• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • Moncabang

Min ÄL uteblev denna månad...fick ju ÄL förra gången av Pergo...
    Usch vad surt det känns! Så nu får jag vänta ytterligare en månad.
    Har bara lust att ge upp just nu...är det värt allt detta jobb...

• DIFmamma
    Moncabang skrev 2009-09-13 14:52:00 följande:
    Min ÄL uteblev denna månad...fick ju ÄL förra gången av Pergo... Usch vad surt det känns! Så nu får jag vänta ytterligare en månad. Har bara lust att ge upp just nu...är det värt allt detta jobb...
    Förstår att det känns tungt, men ge inte upp...kämpa på jag lovar att det lönar sig Vi finns här för att peppa dig!!! Stor peppkram
  • Hk83

Goingen:
    Har du Pco eller nått sådant då eftersom du inte har mens? Konstigt att du inte fick den med alla provera kurer, för provera är väl samma sak som gestapuran eller?

• Goingen

Hk83: Nej, det har tagits prover och de var normala, lite lågt östrogenvärde bara.. Det kan bero på att jag gått ner i vikt under p-piller kuren och att jag tränar mycket men de vet inte. Proveran var i låg dos förra gången och fungerade en av 3 gången. Nu fungerade det på första dagen efter första gången med 10mg (dubbelt från förra). Har ingen aning om vad gestapuran är men har du några erfarenheter av detta så berätta gärna då man är fundersam om allt känns det som... Kram

• Hk83

Jaha så man kan få det i olika doser då.. Gestapuran är gulkroppshormon. Sökte efter det på fass nu men det verkade inte finnas med eller så stavar jag fel..=) MEn jag antar att provera e samma sak. Lite kul att det kan bero på viktnedgång annars brukar det ju klagas på att man väger för mycket..=)

• DIFmamma

Hoppar in och svarar farmaceut som jag är Gestapuran och provera är samma sak men gestapuran finns inte längre...

• oxle bo

det är klart jag "tittar" in
    håller tummarna för er nu..
    jag har ätit två doser enkelkur,utan ÄL. en dubbel,utan ÄL. sen en trippel, med ÄL och för många ägg=sexförbud. sen en enkel igen och fick ÄL och blev gravid...
    så vi lyckades på första riktiga försöket..alltså när vi fick försöka..

• Moncabang
    DIFmamma skrev 2009-09-13 15:35:03 följande:
    Förstår att det känns tungt, men ge inte upp...kämpa på jag lovar att det lönar sig Vi finns här för att peppa dig!!! Stor peppkram
    Tack! Jag skall påbörja en dubbelkur nästa gång.
    Börjar dock tro att det inte är meningen att jag skall ha barn...kanske bättre att köpa en hund istället. =)
    Jaja det ger sig väl. Tack för peppkramen ! Den värmde gott!
  • Hk83

Moncabang: Har du försökt länge eller? Du får ha tålamod, tids nog så kommer turen till dej..=) Ingen tröst men det är väl egentligen inget när man så gärna vill men iinget händer...

En killkompis sa till mej när han fick veta att vi hade svårt att bli gravida, "Jag vet ett par som inte kunde få barn, men de försökte och försökte och till slut gick det, efter 20 år.." Tröstande ord..Det kan ju diskuteras...=)

• Goingen

Hej igen allihopa... Jag börjar bli fundersam nu, som vanligt. Blev ju så glad igår när det kom en blödning första dagen efter avslutad proverakur. På grund av det kan jag ju börja äta pergotime nu på torsdag men då det var ytterst liten blödning och den verkar redan vara borta- kan jag räkna den som mens då? Eller blir det fel att börja med pergotime på torsdag eller vad är blödningen för något? *Hjälp mig*

Svar på tråden Pergotime