• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • Hk83

Playfull:

Som din läkare sa 3-4 dagar..=) Jag tror jag hade på 17:e dagen...

• DIFmamma

Bra då kan jag lugna mig ;)

• Hk83

Varför ska dom kolla er ? Bara för att se om ni ev har någon fin äggblåsa eller som för mej att jag inte har för mycket blåsor på g??
    Väntar på att de ska ringa och ge mej en tid nästa vecka. Finns inga tider men de skulle försöka få in mej på en fikarast och de ska kolla på dag 13 de ville inte vänta till dag 14 ifall det är för många äggblåsor. Lät så allvarligt när han sa det, ungefär som man skulle bli gravid med sexlingar så nu vågar sambon knappt ligga bredvid..

Mermaid78:

Kan det inte vara gamla blåsor som de såg då? Sa dom inget om det?

• DIFmamma

Samma här, jag har väldigt mycket ägg i stockarna så de vill kontrollera att det inte släpper för många

• Mermaid78
    Hk83 skrev 2009-09-09 23:31:47 följande:
    Varför ska dom kolla er ? Bara för att se om ni ev har någon fin äggblåsa eller som för mej att jag inte har för mycket blåsor på g??Väntar på att de ska ringa och ge mej en tid nästa vecka. Finns inga tider men de skulle försöka få in mej på en fikarast och de ska kolla på dag 13 de ville inte vänta till dag 14 ifall det är för många äggblåsor. Lät så allvarligt när han sa det, ungefär som man skulle bli gravid med sexlingar så nu vågar sambon knappt ligga bredvid..Mermaid78:Kan det inte vara gamla blåsor som de såg då? Sa dom inget om det?
    Nä på dag 11 var de 17 och 19 och dag 13 19 och 22 men kanske inte släppte utan krympte fast är konstigt när de var så stora
  • Mary0280

Yes, idag fick jag äntligen äl! Har aldrig fått utslag på de där stickorna men pergon verkar ju ha hjälpt =D Nu kan vi iallafall börja försöka...

• Hk83

Mermaid78: ja det var konstigt.. De verkade ju växa som dom skulle mellan de två dagarna du kollade...

• Mermaid78
    Hk83 skrev 2009-09-10 12:53:48 följande:
    Mermaid78: ja det var konstigt.. De verkade ju växa som dom skulle mellan de två dagarna du kollade...
    Japp återstår att se nästa vecka hur det gått...Annars nya tag! Det är skönt att vi påbörjat utredningen allafall.
  • Mendo

Hej alla!

Jag hoppar gärna in här om det är okej?!

Jo, jag har ätit pergo enkeldos i 4 omgångar...utan resultat...inte haft någon ägglossning.
    Har denna månad påbörjat en dubbeldos av pergo.
    Var idag till gyn på dag 11 och han konstaterade att jag hade en blåsa som var 13mm och 2 mindre på andra sidan.
    Han sa att om jag nu skulle ha ägglossning så skulle detta inträffa på dag 17-18.
    Men vart lite ledsen...han lät inte helt positiv...lät som han inte trodde det skulle funka...

Men ja vet inte...va tror ni? är 13 mm alldelles för lite på dag 11?

Styrke kramar till oss alla!

• Shelda
    Mary0280 skrev 2009-09-10 12:24:32 följande:
    Yes, idag fick jag äntligen äl! Har aldrig fått utslag på de där stickorna men pergon verkar ju ha hjälpt =D Nu kan vi iallafall börja försöka...
    Grattis! Bara att mysa järnet! :)
Svar på tråden Pergotime