Pergotime
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Kan inte säga jag haft biverkningar direkt någon av gångerna. Första gången hade jag ont vid äl, denna gången kom inte äl (än iaf) och har inte heller haft ont. Däremot lite tröttare än vaböigt och lite mer huvudvärk, men har inte direkt kopplat det till tabletterna, har varit förkyld och tänkt att det varit därför. Så man vet ju inte! :)
Hej En liten söt!
Jag förväntade mig biverkningar men märkte inte mycket.. Lite mood swings kanske..
Men inte farligt.. Har hört vissa som haft lite yrsel och huvudvärk men inte heller så farligt tror jag. Men det är väl olika från person till person.
Lycka till!
Tack liten1! Det var skönt att höra! Jag tror/hoppas egentligen att det kommer vara lugnt och jag är nog inte generellt rädd för lite biverkningar, utan det var mest bara pga tentan. Men...tror nog att jag kör på. Kan ju hända att jag hinner skriva tentan innan jag ens påbörjat pergo, eftersom min mens verkar dröja lite än (kan ju alltid hoppas att den dröjer dryga 9 månader, även om jag tyvärr inte tror det
) och självklart vill jag göra allt jag kan för att snabba på...
Hur går det för dig (har inte läst igenom hela tråden här), håller du på med pergo, vilken kur i s f ?
Är klar med första kuren, ska ta varannan månad så denna är det uppehåll. Verkar vara lite olika hur läkarna gör. Min läkare sa att "effekterna" sitter kvar till månaden efter så det behövdes bara varannan månad, får väl lita på honom. Har egen ägglossning, så den ska bara "förstärkas"..
Är det många av er saom harfått ont i brösten av pergo??Jag hade inte det första kuren, äter andra nu o är på dag 20 o har haft ont i brösten i ca fem dagar nu. Precis som dagarna innan jag ska ha mens, fast att det inte är dags för det nu..
LBS: Jag hade äl på första enkeldosen dag 14, nu är jag på andra kuren o dag 20 idag men har inte haft nån äl.
Hej! Jag tog min forsta pergo-tablett i sondags o ska nu ta dem fem dagar. Nar bor man fa agglossning med pergo?? Vet knappt nagonting om detta!