• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • maleo

jaha ok ja en gammal jobbarkompis till mig bor i borås.

en sak jag tycker är lite tåkigt med just min grupp är att där finns ingen direkt att prata med el träna med.. när jag anmälde mig sa de att de flesta är rätt unga men genomsnittitet ligger nog på 40 år skulle jag tro...

ja jag står precis o ska laga tacopaj till familjen vilket jag aldrig gjort innan haha

• BHJE

maleo:
    I vår grupp är det också varierande ålder, vi har ett par pensionärer också..haha...så en annan känner sig rätt ung Vad gäller träningen så går jag gärna själv o tränar; musik i öronen o ingen att ta hänsyn till. Dock så tränar jag o sambon tillsammans vissa dagar.

Tacolasagne brukar jag göra åt mina barn...sååå gott är det

• Uller

Var på gruppträff idag och passade på att väga mig. Gått ner 1,7 kg denna vecka så totalt på strax under 5 veckor blir det 11,9 kg. Det känns verkligen bra.

I min grupp är jag defintivt yngst, har 3 pensionärer och resten är 40-50 +. Så visst känns det lite segt, hade ju varit kul att lära känna lite jämngamal men det går nog bra ändå.

Jag ska fortsätta med soppor så länge jag orkar, men just nu känns det väldigt lätt med dem. Inga stor sug förutom att jag föll för frestelsen inatt och åt lite smörgåsrån, men att jobba natt är jobbigt med suget. man känner nästan att man behöver ngt för att hålla sig vaken.

• maleo

ja hade vatt skoj o ha nån i sin ålder o i sammalivsituation som man kunde prata med.. men nu har man ju er :)

skönt o prata med andra som är med om samma sak ingen som riktigt förstår en här hemma hehehe

ikväll ska jag iväg o träna easy line 45 min det ska bli skönt har inte rört på mig sen i fredes så jag skäms nästan men har jobbat o sonen e sjuk... jaja undanflykter finns det gott om !

• BHJE

Uller:
    Jag jobbar också natt men hinner ibland knappt få i mig all mat. Jag delar ju mina påsar så jag har sex måltider att konsumera. Än så länge har jag inte fallit för frestelsen att ta mig en macka, en kaka eller nått. Går in på min femte vecka idag o har fortfarande inte sug efter nått o det är skönt

• BHJE

Efter fyra fullgångna veckor har jag tappat 8,7kg , 12cm i midjemått , 11cm runt höfterna , 6,5cm på lårmåttet samt 3,5cm på överarmsmåttet

• maleo

shit va duktig du e ! e ju en massa centimetrar !!
    måste kännas skönt att få ett så tydligt resultat ?

fått köpa massa nya kläder antar jag ?

• Uller

Jag vet inte hur ni andra gör men jag låter bli att köpa nya kläder då jag annser det en onödig kostnad, snart har jag ju gått ner denna st också. Kör med kjolar och tröjor som fungerar trots minskad vikt.

Får väl införskaffa ngt extra par byckor när jag har nått en mellanvikt. men jag har ju över 30 kg kvar. skulle bli mycket kläder som aldrig skulle bli andvända igen om jag handlade nytt

• BHJE
    maleo skrev 2009-09-07 20:40:39 följande:
    shit va duktig du e ! e ju en massa centimetrar !! måste kännas skönt att få ett så tydligt resultat ? fått köpa massa nya kläder antar jag ?
    Ja, måttbandet gör ju att jag SER minskningen själv
    Har inte köpt nått nytt; har en massa gamla kläder som jag kommer i nu o det känns underbart. Kläder som man inte haft på över två år.
  • Maskrosen

Att köpa kläder är en av mina morötter... När jag nått min målvikt tänker jag unna mig en riktig shoppingrunda och bränna ett antal tusenlappar för att förnya garderoben! Visst finns det en del jag säkert kommer kunna ha, men när jag är där är jag värd nya kläder!

Just nu har jag inte kommit så långt så tjockiskläderna går bra, även om de börjar vara stora och det är en bit kvar till jag kan ha några av de "mellankläder" som hänger i garderoben. Tycker också det känns onödigt att handla nytt då det mest troligt kommer vara för stort snart, men samtidigt måste man ju ha något att ha på sig på jobbet...

I kväll är det gruppträff och jag tänkte väga mig. Mina tre inledande veckor är över och jag vill se vad det gav. Dte känns riktigt spännande. Men det blir nog ett tag till på helfart ändå för än så länge går det ju riktigt bra!

Svar på tråden xtravaganza