• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • Mermaid78

Har ätit min första och dubbla kur Pergotime. Är på dag 24!!!och har inte fått ÄL ännu..Brukar alltid ha regelbunden mens och ÄL(har spottings därav pergo) Har hört att cykeln blir längre men hur mycket längre?

• Hk83

Hej hej! Hoppar in här om jag får..=) Började med första tabl Pergo igår..
    ska på vul på dag 13 för att se om det finns någon äggblåsa att hoppas på.=) Igår på dag 5 hade jag två på 9 mm. Gyn kunde inte svara på om de var gamla eller nya.. Hoppas på gamla för jag hade en del mindre som kan växa till sig och vill inte få sexförbud..=)

Har tvillingflickor på 16 månader som antagligen kom till av pergon..=)

• flashieangel

Va på VUL idag...han hittade tre blåsor i vänstra äggstocken på ca 13 mm och en i högra på 17 mm. Det va ju ganska lovande...han trodde jag skulle få ägglossning om ca 3-4 dagar... Då är det bara köra på då...*ler* Känns som att man inte ska ha nå stora förväntningar på första försöket men de har man ju ändå...

Hur stora ska äggblåsorna vara egentligen? Hur har de sett ut för er som gjort VUL runt den 12:e dagen??

kram på er alla

• DIFmamma

Välkommen Hk83 :)

Jag håller tummarna stenhårt för er allihopa...på fredag är det dags för min första tablett :)

• Hk83

Playfull:

Sist jag gjorde vul var på 13:e dagen och då hade jag en på 13mm och en på 15 om jag inte minns fel och det resulterade i graviditet så det lär ju räckt..=)

• Hk83

Lägger till mej...=)

Playfull: Pergostart 1/9, ÄL ca ??, BIM ca ??
    Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
    DIFmamma: Pergostart 11/9 Äl ca 19/9 BIM: ca 3/10
    Mary0280: Pergostart 30/8
    PirriPirri: Pergostart 31/8
    Katizi:Pergostart 16/8 ÄL ? BIM ?
    Knasten: Proverastart 24/8 pergostart 9/9, Äl 20-21/9, BIM 5/10.
    Nyköpings bo: pergostart mars ÄL ca28/8 BIM 11/9
    Vill Ha Liten 83: Pergostart 7/9, Äl ca 17/9, BIM 1/9.
    Hk83: Pergostart 7/9, Äl??, Bim??

• Mermaid78

Mina äggblåsor var på 19 och 22 på dag 13 och har antagligen inte haft äl. Konstigt!!!!!

• DIFmamma

Ringde gyn idag för att boka en tid för vul, jag skulle egentligen ha fått tid nästa fredag på dag 13 men då och på torsdag hade de stängt för planeringsdagar så jag fick tid redan på onsdag dvs dag 10...någon som vet om de kommer se något då???

• flashieangel
    Hk83 skrev 2009-09-09 19:50:45 följande:
    Playfull: Sist jag gjorde vul var på 13:e dagen och då hade jag en på 13mm och en på 15 om jag inte minns fel och det resulterade i graviditet så det lär ju räckt..=)
    oj, då ser de ju hoppfullt ut då...*ler* När ungefär kan man förvänta sig att ägglossningen blir när blåsan va 17 igår???
  • flashieangel
    DIFmamma skrev 2009-09-09 20:02:39 följande:
    Ringde gyn idag för att boka en tid för vul, jag skulle egentligen ha fått tid nästa fredag på dag 13 men då och på torsdag hade de stängt för planeringsdagar så jag fick tid redan på onsdag dvs dag 10...någon som vet om de kommer se något då???
    ja man ser så tidigt...du kan känna dig lugn... Det är ganska många som får komma så tidigt. Hoppas det går bra för dig...själv sitter jag bara o funderar på när ägglossningen ska kunna vara ungefär, tycker sånt där e jättesvårt!!!
Svar på tråden Pergotime