• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • katizi

Hej inget roligt här, tog blodprov för en vecka sedan och svaren kom igår.......ingen ÄL så om inte mensen kommit innan fredag så ska jag börja med provera igen, så ca23 lååånga hemska dagar kvar tills jag ska börja med pergo dubbelkur, fan fan fan

• Goingen

Usch! Tänker på dig Katizi... En dag känns som hundra år när man väntar på något sånt här:( Pratade med Gyn idag och de sa att jag kunde räkna min ynka blödning som första mensdag så på torsdag är det pergotime som gäller;) Har dock tyvärr läst nånstans att en liten blödning tyder på att chansen på ägglossning är väldigt liten:( Stämmer detta eller ska man inte tro på allt man läser?

• Hk83

Katizi: Tråkigt.. Det är ju så typiskt att man ska behöva vänta på mensen och så vet man inte om den ens kommer.. Samma problem här men jag hoppas verkligen den ska komma av sig självt.. Är det tiodagars kur med Provera också? Det var det med Gestapuran iaf..

Goingen: Det är väl olika från person till person. Har hört en del som inte ens haft någon blödning och ändå börjat med pergotime.

• Moncabang
    katizi skrev 2009-09-15 16:24:52 följande:
    Hej inget roligt här, tog blodprov för en vecka sedan och svaren kom igår.......ingen ÄL så om inte mensen kommit innan fredag så ska jag börja med provera igen, så ca23 lååånga hemska dagar kvar tills jag ska börja med pergo dubbelkur, fan fan fan
    På mitt ÄL-test står det att man skall börja testa på dag 23 om man har 40 dagar mellan menstruationerna.

Jag brukar ha ÄL runt dag 17 så började med ÄL-stickorna på dag 13 denna gång. Verkar som den kom på dag 12 eller 13...eller inte alls. Skall ta dubbelkur nästa gång. Beräknad BIM är 22/9...

Håller tummarna för er allihop!
  • DIFmamma

Var till gyn idag och gjorde vul...lite tidigt att sen än så jag ska tillbaka på måndag igen. Som det såg ut nu så hade jag en äggblåsa på ca 1 cm i ena och 2 lika stora i andra. Hon trodde att jag skulle ha ägglossning runt måndag...

• DIFmamma

I dag är jag på dag 11 hon sa att man förskjuter sin äl lite när man tar pergo

• flashieangel

Lite uppdatering...

Katizi:Pergostart 16/8 ÄL ? BIM ?
    Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
    Mary0280: Pergostart 30/8
    PirriPirri: Pergostart 31/8
    Playfull: Pergostart 1/9, ÄL ca 13/9, BIM ca 27/9
    Vill Ha Liten 83: Pergostart 7/9, Äl ca 19-20/9, BIM 4/10.
    Hk83: Pergostart 7/9, Äl??, Bim??
    Knasten: Proverastart 24/8 pergostart 9/9, Äl 20-21/9, BIM 5/10.
    DIFmamma: Pergostart 11/9 Äl ca 19/9 BIM: ca 3/10
    Goingen: Proverastart 3/9, Pergostart 17/9, Äl ca 28/9

Ja, man går fortfarande här o bara väntar o väntar...håller på att flytta till en annan lägenhet så som tur är går dagarna rätt fort!!! Men tanken finns ju där heeela tiden, "är jag gravid??" Vet inte riktigt hur tidigt vissa "symptom" kommer men sista dagarna har jag fått gått upp o kissat tiiidigt på morgonen o de brukar jag aldrig få göra. Och jag kissar mycke mer på dagarna än annars me... Kan man känna sååå tidigt när ÄL troligen va i söndags...de e ju bara 5 dagar lr nåt...

• Mary0280

Playfull: Vi har BIM ungefär samtidigt (jag tror 26/9) Spännande! Men vad tråkigt det är att vänta! :/

• flashieangel
    Mary0280 skrev 2009-09-17 20:58:14 följande:
    Playfull: Vi har BIM ungefär samtidigt (jag tror 26/9) Spännande! Men vad tråkigt det är att vänta! :/
    de e skittråkigt o vänta...håller absolut me dig!!! Men snart är de bara en vecka kvar, bara hoppas att den veckan går fort...vi får hålla tummarna...
Svar på tråden Pergotime