• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • DIFmamma

Jaha äl snart och maken har influensa....typiskt

• DIFmamma

Ja inte tänker jag låta en pergokur gå till spillo heller

• Hk83

DIFmamma: Klart du inte ska låta den gå till spillo..=)

Vet inte om ni känner så men jag tycker det känns så tråkigt att sexet är så tvunget.. Nu blev de tju inte så för mej denna månaden men innan jag var på vul:et så kollade jag mitt jobbschema så jag kunde planera in vilka dagar vi kunde sexa på.. (Jobbar ibland kvällar och nätter)...

• Goingen

Jo, vi diskuterade detsamma igår. Enda sedan jag började med provera så har vi inte haft sex för mina tankar har varit på alla kurer och jag har varit ledsen och irriterad. Min sambo känner att han inte vill vara för på också. Så efter 3v celibat ska vi helt plötsligt hålla på varannan dag i en vecka... Känns ju jätteromantiskt:(

• DIFmamma

Va jag som tycker att kalendersex är det bästa ;) nä skämt och sido, nu börjar man lessna på detta och jag längtar till den dan när man kan ha sex för att man vill det och inte för att man måste...

• Hk83

Nu är det lite omvänt för mej.. Blir mer att: Vad är det för mening med sex när jag ändå inte har äl..??

Tycker det är så jobbigt att vara så "besatt" av att försöka bli gravid. Trodde inte jag skulle vara det denna gången för att jag kan trösta mej med att jag redan har barn (förlåt om det verkar okänsligt för er som inte har.) Men så spelar det säkert stor roll att man får "jobba" så mycket för att försöka bli gravid, (springa till gyn, mäta blåsor, käkar tabletter, mäta igen....osv) och så får man inget för det när äl uteblir.. Men men det är bara att spotta i nävarna och försöka igen....=)

• DIFmamma

Styrkekram Hk83...

Själv kommer jag precis från gyn, vul visade 3 ägg som var på väg att släppa!!! så hon bestämde sig för att plocka bort ett...inge skönt alls och nu har jag rejält ont så jag åkte hem från jobbet...kurerar mig i soffan med en godispåse :)

• Hk83

DIFmamma: Tackar..=)
    Vad kul med äggen.. DÅ vet man ju vad du kommer göra ikväll...=P
    Det är ju bra att dom kan plocka bort så du inte fick sexförbud..=) Det pratade min läkare om men det var inte hans som gjorde det utan en annan som alltid har pressat schema så det kan man ju räkna bort att få göra om det skulle vara så..=(

• minbebis76

Tänkte höra om man får joina er? Tar mig friheten att lägga till mig på listan i alla fall

Började med min 3 pergokur i går. Har tagit två enkla tidiagare (april och juni) och sedan har jag bara gått och väntat på att mensen ska skärpa till sig. Nu äntligen har den kommit och jag har börjat igen.
    Har gått på en privat klinik och hon rekomenderade en (fast vi sa att vi ville ha två eller sprutor eftersom vi försökt i över ett år och inget har hänt trots pergo) men jag har tagit två ändå.
    Läkaren som jag gått hos tidigare (inte privat) tycke jag kunde ta två om jag hade långt mellan cyklerna så gick emot min nuvarande läkares råd och tog två ändå. Känns som att dom bara vill tjäna extra pengar på en och att dom slösar med min tid när dom rekomenderar något som jag redan provat. Dumt kanske?

Katizi:Pergostart 16/8 ÄL ? BIM ?
    Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
    Mary0280: Pergostart 30/8
    PirriPirri: Pergostart 31/8
    Playfull: Pergostart 1/9, ÄL ca 13/9, BIM ca 27/9
    Vill Ha Liten 83: Pergostart 7/9, Äl ca 19-20/9, BIM 4/10.
    Hk83: Pergostart 7/9, Äl??, Bim??
    Knasten: Proverastart 24/8 pergostart 9/9, Äl 20-21/9, BIM 5/10.
    DIFmamma: Pergostart 11/9 Äl ca 19/9 BIM: ca 3/10
    Goingen: Proverastart 3/9, Pergostart 17/9, Äl ca 28/9
    Minbebis76: Pergokur 3 start 20/9, Äl ??

Svar på tråden Pergotime