• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • Gräddis
    Kinne79 skrev 2009-10-27 11:38:52 följande:
    Enligt min gyn så bör det ske dag 14 ungefär, men har läst om tjejer här på fl som fått det så sent som dag 22. Ska du på vul? Om inte börja kolla med stickor runt dag 12 kanske.Jag var på vul igår på cd14 efter en dubbelkur, visade dock inte det minsta spår på att det funkat så nästa cykel ska jag prova med trippelkur.
    Tack! Ska inte pa vul sa kollar med stickor...

Har du tagit pergo i tva manader hittills och nasta blir din tredje? Ar det sa det funkar att man borjar med enkelkur?
  • Lizz
    Gräddeline skrev 2009-10-27 11:34:24 följande:
    Hej! Jag tog min forsta pergo-tablett i sondags o ska nu ta dem fem dagar. Nar bor man fa agglossning med pergo?? Vet knappt nagonting om detta!
    Enligt min läkare skall det ske mellan dag 14-16 vanligtvis.

På mig stämde det ganska bra då jag hade utslag på äl-testet dag 14 och 15 och hade antagligen äl dag 16=)
  • Gräddis
    Lizz skrev 2009-10-27 12:13:51 följande:
    Enligt min läkare skall det ske mellan dag 14-16 vanligtvis.På mig stämde det ganska bra då jag hade utslag på äl-testet dag 14 och 15 och hade antagligen äl dag 16=)
    Okej! Da kor jag pa det
  • Kinne79
    Gräddeline skrev 2009-10-27 11:59:23 följande:
    Tack! Ska inte pa vul sa kollar med stickor...Har du tagit pergo i tva manader hittills och nasta blir din tredje? Ar det sa det funkar att man borjar med enkelkur?
    Nej, jag har hållt på sedan i maj. De två första gångerna fick jag blödningar som biverkning, men tredje gången jag provade enkel gick det bra, dock ingen äl, nu senast provade jag dubbel det gav inte heller något resultat (än) nästa gång runt lucia ungefär blir det trippel. Tack var provera så skjuts varje cykel framåt ca två veckor, så sedan ibörjan på maj har jag hunnit med 4 fast jag egentligen borde hunnit 6 men, men.
  • Utlandssvensk76

Jag har nu fatt pergo utskrivet och startar pa lordag. Jag har som sagt egen agglossning (senaste testet visade det ocksa) men har for fa dagar mellan AL och nasta mens (i vanliga fall 11 dagar men denna manad endast 9 - hoppas det ej beror pa all B6 tillskott jag har proppat i mig...) och dessutom ar min slemhinna for tunn. Min lakare menar att pergon ska hjalpa mig att agglossa tidigare i cykeln. Jag tycker jag har last att de med val fungerande AL ej ska behandlas med pergo utan att pregosteronvagitorier ska vara battre....

Ska pa VUL pa dag 11 (7 november) och beroende pa hur det ser ut tanker jag namna det har med progesteron.

• YouILove

Tog första pergokuren den här månaden, har själv testat med ägglossningstest varje dag men inte fått något utslag :( Nu har jag lämnat blodprov och min läkare säger att det visar att jag haft ägglossning, mycket konstigt! Men men, enligt honom går det inte att lite på ägglossningstesten, känns lite snopet.

• DIFmamma

Jaha nu kom den igen, mensen alltså...fast jag hade nog inte väntat mig annat den här gången, tur att jag har telefontid med gyn på torsdag för det är en del saker jag inte förstår alls...som tex hur 2 blåsor kunde vara kvar från förra månade när de tog bort en, eftersom jag hade tre från början så måste ju det betyda att ingen av de två som lämnades kvar har släppt!!! Inte lätt att bli gravid om inte äggen släpper :(

• CellenEllen

En liten fråga, en del säger att Pergotime förstärker den egna äl. Blir äggen bättre? fäster de bättre? Kort och gott , vad gör pergotime "förutom" att se till att man ägglossar?

• LAMadde

Va ett tag sen jag skrev nåt. Har varit på semester i sverige och kom tillbaka till usa i lördags. Min man va tvungen att åka och köpa lite matvaror på kvällen när vi kom hem så jag bad honom köpa ett grav.test. Tog det tiiidigt på morronen på söndan och fick ett stort fint PLUS {#lang_emotions_plus} Tog ett till test igår 'bara för att' och det va ännu starkare. Ska på inskrivning och VUL 1 dec, känns nog mer verkligt då.

Lycka till alla i tråden. Sprider massa grav. baciller här inne

Svar på tråden Pergotime