• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE

Här går det fortfarande bra, är inne på v.4 nu och den enda motgång jag haft är förkylningen som slagit sina klor i mig. Blir ingen träning på resten av veckan Ikväll ska vi på gruppmöte nr.3 och då blir det även vägning o den ser jag nyfiket fram emot

• gumman grön

Jag håller fortfarande på, är nu inne på tolfte veckan. Men idag är det riktigt tufft, vill bara äta.
    Tror det beror på att min lilla dotter hållt i gång 3 nätter i rad så jag enbart fått 3-4 timmars sömn dessa nätter. Och är helt slut idag, så kroppen vill nog ha lite extra energi. Men jag ska allt ta och klara av den här dagen oxå!

• Uller

Varit och tränat körde kondition känns så skönt i kroppen nu efteråt

• Mamma till V och E

Här går allt bara bra. Inne på vecka 5 nu. Idag har jag totalt gått ner 12, 5 kg!

Men kan bara konstatera att min mage med alla bristningar från graviditeten aldrig kommer bli slät och fin igen. Bikini kan jag glömma!

• gumman grön

Fru Hennerdal skrev 2009-09-03 07:54:27 följande:

Här går allt bara bra. Inne på vecka 5 nu. Idag har jag totalt gått ner 12, 5 kg!Men kan bara konstatera att min mage med alla bristningar från graviditeten aldrig kommer bli slät och fin igen. Bikini kan jag glömma!
    Hmm. det där med magen känner jag igen, livrädd för att den skall bli riktigt hängig och degig
    Har en dotter på snart 6 månader. Och när hon skulle ha kommit ut hade jag knappt några bristningar, men så fick jag gå över i 2 veckor och då sista veckan sprack allt på magen kändes det som.

Vad gör ni andra för att gå ner så fort? För mig går det mycket långsammare känns det som. Har ju ca 20-25 kg kvar och de vill jag helst ha bort innan 1 december.
  • BHJE

gumman grön skrev 2009-09-03 08:12:15 följande:

Vad gör ni andra för att gå ner så fort? För mig går det mycket långsammare känns det som. Har ju ca 20-25 kg kvar och de vill jag helst ha bort innan 1 december.
    Jag blev smått besviken då vågen bara pekade på -1,3kg igår. Trodde jag skulle ha gått ner minst 2kg (sen förra måndagen). Mätte också kroppsmåtten igår kväll o har minskat med totalt 30,5 cm i kroppsmåtten; 11 runt höfterna o 10 runt midjan Jag tränar på gym ca1,5 timme tre dagar i veckan o de andra dagarna är vi ute o går. Vår första soppdag var den 11/8 o sen dess har jag tappat totalt 7,7kg så vidare snabbt rasar det inte här heller. Har nu 20,5 kg kvar att tappa innan jag går i mål
  • Uller

Vägde mig när jag var på extravaganza igår har gått ner 4,5% fett och gått ner i vikt men jag tycker nog att det känns lite långsamt nedåt ibland. idag hade det inte hänt ngt på vågen alls lite förtretligt känns det som, men jag hoppas det lossnar snart.
    Totalt med soppor har jag på 4 veckor gått ner 10,2 kg och det är ju ganska bra.
    Men sista veckan har det saktat upp rejält. Vet ju att det kan vara så

• BHJE

Uller:
    Visst vet man att det saktar av efter hand, men jag har ju denna + fem veckor kvar med soppor/shaker o då trodde ju jag att man skulle fortsätta gå ner i lagom takt.

• gumman grön

Jag tränade oxå styrka 2-3ggr/vecka men för ca 2 veckor sen sa mina muskler ifrån, dom bara ropade NEJ! Har tränat väldigt mycket tidigare i livet och aldrig varit med om detta. Så jag frågade på gruppmötet och då sa hon att det är inte alls konstigt för du har ätit soppor så länge och då kan kroppen säga ifrån när den behöver vila, hel konstigt. Såå nu har det bara blivit promenader. Men hoppas snart komma igång med träningen igen.

• BHJE

Gumman grön:
    Ja, kroppen är ju känslig när man äter så få kalorier så det sa dom, att man skulle vara försiktig med träningen o inte ta i. Jag har dragit på mig en dunderförkylning o den vägrar släppa taget och det beror ju på att kroppen är extra skör pga träning o få kalorier...tror jag.

Svar på tråden xtravaganza