-
-
Svar på tråden Idol-2009
-
Tack!!! Det är inte bara jag som stört mig på flåsandningarna dåsnusmumriken2 skrev 2009-10-21 18:26:36 följande:Mrs K skrev 2009-10-21 15:46:19 följande: Fast jag tycker att Rabih har en väldigt speciell röst, på ett positivt sätt O det säger jag inte bara för att han är söt som socker... Lite jobbigt bara att han måste stöna efter varenda mening han sjunger... Konstigt att juryn inte har kommenterat det mer?
Jag har dessutom svårt för att han aldrig tar en ton rakt av utan måste glida runt lite på den. Kanske medvetet "wailande" men det låter som att han inte är riktigt säker på vart han ska tonmässigt tycker jag. Därför vill jag inte ha kvar honom.
Håller f.ö. med eld och vatten om att Mariette och Calle redan känns som att de hittat sin stil och de tjänar inte på idol-konceptet där så många genrer ska testas och presteras i. Är så kluven med Mariette för jag gillar verkligen hennes röst men har svårt för hennes rörelsemönster. Har samma problem med Tove. Älskar rösten men har svårt för "handvifteriet". Det verkar dessutom vara årets trend. Många spattiga händer på idolerna i år tycker jag.
Min topp 3 just nu
Erik
Reza
Erika
Nästa vecka har jag kanske ändrat mig
-
2 favoriter har jag:
1. Reza
2. Tove
De andra kan åka hem!
-
Mrs K skrev 2009-10-21 19:46:03 följande:
Min topp 3 just nuErikRezaErikaNästa vecka har jag kanske ändrat migJag har samma favoriter i samma ordning
-
Spännande låtval!
-
Jag hejjar på Rabih men det är mest för att han är en gammal klasskompis till mig :P
I övrigt så tycker jag att Calle är bäst.. Jag tycker resten är rätt tråkiga. -
Men är det bara jag som gillar Nicklas? Jag tycker att han har en underbar ton in sin röst, och jag tror att den kommer komma fram i Black hole sun. Bra låtval!
-
Jag gillar oxå honom men förra gången kändes han så oseriös. Varför vet jag inte?dio skrev 2009-10-22 08:32:12 följande:Men är det bara jag som gillar Nicklas? Jag tycker att han har en underbar ton in sin röst, och jag tror att den kommer komma fram i Black hole sun. Bra låtval!Han är ju söt som en liten docka, lilla pojken och visst sjunger han bra. -
Jag tycker Nicklas sjunger så jäkla nasalt! Och Rabihs bebisyl...nej de två kan hänga löst på fredag tycker jag!
-
Jag hade fel förra veckan ang MJ-temat. Det var fler som stod för positiva överraskningar, Reza var överlägsen, men jag tycker Nicklas borde ha åkt!
Inför morgondagens tema så hoppas jag att Erik tar fram sina rock-resurser
Däremot är jag ruskigt nervös inför Mariettes No Doubt-låt. Ser redan hennes spastiska "moves" framför mig. Usch vad jag irriterar mig på det!
Hoppas att Nicklas eller Rabih ryker ikväll -
Ja det är bara dudio skrev 2009-10-22 08:32:12 följande:Men är det bara jag som gillar Nicklas? Jag tycker att han har en underbar ton in sin röst, och jag tror att den kommer komma fram i Black hole sun. Bra låtval!
Nä skämt åsido
Men jag gillar honom inte alls! Han har varit sååå darrig tycker jag! Gillar inte hans framträdande på scen heller. Han stirrar ju bara ner i backen... O slänger med den där jäkla luggen! Klipp dig pojkvasker!
O apropå Calle... Tyckte han var suverän under audition men när det verkligen gällt nu under finlerna så har han verkligen varit kass tycker jag.
Får se hur han fixar rocktemat på fredag. Är kanske mer hans stil.
Är jättespänd på hur Erik ska låta! Känns som att han kan blixtra till ännu mer än vanligt i morgon!
Reza tror jag kommer fixa det galant som vanligt. Hon är kanon! Trodde jag inte i början.
Jag har verkligen tyckt om både Mariette o Tove men liksom flera andra har jag börjat störa mig på deras tics med händerna... Men Mariette verkar vara en så härlig person så jag håller på henne för det