• gumman grön

xtravaganza

Tråden för oss xtravaganzare där vi kan peppa och stötta varandra i soppätandet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:47
    Resultat över hur duktigt vi kämpar!
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m46494617.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-22 17:57
    Då hoppas vi den här länken blir rätt
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47468635.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-02 07:17
    Recept tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47714372.html

• Svar på tråden xtravaganza
  • Jujja

Hej på er!

Jag är sååå glad idag! Tog fram måttbandet....-10cm på 17 dagar!!!

• Miss Marillion

Min mage spökar, jättejobbigt. Får gå på toa stup i kvarten - hur är det för er?

Annars tycker jag att det går bra, har gjort min första vecka i morgon, har därefter nio kvar. 10 veckor på heltid får räcka för mig, och då har jag, förhoppningsvis, gått ner de första 15-20 kilona som är de värsta för mig. Jag kommer att dö av lycka när jag 1) väger tvåsiffrigt igen, vilket borde bli om 3-4 veckor 2) min vikt börjar med en 8. Dit är det längre, men det var så länge sen jag vägde så lite så det är verkligen mitt första, stora mål! Att jag sen ska därifrån ner till 65 känns mer som en bonus på något sätt.

• BHJE
    Jujja skrev 2009-09-10 07:49:12 följande:
    Hej på er! Jag är sååå glad idag! Tog fram måttbandet....-10cm på 17 dagar!!!
    GRATTIS ... visst är det underbart med måttband

Miss Marillion skrev 2009-09-10 10:32:55 följande:
    Min mage spökar, jättejobbigt. Får gå på toa stup i kvarten - hur är det för er?
    Här är det precis tvärtom. För att hålla magen aktiv dricks det Lactulos varje morgon + att jag har olja i mina varma soppor
  • maleo

grattis jujja !! 10 cm är ju jättemycket ! va skoj !

där jag går måste man gå på kontroll efter 3 veckor annars fick man inte gå vidare men hon sa att ofta räcker det att man ringer o pratar me dem o så så man kunde få det muntligt..

så roligt o höra hur mycket alla har gått ner o så, man blir så motiverad själv att man ser att det verkligen funkar.

jag ska på min andra träff idag men tyvärr ingen vägning.

jag har varit trög i magen så jag köpte sån lösande tablett men det är inte o rekomdenra gick på toan o va på väg o svimma så fick ligga på det kalla kaklet o svetten droppade haha ja det va en upplevelse det. antar att det är för att man inte har så mycket i kroppen.

ska gå o mäta mig nu... hoppas det har sjunkit en del !

• gumman grön

Miss Marillion skrev 2009-09-10 10:32:55 följande:

Min mage spökar, jättejobbigt. Får gå på toa stup i kvarten - hur är det för er?Annars tycker jag att det går bra, har gjort min första vecka i morgon, har därefter nio kvar. 10 veckor på heltid får räcka för mig, och då har jag, förhoppningsvis, gått ner de första 15-20 kilona som är de värsta för mig. Jag kommer att dö av lycka när jag 1) väger tvåsiffrigt igen, vilket borde bli om 3-4 veckor 2) min vikt börjar med en 8. Dit är det längre, men det var så länge sen jag vägde så lite så det är verkligen mitt första, stora mål! Att jag sen ska därifrån ner till 65 känns mer som en bonus på något sätt.
    Jag har hört andra som fått tipset att dricka mycket ramlösa för att "stoppa" magen lite. Fråga ditt viktcentra om det och se vad de säger.

I kväll är det gruppträff igen, och jag hoppas på att få lite motivation, för här är den då inte på topp, det känns jätte trögt. Konstigt att det kommer nu, för det har varit så enkelt innan!
    Men ska försöka hålla mig september ut till att börja med.

Ni andra verkar kämpa på stenhårt och krymper i rasande takt, roligt att läsa om!

Frågar åter igen om det inte är någon av er som bloggar om viktnedgången? Alltid kul att läsa.

www.fridasvardag.blogspot.com/
  • Maskrosen

Oj vad roligt att läsa om hur bra det går för er alla! Mitt resultat är - 6,5 kg de första tre veckorna och det är jag nöjd med. Bara 12 kg kvar...

Jag kommer dock gå över på halvfart under några veckor nu eftersom jag ska äta en kur med inflammationsdämpande m.m. pga min hälsporre som inte vill ge med sig. Min mage pallar inte tabletterna om jag bara äter soppor. Så det får blir en långsammare viktnedgång ett tag.

Jag prioriterar att bli av med inflammationen så jag kan börja röra mer på mig. Nu har jag ju svårt att ta promenader och ett gympapass är inte att tänka på. Visst finns det annat att träna, men det är så jobbigt att ha svårt att gå och det blir ju både jag, sonen och hunden lidande av Jag tror nog jag har igen det på länge sikt om jag kan komma igång bättre med motionen tidigare och så får jag gå tillbaka till helfart efter kuren.

• BHJE

Gumman grön:
    Jag o sambo har startat oss en viktblogg o den har rätt många besökare varje dag. Kul om det är så man inspirerar någon genom den
    www.viktresa.se

• Miss Marillion

Tusen tack för tipset gumman grön! Jag hade precis gjort i ordning en flaska kolsyrat vatten och hällt lite citron i när jag läste vad du skrev, ska försöka att endast dricka det under kvällen och se hur det känns sen.

Jag bloggar inte om viktnedgången, men det ska bli kul att läsa era bloggar!

Är det förresten någon av er andra som bor här nere i södra Sverige?

• BHJE

Miss Marillion skrev 2009-09-10 17:03:41 följande:

Tusen tack för tipset gumman grön! Jag hade precis gjort i ordning en flaska kolsyrat vatten och hällt lite citron i när jag läste vad du skrev, ska försöka att endast dricka det under kvällen och se hur det känns sen. Jag bloggar inte om viktnedgången, men det ska bli kul att läsa era bloggar! Är det förresten någon av er andra som bor här nere i södra Sverige?
    Jag bor i Helsingborg
  • Miss Marillion

Vad kul - jag bor i Malmö! Jobbar du i Helsingborg också?

Svar på tråden xtravaganza