• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • Uller

Har till idag gått upp 1 hekto. Det är så förtretligt, nu har det inte hänt ngt på vågen på 2 dagar mer än lite upp. Hur kan man gå upp när man går på soppor.

Vi får se resultatet på onsdag för då är det min riktiga vägdag. men det känns inte som det kommer att bli mkt.

Undrar om det är kroppen som vill stabilisera sig. Allt som allt sedan januri har jag ju gått ner 16,7 kg. Även om jag bara kört extra i 4 veckor

• gumman grön
    Uller skrev 2009-09-04 09:03:45 följande:
    Har till idag gått upp 1 hekto. Det är så förtretligt, nu har det inte hänt ngt på vågen på 2 dagar mer än lite upp. Hur kan man gå upp när man går på soppor.Vi får se resultatet på onsdag för då är det min riktiga vägdag. men det känns inte som det kommer att bli mkt.Undrar om det är kroppen som vill stabilisera sig. Allt som allt sedan januri har jag ju gått ner 16,7 kg. Även om jag bara kört extra i 4 veckor
    Du får se till hur mycket fett som har försvunnit och om du har byggt muskler. Jag hade bara gått ner 0,5 en vecka, men tappat lite mer än 4 kg fett och fått mer muskelmassa, vilket ju är jättebra. Men man stirrar sig gärna blind på enbart vågen tyvärr. Jag har ställt ner min våg i källaren så att jag inte springer och väger mig i tid och otid
  • Uller

Ja när jag vägt mig på extraz våg så har jag ju gått ner 4%fett och gått upp lite annan massa, vilket jag antar är muskler, dock även gått upp lite vatten sedan sist. Irriterande. Den borde inte öka med tanke på vad jag kissar

• BHJE

Men ni mäter väl er också? För där syns det ju att man går ner även när vågen står still

• Maskrosen

Våger är ett gissel... Det är ju inte så bra att väga sig varje dag eftersom vikten kan variera ganska mycket för oss kvinnor över dagen och mellan dagarna. Så att vågen visar 1 hg mer betyder inte på något sätt att man gått upp i vikt. " dagar är ingenting och säger ingenting om hur det går med viktminskningen.

Men jag kan inte heller låta bli att väga mig hela tiden, men nu är det något allvarlig knas med vår våg hemma. På morgonen vägde jag nämligen 6 kg mer än på kvällen... Klev av och försökte igen och vips hade jag gått ner 7 kg! Och då kunde jag inte låta bli att kliva på en tredje gång och då hade jag gått upp nästan 5 kg igen. Så nu får det vara X-vågen som gäller hädanefter. Avstod dock från att väga mig där denna vecka och väntar till nästa.

Men just nu känns det som det står still för min del också och det är frustrerande. Men det är klart att man inte går ner i jämn fart och lika mycket hela tiden utan att det går i "stötar". Helt plötsligt rasar man ett par kilo för att sen stå still i någon vecka. Just därför är det ju så bra att man väger/mäter kroppsfett, muskelmassa, vätska m.m. Då får man ju en bättre bild av vad som händer. Och så måttbandet så klart!

• BHJE

Vi fick tipset att både väga o mäta varannan vecka bara för att man inte skulle bli besviken om det inte rört sig nämnvärt från ena veckan till den andra.

• Uller

Kört träning 65 minuter kondition på gymet idag cyckel 30 min 15 på crosstrainern och 20 min på löpbandet.

Känns rätt så bra

• BHJE
    Uller skrev 2009-09-04 14:13:56 följande:
    Kört träning 65 minuter kondition på gymet idag cyckel 30 min 15 på crosstrainern och 20 min på löpbandet. Känns rätt så bra
    Använder du dig av databasen på deras hemsida; fyller i din träning under rörelseglädje? OM du gör det, vad sätter du upp crosstrainern som? Den finns nämligen inte med i listan.
  • Callina

Hej en liten fråga till Er: Jag var sjuk förra veckan, blev lite bättre men har nu blivit lite sjukare igen, antibiotika för bihålorna fick jag idag och så tog dom svininfluensatest idag...Dom trodde nog inte att jag har det men ville kolla för säkerhets skull..  Det är förmodligen skitdumt att äta enbart VLCDsoppor när man är sjuk. Eller får man i sig all näring även då även när kroppen är hängig?? Någon som vet?

Svar på tråden xtravaganza