The straight way skrev 2009-09-21 17:51:42 följande:
Det var bra för det är inte bra att känna sig provocerad. Din sista fråga handlar om just det jag talade om att det inte av kvinnans natur (kalla det egenskap om du vill) att bli kalif för kalifatet innebär att ta allvarliga beslut och islam lät kvinnan vara utan för att inte betunga henne med allvarliga saker. Samma sak gäller de andra saker jag tog upp, sånt kräver män och män brukar inte så känsliga som kvinnor. Hoppas det blev klarare insha Allah. Ska logga ut nu för idag. Ha en fortsatt eiddag!
Nej det är inte klarare alls. Eller snarare, det är samma typ av förklaring jag stött på hittills.
Jag skulle gladeligen kalla det trams men det med risk av att du tar illa upp vilket inte löser något.
Ser du inte hur denna mentalitet nedvärderar kvinnor? Jag ser bara förskönande omskrivningar när summan kardumman här är att kvinnor inte klarar av saken i fråga.
Det är inte okej.
Finns massor av starka muslimska kvinnor.
Sen är ju själva grejen jag hakat upp mig på, den här grova generaliseringen av kvinnor (och män för den delen). Det är ju det som är problemet. "Kvinnans natur". Nej! Det finns ingen kvinnlig natur.
Ha en trevlig eiddag själv. ;)