Pergotime
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Är så glad att jag inte fått några biverkningar av Pergo denna gång!
Förra gången hade jag sån huvudvärk i en vecka så jag höll på att smälla av. Av andra pergon jag tog denna gången kände jag att det drog och molade i äggstockarna men det gick över. En tablett kvar att ta... Men något händer defintivt där nere. Har fått mycket mer flytningar så det verkar ju lovande.
Förra gången jag gjorde VUL hade ett ägg släppt. Gången där innan hade fem ägg mognat...så det blev avblåst. Shit, vill verkligen inte ha femlingar! Hoppas det blir ett, max två ägg den här gången. Skall inte göra något VUL så det är väl bara att hålla tummarna att det blir bra...
Jag har hört att de kan "plocka bort" ägg om det blir för många men det kanske inte stämmer???
jag vet inte. kommer jag ihåg kan jag fråga imorrn då jag träffar läkarna.
Ok men får man sexförbud ändå eller kan man fortfarande försöka den månaden?
Zelmilainen: Ja det vore jättesnällt :)
Då lägger jag till info =)
Känner inte av tabletterna än... Hoppas verkligen jag slipper biverkningar! Har ingen aning om ÄL eller BIM eftersom jag har haft så mycket strul senaste året....
Får testa mig fram ;)
Playfull: Pergostart 1/9
Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
DIFmamma: Pergostart ca 9/9 Äl ca 16/9 BIM: ca 30/9
Mary0280: Pergostart 30/8
Hej hej tjejer! Jag ansluter mig till denna tråd. Har varit till gyn idag och fått pergo utskrivet. Så jag ska börja kuren idag (31/8). Hon sa att jag hade tendens till PCO men hon trodde att det skulle vara lätt för mig att få igång ägglossningen. Jag är SÅÅ föärväntansfull
Playfull: Pergostart 1/9
Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
DIFmamma: Pergostart ca 9/9 Äl ca 16/9 BIM: ca 30/9
Mary0280: Pergostart 30/8
PirriPirri: Pergostart 31/8
Hej jag är på dag 16 idag efter pergo för första gången. I Torsdags på dag 12 var jag på vul, doktorn såg ett ägg på 10mm så det känns inte så bra, har ingen aning om det blir ÄL eller inte men efter att läst runt här inne på FL så verkar dom flesta ha större på dag 12, ska tillbaka om en vecka för blodprov