The straight way skrev 2009-09-21 16:58:59 följande:
Du vet det här med att män och kvinnor är lika biologiskt. Det förklarar också varför män och kvinnor har olika påbud. Mäns ansvar är att jobba och slita för att försörja familjen vilket kvinnan inte är ansvarig för det. Männen är ansvariga att delta i krig vilket kvinnan inte behöver göra det. Det är männen som betalar brudgåvan, inte kvinnan. Mannen behöver inte ansöka i tingsrätten för att få ut skillsmäsan vilket kvinnan gör. Om kvinnan är samma som mannen behövde profeten saw inte beordra muslimer att ta hand om dem. Vid känsliga fall som det ekonomiska krävs det 2 kvinnor som vittnesmål, i koranen står det att det är för om den ena glömmer så får den andra påminna henne, men män behöver inte det (du vet ett sånt ämne som islamofobern abrukar ta upp). Sedan så har vi profetens hadith som beskriver kvinnan vara känslig, en sådan hadith som också tas upp av islamofober och som antyder att profeten menade att kvinnan har mindre intelligens. Du har ju rätt att tycka som du vill, det ändrar bara inte det faktum att enligt islam är kvinnan mer känslig än mannen.
Mmm... men att män och kvinnor är olika biologiskt, det är inte något banbrytande nyhetsmässigt. Men att de skulle vara det
mycket generellt, mentalt är inte sant. Jag vet vad haditherna säger etc, men det ändrar inte det faktum att det inte stämmer.
När det gäller vittnesmålen så är det verkligen en sådan punkt där islamofober FÅR vatten på sina kvarnar för det där är inget man kan styrka på något annat sätt än genom hadith och Koranen. Det är inte tillräckligt för mig.
Hur kan man bara tro att kvinnan är mer känslosam än männen? Det övergår mig. Vi vet alla att alla är olika.
Ingen man är mer sansad och lugn, bättre på att minnas än en kvinna. Däremot om du ställer individ mot individ men man får faktiskt se längre än till könen ibland.
Jag försöker inte övertala dig, jag vet vad du tycker men det här kan jag bara inte låta vara osagt.