The straight way skrev 2009-09-25 17:57:04 följande:
Amiras mamma "Det är inget som helst problem för en shiamuslimsk kvinna att få ha parfym uta på stan heller ska du veta,så länge lukten inte känns på avstånd."Har man parfym på sig så går det för andra att lukta den. Sen om dte finns luktlösa parfymer vet jag inte. "Sen vad islam säger om att jag tycker att en man som går förbi mig luktar gott för han är nedsprutad av parfym vet jag inte..mer än att det bästa för både könen är att parfym hör till hemmet för allas välmående."För sex skrev du innan. Det betyder att mannens parfym stimulerar kvinnans luktsinne och det innebär att hon blir kåt. Och om mannen sprayar sig med parfym och går ut bland gifta och ogifta kvinnor inebär det att dessa kvinnor får otillåtna känslor och tankar. Bli kåta med andra ord för jag köper inte ditt resonemang om att det handla om att tycka att parfymen är attraktiv men den fule mannen med slitna kläder har den på sig."Jag har inte skrivit att jag får otillåtna känslor..utan tankar."Du skrev om känslor också men du slingrar dig som en orm hela tiden och ändrar dig jo mer man ifrågasätter dina argument. "Att tänka att en annan man luktar gott känns inte bra såklart men vad ska man göra om dom luktar gott,det är ju bara fakta."Därför är det rekommenderat enligt din shitiska religion att män ska ha parfym även ute bland gifta och ogifta kvinnor. Fatwa från din ayatollah sistani"Question: Is it permissible for a woman to go out of her house for some errands perfumed, with the fragrance of her perfume reaching non-mahram men?Answer: She ought not do that. It is not permissible if it tempts a non-mahram man or normally causes him excitement."
Citera mig gärna när jag skriver att jag får otillåtna känslor för en annan man för hans parfym.Jag får otillåtna tankar-HAN LUKTAR GOTT,och det känns inte islamiskt att tänka så om en annan man-DÄRFÖR bör parfym bara användas hemma.
Enligt mina shitiska läror får vi kvinnor ha parfym ute bland icke mahram män OM det inte är en doft som känns stark på håll.Men den får inte vara stark så någon främmande kan känna doften på håll.