• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • Hk83

Mendo:

Nä jag tror inte att 13 mm är för lite på dag 11. Jag hade ju på dag 13 en som var 13mm (och en på 15) och den hann ju växa till sig så det resulterade i graviditet.

• Hk83

Är det någon av er som har blivit helt uppblåst och öm i magen av pergon? Jag är på dag 8 nu (har käkat i fyra dagar) Kan det vara tecken på att man är, eller är på väg att bli, överstimulerad??? Hoppas inte...

• flashieangel

Jag är nu på dag 14 och bara väntar...läkaren trodde att jag kunde få ägglossning från typ i morgon kanske...men de e ju jättesvårt o säga...

Har tänkt på om jag ska köpa äl stickor men vet inte...kanske e försent nu?? Hur bra funkar dom...om dom ger utslag ska man ha sex då lr?? Har inte riktigt fattat de där!!!

Jag vill sååå gärna att detta ska funka, försöker tvinga mig själv att inte hoppas men man gör ju de o jag vet att jag skulle bli jättebesviken om de inte blev nåt...o blir de nåt vet jag också att jag kommer gå o va jätte orolig för att få missfall då jag fick de vid förra graviditeten...

• Hk83

Playfull:

Jag går också här och hoppas och är bergsäker på att jag ska ha en liten i juni nästa år..=) Det är så himla dumt och jag blir så arg på mej själv när jag får påminna mej om att sist tog det ju 6 kurer och och lite annat emellan innan det funkade..
    Fick också ett missfall sist och min graviditet efter det var jag skitorolig för minsta lilla och låg och grät bara jag hade lite växtvärk. Ringde 6 ggr samma vecka till Bm om allt möjligt sen tog jag mej i kragen och bestämde mej för att låta bli och oroa mej. Fördelen var kanske att jag gick på 8 ul och massa läkarbesök så jag visste ju att allt var bra..

• DIFmamma

Nu är det dax...första tabletten är nu svald och nu jäklar jag är också heeelt övertygad om att det ska ta sig den här gången

• flashieangel
    Hk83 skrev 2009-09-11 11:26:51 följande:
    Playfull: Jag går också här och hoppas och är bergsäker på att jag ska ha en liten i juni nästa år..=) Det är så himla dumt och jag blir så arg på mej själv när jag får påminna mej om att sist tog det ju 6 kurer och och lite annat emellan innan det funkade.. Fick också ett missfall sist och min graviditet efter det var jag skitorolig för minsta lilla och låg och grät bara jag hade lite växtvärk. Ringde 6 ggr samma vecka till Bm om allt möjligt sen tog jag mej i kragen och bestämde mej för att låta bli och oroa mej. Fördelen var kanske att jag gick på 8 ul och massa läkarbesök så jag visste ju att allt var bra..
    DIFmamma skrev 2009-09-11 12:18:41 följande:
    Nu är det dax...första tabletten är nu svald och nu jäklar jag är också heeelt övertygad om att det ska ta sig den här gången
    Men om vi tre är så övertygade så måste det ju lyckas eller hur?? ;) jag tror vi kommer att få små knottar i Juni nästa år...de kan ju inte bli annat ju...hehe!!!

Sen hjälper det nog om vi allihopa håller tummarna för varandra...jag håller för er!!! Om en månad så vet vi...hehe

kram kram
  • DIFmamma
    flashieangel skrev 2009-09-11 14:50:49 följande:
    Men om vi tre är så övertygade så måste det ju lyckas eller hur?? ;) jag tror vi kommer att få små knottar i Juni nästa år...de kan ju inte bli annat ju...hehe!!!Sen hjälper det nog om vi allihopa håller tummarna för varandra...jag håller för er!!! Om en månad så vet vi...hehekram kram
    Eller hur??? nu jäklar ska vi lyckas, jag håller alla tummar och tår Hmm förstår inte hur man ska orka tillverka bara, har världens huvudvärk (kan det vara en biverkan), tur att det inte är dax riktig än Någon som vet om man bör vänta till efter vul så att man inte riskerar att få fyrlingar?
  • Hk83

Jag håller också alla tummar och tår och lite därtill...=) Ja och så hoppas jag att denna månaden går fort.... =) Ja och just det ska ju på vul på tisdag och då hoppas jag verkligen att det inte är för många blåsor, men det ska ju gärna vara en..=)

• Mendo
    Hk83 skrev 2009-09-10 22:31:02 följande:
    Mendo: Nä jag tror inte att 13 mm är för lite på dag 11. Jag hade ju på dag 13 en som var 13mm (och en på 15) och den hann ju växa till sig så det resulterade i graviditet.
    Skönt o höra.....ååååhhhhh vad jag vill!!!!!!!!!!

Och om du hade ont under pergokuren...välkommen till klubben...för jag kan säga att jag kännt av den något fruktansvärt...mina äggstockar har kännts som stora tennisbollar...aj aj aj....

Åh vad jag hoppas denna månaden...ska börja med äl tester imorgon...återkommer om de blir ett positivt resultat...Doktorn trodde ju att det skulle hända i så fall på onsdag/Torsdag.
Svar på tråden Pergotime