• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • gumman grön

Gaaahhhh... har en helvetes dag,jag vill bara ha snabbmat och godis!!!

Kläder köper inte jag heller nytt ännu, vill ju slösa massor av pengar på det när jag väl nått min målvikt istället. Men visst är det något jag måste ha så köper jag något billigt att ha så länge.

• maleo

samma här igår o idag har jag varit jättesugen på allt !! trodde allt sånt skulle försvinna men ikke !

tänkte me jag skulle vänta tills man gått ner allt, köpa ny garderob o fixa håret tänkte jag att jag skulle unna mig med ! längtar verkligen till den dagen
    tänk o kunna gå in o prova ett par jeans i vilken affär som helst ett par helt vanliga jeans utan strech ahhh ska bli underbart !

tränade igår o idag får man verkligen känna att man lever har ont i hela kroppen !!

• kmh

Hej, Jag har också börjat på Xtravaganza och är inne på dag 5. Är imponerad av era resultat, då kanske det finns hopp för mig också.
    Har satt -20 kg som min målvikt och hade tänkt äta helfart fram tills jag är i mål. Tycker att det fungerar bättre än förväntat just nu och hade första gruppträffen igår. Det som är svårtast är vattnet, hur mycket vatten får ni i er? Där jag går väger man sig inte förrän efter man har börjat äta igen, däremot är rekommendationen att mäta sig 1 gång per vecka.

• pluppfamiljen

ÅÅÅÅ nästa år går jag ur iksu och återgår till extravaganza för vet ni va? Efter mitt år på extravaganza så började jag träna på iksu i stället och vilket nerderlag jag gick upp hur mycket som helst {#lang_emotions_death} men samtidigt kan jag inte träna på 2 stycken gym. Jag har opererat bort det värsta hänget från magen men har ändå mycket övervikt och saknar tryggheten och värmen och så den underbara musiken. Jag måste bara tillbaka... Eller?

5 barns mamma
  • Plopp

Hej hej!

Här e en till som äter XV soppor. Jag har ätit (druckit) soppor i 4 veckor och tappat 10.5 kg. Tycker det går superbra, trots att matsug kommer ibland så klart.

Är det nån av er som blivit rek. att gå till läkare för en hälsokontroll när ni gått länge på helfart?

• Uller

jag har inte blivit rekomenderad att gå på hälsokoll, däremot hålla koll på hur jag mår, och ta det lugnare om jag känner att kroppen säger ifrån.

Vägdag idag jag har gått ner 12,5 kg på 5 veckor. mår fortfarande bra och känner mig supermotiverad.

Varit iväg på fm och tränat kondition i 1 timme, så resten av dagen blir att ta det lungt eller så lungt som det blir med 3 små barn

• BHJE

Vi har inte heller blivit rekommenderade att göra en hälsokoll men däremot att man ska vara uppmärksam o lyhörd och lyssna till sin kropp. Min sambo fick under sin sista vecka problem med yrsel o då fick han tillsägelse om att skippa träningen o bara gå lätta promenader istället.

• kmh

Jag har blivit rekommenderad att göra en hälsokontroll efter 3-4 veckor på helfart, så det funderar jag på att göra, mest eftersom det var länge sedan som jag gjorde en hälsokontroll.

Det har gått bra med maten hittills, men idag när jag lagade mat till barnen blev jag väldigt sugen på att äta "vanlig" mat. Jag har undvikit att handla denna vecka.

• BHJE

Jag har inga som helst problem med matlagning, matos, inköp eller sug efter nått. Är inne på femte veckan o är fortfarande förvånad över att det flyter på såhär smidigt. Är verkligen motiverad o målmedveten. Så olikt mig i vanliga fall

• gumman grön

jag är inne på min trettonde vecka, men har inte gjort någon hälsokontroll.
    Men försöker vara lyhörd mot min kropp. Och den har börjat säga ifrån när det gäller träningen, så just nu är det bara långpromenader som gäller.

Har inte heller haft så stora problem med mat och sug mm. Men kan villigt erkänna att det börjar kännas trögare och mer omotiverat nu. Men hoppas på att hitta motivationen igen så jag orkar gå ner en 10-15 kg till på soppor, men nu tar jag det som det kommer.

Svar på tråden xtravaganza