Pergotime
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Jag har nu fatt pergo utskrivet och startar pa lordag. Jag har som sagt egen agglossning (senaste testet visade det ocksa) men har for fa dagar mellan AL och nasta mens (i vanliga fall 11 dagar men denna manad endast 9 - hoppas det ej beror pa all B6 tillskott jag har proppat i mig...) och dessutom ar min slemhinna for tunn. Min lakare menar att pergon ska hjalpa mig att agglossa tidigare i cykeln. Jag tycker jag har last att de med val fungerande AL ej ska behandlas med pergo utan att pregosteronvagitorier ska vara battre....
Ska pa VUL pa dag 11 (7 november) och beroende pa hur det ser ut tanker jag namna det har med progesteron.
Tog första pergokuren den här månaden, har själv testat med ägglossningstest varje dag men inte fått något utslag :( Nu har jag lämnat blodprov och min läkare säger att det visar att jag haft ägglossning, mycket konstigt! Men men, enligt honom går det inte att lite på ägglossningstesten, känns lite snopet.
Jaha nu kom den igen, mensen alltså...fast jag hade nog inte väntat mig annat den här gången, tur att jag har telefontid med gyn på torsdag för det är en del saker jag inte förstår alls...som tex hur 2 blåsor kunde vara kvar från förra månade när de tog bort en, eftersom jag hade tre från början så måste ju det betyda att ingen av de två som lämnades kvar har släppt!!! Inte lätt att bli gravid om inte äggen släpper :(
En liten fråga, en del säger att Pergotime förstärker den egna äl. Blir äggen bättre? fäster de bättre? Kort och gott , vad gör pergotime "förutom" att se till att man ägglossar?
på vilken dag har ni fått mens? jag är på dag 28 och inte ett spår av mens
Va ett tag sen jag skrev nåt. Har varit på semester i sverige och kom tillbaka till usa i lördags. Min man va tvungen att åka och köpa lite matvaror på kvällen när vi kom hem så jag bad honom köpa ett grav.test. Tog det tiiidigt på morronen på söndan och fick ett stort fint PLUS
Tog ett till test igår 'bara för att' och det va ännu starkare. Ska på inskrivning och VUL 1 dec, känns nog mer verkligt då.
Lycka till alla i tråden. Sprider massa grav. baciller här inne ![]()