• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • BHJE

Visst är det underbart när man kommer i kläder man inte haft på ett tag. Som mina jeans jag inte haft på två år...kom i dem för 14 dagar sen o var helt lycklig, nu tappar jag dem nästan o måste fundera på att införskaffa ett bälte

• kmh

3,6 kg på en vecka är ju jättebra, särskilt om du redan hade gått ner 1,6 kg på bara ett par dagar innan.

Blir just nu väldigt sugen på alla fina höstkläder som finns, men tänker avvakta tills jag är klar. Har ett par jeans kvar sedan jag vägde 65 kg och det hade varit kul att kunna få på sig dem igen. Det kommer bli dyrt med att köpa en helt ny garderob för jag gissar att det inte är så mycket som kommer passa.

Hur mycket tränar ni under en vecka? Går ni promenader samma dag som träningen? Första veckan blev det gymgenomgång, simning, dansträning och totalt 125 minuter promenader.

• BHJE

kmh:
    Jag tränar på gym 3 dagar/vecka. Blir snudd på två timmar åt gången. Då jag tränar stående dagar (mån, ons, fre) går jag raska promenader tisdagar o torsdagar samt söndagar. Lördagar slappar jag på

• Jujja

Hej

Idag har jag fått två kommentarer " oj, visst har du gått ner en del i vikt?"
    Blir så glad !!!!!!!!!!!! Äntligen syns det, det känns jättebra på kläder o så nu...har kommit i två par gamla jeans, så kul!
     Har tappat ca 6-8 kg på tr v, får veta exakt imorrn, ska väga mig då! Vill ner allt som allt 15 kg....

Nu ikväll har jag lagat en te-rätters middag, till min käre mamma, för att hon förtjänar lite god mat. Å det gick faktikt riktigt bra, visst...inte skulle jag tacka nej t krämig risotto, hallonpaj mm...i vanliga fall..men nu gick det jättebra

Ha en fin kväll!!!

• BHJE
    Jujja skrev 2009-09-13 18:05:01 följande:
    Hej Idag har jag fått två kommentarer " oj, visst har du gått ner en del i vikt?" Blir så glad !!!!!!!!!!!! Äntligen syns det, det känns jättebra på kläder o så nu...har kommit i två par gamla jeans, så kul!  Har tappat ca 6-8 kg på tr v, får veta exakt imorrn, ska väga mig då! Vill ner allt som allt 15 kg.... Nu ikväll har jag lagat en te-rätters middag, till min käre mamma, för att hon förtjänar lite god mat. Å det gick faktikt riktigt bra, visst...inte skulle jag tacka nej t krämig risotto, hallonpaj mm...i vanliga fall..men nu gick det jättebra Ha en fin kväll!!!
    Visst är det härligt med sådana kommentarer, synd bara att man oftast har svårt att ta dem till sig. Eller, det är kanske bara jag *ler*
  • kmh

Jujja: Då är du halvvägs nu, på bara 3 veckor. Lycka till imorgon.

Har ni andra berättat för släkt, kompisar och arbetskamrater mm? Jag har än så länge bara berättat för närmaste familjen, vill helst gå ner några kilo till innan jag berättar för andra. Jobbet börjar väl snart undra över att jag alltid äter något som ser ut som "varma koppen", men de har inte sagt något.

Idag har jag haft 3 timmar barngympa + gått en långpromenad på över 1 timme, så motionen är jag nöjd med. Maten har också gått bra, men igår när familjen åt thaimat gick jag ifrån när jag ätit färdigt min shake för jag blev för sugen.

• BHJE

kmh:
    Vi har berättat för allt o alla + att vi kör öppen blogg som handlar just om vår viktminskning. Bloggen har ca 100 läsare om dagen o berättar man för allt o alla så är det mindre risk att jag faller i min jakt på målvikten. Jag är i normala fall en sån person som lätt ger upp. Har verkligen förvånat mig själv under dessa fem veckor jag hållt på. Har fyra kvar på helfart men funderar på att ta ytterligare ett par veckor om kroppen fortsätter vara med på noterna

• gumman grön

Har oxå berättar för alla, har ju oxå en blogg om viktminskningen.

Nu hae jag klarat 14 veckor på soppor, och hade tänkt mig några till, men kroppen har gett upp.
    Så idag kommer jag tugga för första gången på 14 veckor, känns konstigt!

Tyvärr känns det lite som ett nederlag att jag inte kan köra på längre, men man behöver nog lyssna lite på kroppen oxå, har ju en liten som jag behöver orka ta hand om.

Så nu kanske kroppen kan orka med att träna igen

• BHJE

gumman grön skrev 2009-09-14 06:13:42 följande:

Har oxå berättar för alla, har ju oxå en blogg om viktminskningen. Nu hae jag klarat 14 veckor på soppor, och hade tänkt mig några till, men kroppen har gett upp. Så idag kommer jag tugga för första gången på 14 veckor, känns konstigt! Tyvärr känns det lite som ett nederlag att jag inte kan köra på längre, men man behöver nog lyssna lite på kroppen oxå, har ju en liten som jag behöver orka ta hand om. Så nu kanske kroppen kan orka med att träna igen
    Förstår att du kan känna det som ett nederlag, jag hade nog känt samma själv, MEN du har ju kämpat på otroligt bra o 14 veckor på dessa soppor är strongt. Superstrongt! Det är viktigt att lyssna på sin kropp. Man ska må bra under sin resa, annars så tappar man ju bort lusten o motivationen att fortsätta. Smaklig måltid idag
  • Uller

Jag berättar för alla som frågar att jag kör Extraz program. Men jag har fortfarande inte berättat för mina syskon eller mina föräldrar. Tänkte mig nog att det skulle bli en överaskning för dem.

Får se om min syster ser något i helgen då vi ska till Göteberog ocoh hälsa på. Måste ju berätta då jag äter soppor. Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska äta ett litet mål då på lördag kväll eller låta bli.

Svar på tråden xtravaganza