Maskrosen skrev 2009-08-20 11:42:25 följande:
Hej!Här är en till xtravaganzare...Jag började i måndag så idag är dag 4 och just nu är det lite tufft, men det går förhoppningsvis över. Jag har tänkt gå ner 18 kg och börjar med helfart i ivart fall tre veckor. Fungerar det bra så fortsätter jag, annars blir det halvfart resten.Varför valde ni just xtravaganza? För min del var det jämviktsresonemanget och de matvanor som de förespråkar då. Viktväktarna är inget för mig då jag inte tycker det känns bra med alla light-produkter. Jag vill äta riktig mat, men behöver hjälp att dels gå ner i vikt, dels ändra matvanorna!
Klarar du bara av första veckan så brukar det gå mycket lättare sedan, själv är jag inne på tionde veckan och visst är vissa dagar tuffare, men klarar man sig bara igenom dom så har du många fler med massor av energi och pigghet!
Så kämpa på stenhårt nu, så ska du se att det blir lättare sen
Jag har alltid tyckt att äta soppor det kan man inte göra. Men har flera i bekantskapskretsen som lyckats jättebra med just xtravaganza. Så när jag fick graviditetsdiabetes och de sa att jag behövde gå ner i vikt för att inte riskera få det i äldre dar så bestämde jag mig.
Tycker oxå att helhetstänket verkar sunt. Och hoppas jag ska kunna fullfölja det helavägen till min målvikt!
I kväll skall jag i väg på gruppmöte och få resultatet av den gångna veckan, spännande...
Ingen av er som bloggar?
www.fridasvardag.blogspot.com/