• tebax

White trash!

Det ordet är så ute och cyklar!

Det är fult, förnedrande, kränkande!

Kan folk bara lägga ner det uttrycket och använda sig av något annat!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-19 11:43
    Eftersom folk här på FL verkar vara liiiiite trögtänkta så ska jag försöka förklara lite mer hur jag menar.

Jo det jag menar är att man inte ska använda sig av ord som dessa för att det är kränkande att bli kallad Vitt skräp. Man ska inte blanda in raser/färg/religon/bakgrund i ett sådant här uttryck som kan såra och stämpla folk.
    Man får inte säga neger eftersom det kränker, i mina ögon är white trash också ett kränkande ord, går inte att jämföra med ordet neger JAG VET. Men folk som använder sig av WT uttrycken verkar vara enligt sig själva mer betydelsefulla och vara av en högre klass än de som de kallar WT. Eftersom många här på tråden uttryckt sig att WT är man om man har dåligt ställt, är blond, döper sina barn med namn som innehåller X eller Z, snusar och ja vet allt vilka påståenden som kommit in här. Kalla folk Human trash, men dra inte in Hudfärger i ämnet. Det har inte med saken att göra då både en vit,gul, svart,blå eller lila människa kan vara skräp i andras ögon. White trash och Black trash kan man enkelt förvandla till Human trash. Då har man ju inte påpekat hudfärgen hos dom som man anser mindre värda.

FATTAR NI NU?

• Svar på tråden White trash!
  • Mandi74
    idiblon skrev 2009-08-18 15:48:54 följande:
    Du hänger i sandlådan på fl, det räcker.*duckar* Jag är WT för att jag är blond, röker, super och älskar rosa. Dock klassreser jag så en dag kommer jag ha klättrat ur träsket helt.
    Woohoo..

Nu gjorde du mig lycklig, för nu har jag ännu en sak som folk kan reta sig på när det gäller mig.. jag är wt oxå.
  • milizza

Jag känner en tjej som slutade skolan i 8:an, fick sitt första barn för 2 år sen, pappan vet hon inte vem det är. Trots att dom testat flera. För ett år sen fick hon sitt andra barn med en 17 årig kille, hon är 5 år äldre. Dom lever på soc. Barnen är mest hos sin farmor. Deras hem ser ut som ett helvete. Dom beter sig som idioter, festar bråkar struntar i hygen. Dom har en från soc som kommer och hjälper till med städning osv
    Som ni säkert förstår är jag inte överförtjust i dessa människor och kan med bra samvete kalla dom för seras rätta namn. WHITE TRASH

• Tindragull
    carita1974 skrev 2009-08-18 18:11:12 följande:
    Tack TS!!!Jag har ofta här påF-L fått just den kommentaren..bara för att jag heter som jag heter (Carita) och att min dotter heter Nova...det är sårande....
    Jag är också WT enligt vissa.... Bara för jag hade den dåliga smaken att döpa min dotter till Tindra... *sucka*
  • Natosh

Mina WT-poäng

Undersköterska aka rövtorkerska

Pluggar på komvux med alla andra latmaskar

Döpt ungen till udda namn för att jag på fullt allvar tror att hon är bättre än era ungar

Två inavlade bondkatter inköpta för 25 öre tassen, eftersom att det betyder tur

Spraymålade mitt snigelskötbord i GULD (Nej jag vet inte heller hur jag tänkte)

Snusade innan grav

Barn innan volvo, villa, vovve

Inget körkort

• Åsa
    Björnmossa skrev 2009-08-18 18:22:14 följande:
    Sossigt, då tänker jag på ikeamöbler och Thailand på semestern. Liksom tråkigt vanligt, men inget pinsamt.
    Tja, vad som är pinsamt varierar med grupp och individ. Det _finns_ de som tycker såväl IKEA som Thailand är pinsamt, av olika anledningar. Det _finns_ de som inte tycker det är pinsamt alls att välja att leva på det sociala, svära på ungarna offentligt eller röka bland dem. Smak och värderingar varierar en del med omgivningen. En kompis svärmor skäms för att barnbarnen inte skaffat sig någon riktig (läs akademisk) utbildning; hon skäms inte ett dugg för att hennes doktorerade dotter bara får brödjobb. Någon annan skulle ha värderat det välbetalda kontorsjobbet bättre än den olönsamma utbildningen. Etc
  • Alvira

Jag tycker den här tråden är rolig. WT är faktiskt ett användbart begrepp som idiblon säger, och behöver ju inte enbart användas i nedsättande syfte. Jag tycker om att leka med ord, begrepp och kategoriseringar.

Jag är WT, trots att jag är högutbildad,har klassiska intressen (konst, kultur, litteratur, teater, politik, filosofi etc), är normalviktig, inga bidrag etc.

Min bakgrund är ändå WT, och jag röker, (dock aldrig inomhus), sminkar mig för mycket, färgar håret, har barn med olika fäder, tränar aldrig, är ganska lat etc.
    Men detta är ok för mig, det är ju den jag är. Och jag trivs väldigt bra med mig själv... Dessutom är ju inte vi människor statiska, utan under ständig förändring. Som Idiblon sa, så krävs det ju insikt innan förändring.

• tebax
    Natosh skrev 2009-08-18 20:21:48 följande:
    Mina WT-poäng Undersköterska aka rövtorkerska Pluggar på komvux med alla andra latmaskar Döpt ungen till udda namn för att jag på fullt allvar tror att hon är bättre än era ungar Två inavlade bondkatter inköpta för 25 öre tassen, eftersom att det betyder tur Spraymålade mitt snigelskötbord i GULD (Nej jag vet inte heller hur jag tänkte) Snusade innan grav Barn innan volvo, villa, vovve Inget körkort
    *Undersköterska- varför?
    *Pluggar på komvux- Varför är man lat då??"! Hur tänker du?
    *Udda namn- Varför skulle det betyda att man är WT? Uttryck dig bättre.
    *Att skaffa katt och sen tro på tur- Vafan har det över huvudtaget med WT att göra?
    *Spraymåla något i hemmet- Händig kallar ja det, du vet när man pysslar om sitt hem och har en hobby. Varför inte liksom?
    *Snus-kan hålla med
    *Inget kärkort- alla har inte lust helt enkelt, miljövänliga?
    * barn innan volvo, villa , vovve- WHAT?

formulera dig gärna lite till tack!
  • tebax
    Alvira skrev 2009-08-18 20:36:51 följande:
    Jag tycker den här tråden är rolig. WT är faktiskt ett användbart begrepp som idiblon säger, och behöver ju inte enbart användas i nedsättande syfte. Jag tycker om att leka med ord, begrepp och kategoriseringar. Jag är WT, trots att jag är högutbildad,har klassiska intressen (konst, kultur, litteratur, teater, politik, filosofi etc), är normalviktig, inga bidrag etc. Min bakgrund är ändå WT, och jag röker, (dock aldrig inomhus), sminkar mig för mycket, färgar håret, har barn med olika fäder, tränar aldrig, är ganska lat etc. Men detta är ok för mig, det är ju den jag är. Och jag trivs väldigt bra med mig själv... Dessutom är ju inte vi människor statiska, utan under ständig förändring. Som Idiblon sa, så krävs det ju insikt innan förändring.
    varför kallas sig White trash om man är normal som du verkar vara ? Varför förolämpa sig själv?
  • Alvira

Tillägg: Naturligtvis så inser jag att uttrycket kan vara oerhört kränkande och användas helt fel, och jag förstår att man kan bli ledsen och sårad av vissa trådar här på FL, helt klart.

Svar på tråden White trash!