Pergotime
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Hej Goingen! Jag har precis samma problem som du. Har periodvis vägt ganska lite, men är nu normalviktig. Då jag slutade med p-piller fick jag ingen mens. Fick därefter ta Provera och fick då en sparsam blödning, men fortsatt ingen mens. Nu då vi vill ha barn fick jag ta Provera igen för att få en blödning. Fick denna gång ingen mens alls, men enligt min gynekolog kunde man ändå börja med Pergotime. Däremot är chansen att man får ägglossning inte särskilt stor då man får en sparsam alternativt ingen blödning av provera. Jag fick dock ägglossning trots detta. De två första Pergotime kurerna har jag fått ägglossning, men den senaste omgången gav ingen ägglossning. Jag håller därför på med en ny provera omgång nu för att få blödning och sedan pröva med Pergotime igen. Då vi har försökt några månader redan har vi också fått en remiss skickad för IVF. Det är nämligen 3 mån väntetid dit och min gynekolog ville vara förutseende. Ska dock fortsätta med Pergotime fram tills dess. Har dock inga stora förhoppningar. Längtar mest att få tid för IVF nu, så att något händer!!
Hoppas att du fick svar på din fråga och lycka till!
Nyss hemkommen från gyn. Vul:et visade en ynka äggblåsa på 8 mm som inte har en chans att växa till sig. Känns så surt.. Bara att vänta in mensen.. Jag som var så säker på att bli gravid....=(
Jag beklagar Hk83...
Jag själv har precis kommit hem från fert. läkaren där han gjorde VUL.
På ena äggstocken hade jag 2 st ägg som den största var 8 mm. De kommer inte släppa denna månad. Vid andra äggstocken hade jag en äggblåsa på 13 mm och en på 15 mm. Nu är det bara att hålla tummarna för att 30-e försöket ska funka! Beräknad ägglossning på lördag eller söndag.
Katizi:Pergostart 16/8 ÄL ? BIM ?
Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
Mary0280: Pergostart 30/8
PirriPirri: Pergostart 31/8
Playfull: Pergostart 1/9, ÄL ca ??, BIM ca ??
Vill Ha Liten 83: Pergostart 7/9, Äl ca 19-20/9, BIM 4/10.
Hk83: Pergostart 7/9, Äl??, Bim??
Knasten: Proverastart 24/8 pergostart 9/9, Äl 20-21/9, BIM 5/10.
DIFmamma: Pergostart 11/9 Äl ca 19/9 BIM: ca 3/10
Goingen: Proverastart 3/9, Pergostart 17/9, Äl ca 28/9
Nyköpings bo: pergostart mars ÄL ca28/8 BIM 11/9 GRAVID!
Vill ha en liten 83:
Vad bra att du har två rätt stora.. Jag håller tummarna för dej att det kommer komma ägg ur något eller bägge..=)
Tråkigt att det inte fungerade denna månad men då kan det bara bli bättre Hk83;)
Hoppas på dig nu då "Vill ha liten* och playfull ska väl mysa till det nu i dagarna va?;)
Förresten... Kan träning störa ägglossningen något? Jag tänkte om man ska dra ner på den nu när man äter pergo och dagarna innan en förhoppningsvis äl ska vara? Någon som vet?
Tack så mycket! Det enda jag kan göra nu är att mysa till det med sambon och sen hålla tummarna!
Ja det är bara att hoppas på nästa månad..=) Är ju bara sååå långt dit..=)
Inte tror jag att normal träning stör något.. =)
Förresten, är det någon som vet om man kan få äl ganska sent.. typ dag 25 eller nått? Jag vill ju leva på hoppet lite om min stackars 8 mms blåsa..=)