• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • LBS

Kan inte säga jag haft biverkningar direkt någon av gångerna. Första gången hade jag ont vid äl, denna gången kom inte äl (än iaf) och har inte heller haft ont. Däremot lite tröttare än vaböigt och lite mer huvudvärk, men har inte direkt kopplat det till tabletterna, har varit förkyld och tänkt att det varit därför. Så man vet ju inte! :)

• liten12

Hej En liten söt!
    Jag förväntade mig biverkningar men märkte inte mycket.. Lite mood swings kanske.. Men inte farligt.. Har hört vissa som haft lite yrsel och huvudvärk men inte heller så farligt tror jag. Men det är väl olika från person till person.
    Lycka till!

• EnLitenSöt

Tack liten1! Det var skönt att höra! Jag tror/hoppas egentligen att det kommer vara lugnt och jag är nog inte generellt rädd för lite biverkningar, utan det var mest bara pga tentan. Men...tror nog att jag kör på. Kan ju hända att jag hinner skriva tentan innan jag ens påbörjat pergo, eftersom min mens verkar dröja lite än (kan ju alltid hoppas att den dröjer dryga 9 månader, även om jag tyvärr inte tror det ) och självklart vill jag göra allt jag kan för att snabba på...

Hur går det för dig (har inte läst igenom hela tråden här), håller du på med pergo, vilken kur i s f ?

• liten12

Är klar med första kuren, ska ta varannan månad så denna är det uppehåll. Verkar vara lite olika hur läkarna gör. Min läkare sa att "effekterna" sitter kvar till månaden efter så det behövdes bara varannan månad, får väl lita på honom. Har egen ägglossning, så den ska bara "förstärkas"..

• Qrusmynta
    EnLitenSöt skrev 2009-10-24 12:20:22 följande:
    Hej alla här inne!Jag ska börja med pergo och äta det dag 5-9 efter nästa mens (när nu det blir?!). Min fråga till er härinne är om ni haft mycket jobbiga biverkningar de första dagarna (dag 5-14 i menscykeln) vid er 1:a kur? Vad kände ni och vilka dagar pågick detta? Jag är mest orolig för trötthet och att må riktigt illa/huvudvärk, då jag har en viktig tenta i dagarna. Jag tror att jag brukar ha ägglossning i vanliga fall, men att den är oregelbunden, så jag hoppas att jag är lite van vid vissa PMS-symptom och att det därför kanske inte blir samma "chock" för kroppen, men ja vet ju inte. Vad har ni för erfarenheter? Helst vill jag ju verkligen inte vänta 1 hel månad till med att börja äta pergo, för såklart att jag hoppas att det ska ge ett litet, litet resultat ! Tack på förhand och lycka till allihop!
    Jag har inte haft några biverkningar alls förutom de två sista veckorna innan jag fick mens (dag 30-45) då jag hade rejäla gravsymptom, var dock inte gravid.
  • lilly85
    EnLitenSöt skrev 2009-10-24 12:20:22 följande:
    Hej alla här inne!Jag ska börja med pergo och äta det dag 5-9 efter nästa mens (när nu det blir?!). Min fråga till er härinne är om ni haft mycket jobbiga biverkningar de första dagarna (dag 5-14 i menscykeln) vid er 1:a kur? Vad kände ni och vilka dagar pågick detta? Jag är mest orolig för trötthet och att må riktigt illa/huvudvärk, då jag har en viktig tenta i dagarna. Jag tror att jag brukar ha ägglossning i vanliga fall, men att den är oregelbunden, så jag hoppas att jag är lite van vid vissa PMS-symptom och att det därför kanske inte blir samma "chock" för kroppen, men ja vet ju inte. Vad har ni för erfarenheter? Helst vill jag ju verkligen inte vänta 1 hel månad till med att börja äta pergo, för såklart att jag hoppas att det ska ge ett litet, litet resultat ! Tack på förhand och lycka till allihop!
    Jag hade inga biverkningar vid första enkelkuren, däremot dubbelkuren mådde jag illa och hade huvudvärk, rätt trött också. Nu ska jag snart börja med trippelkur och vill inte ens tänka på dem biverkningarna! Men det är helt klart värt det ..
  • bebistre

Är det många av er saom harfått ont i brösten av pergo??Jag hade inte det första kuren, äter andra nu o är på dag 20 o har haft ont i brösten i ca fem dagar nu. Precis som dagarna innan jag ska ha mens, fast att det inte är dags för det nu..

• bebistre

LBS: Jag hade äl på första enkeldosen dag 14, nu är jag på andra kuren o dag 20 idag men har inte haft nån äl.

• Gräddis

Hej! Jag tog min forsta pergo-tablett i sondags o ska nu ta dem fem dagar. Nar bor man fa agglossning med pergo?? Vet knappt nagonting om detta!

• Kinne79
    Gräddeline skrev 2009-10-27 11:34:24 följande:
    Hej! Jag tog min forsta pergo-tablett i sondags o ska nu ta dem fem dagar. Nar bor man fa agglossning med pergo?? Vet knappt nagonting om detta!
    Enligt min gyn så bör det ske dag 14 ungefär, men har läst om tjejer här på fl som fått det så sent som dag 22. Ska du på vul? Om inte börja kolla med stickor runt dag 12 kanske.

Jag var på vul igår på cd14 efter en dubbelkur, visade dock inte det minsta spår på att det funkat så nästa cykel ska jag prova med trippelkur.
Svar på tråden Pergotime