• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • Gräddis

Grattis LAMadde!!! Gud vad underbart! Och tack for gravidbacillerna, de behovs!!!

• Kinne79
    LAMadde skrev 2009-11-03 17:22:07 följande:
    Va ett tag sen jag skrev nåt. Har varit på semester i sverige och kom tillbaka till usa i lördags. Min man va tvungen att åka och köpa lite matvaror på kvällen när vi kom hem så jag bad honom köpa ett grav.test. Tog det tiiidigt på morronen på söndan och fick ett stort fint PLUS Tog ett till test igår 'bara för att' och det va ännu starkare. Ska på inskrivning och VUL 1 dec, känns nog mer verkligt då.Lycka till alla i tråden. Sprider massa grav. baciller här inne
    Grattis, vad roligt!
  • YouILove
    Hjärtat längtar skrev 2009-11-03 12:12:03 följande:
    på vilken dag har ni fått mens? jag är på dag 28 och inte ett spår av mens
    Jag har samma fråga!!!
    Har tidigare haft väldigt oregelbunden mens om jag inte reglerat den med Provera. Nu är jag inne på dag 32 efter första Pergo-kuren och ännu ingen mens...men efter allt försökande vågar jag inte ens hoppas!
  • Kinne79
    Har inte fått mens någon utav mina kurer, utan har börjat med Provera på dag 35.
  • Utlandssvensk76
    LAMadde skrev 2009-11-03 17:22:07 följande:
    Va ett tag sen jag skrev nåt. Har varit på semester i sverige och kom tillbaka till usa i lördags. Min man va tvungen att åka och köpa lite matvaror på kvällen när vi kom hem så jag bad honom köpa ett grav.test. Tog det tiiidigt på morronen på söndan och fick ett stort fint PLUS Tog ett till test igår 'bara för att' och det va ännu starkare. Ska på inskrivning och VUL 1 dec, känns nog mer verkligt då.Lycka till alla i tråden. Sprider massa grav. baciller här inne
    jag har tankt pa dig - att vi inget hort fran dig pa ett tag!! GRATTIS!!!! Vad underbart!!!! Hur manga pergokurer blev det fr dig innan pluset?

Sjalv ser jag fram emot mitt 1:a VUL pa lordag efter pergostart
  • Pirripirri
    Jag fick inte mens på enkel kur utan fick äta primolut nor för att få en blödning. Tror det tyder på att man ej ägglossade av kuren. Senast fick jag dubbel kur och jag tror jag ägglossade av den!
  • Gräddis

Hej tjejer

Det sticker i nedre magen, till hoger, idag. Kan det vara agglossning pa gang tro?? Ar pa dag 12. Isafall hoppas jag inte det ar for sent for bebismakeri ikvall? Sist var sondags morgon. Sa himla typiskt att bade jag o mannen ar super busy pa jobbet samt haller pa o flyttar - dalig manad for forsta pergokuren

• LAMadde
    Utlandssvensk76 skrev 2009-11-04 07:14:06 följande:
    jag har tankt pa dig - att vi inget hort fran dig pa ett tag!! GRATTIS!!!! Vad underbart!!!! Hur manga pergokurer blev det fr dig innan pluset? Sjalv ser jag fram emot mitt 1:a VUL pa lordag efter pergostart
    Det blev bara en kur (dubbel-dos). Fick ÄL på dag 19 och plus på dag 33
    Känns fortfarande overkligt. Ska på inskrivning och VUL första december, så då är det nog mer på riktigt. Nåt lite mindre kul är att vi fått veta att vår försäkring ej täcker infertility och att vi måste stå helt för alla dr besök + vul jag gjorde för några veckor sedan. Blir väl runt 3000kr.. men de är det värt isf (men ändock lite irriterande)
    Gräddeline skrev 2009-11-04 12:26:07 följande:
    Hej tjejer Det sticker i nedre magen, till hoger, idag. Kan det vara agglossning pa gang tro?? Ar pa dag 12. Isafall hoppas jag inte det ar for sent for bebismakeri ikvall? Sist var sondags morgon. Sa himla typiskt att bade jag o mannen ar super busy pa jobbet samt haller pa o flyttar - dalig manad for forsta pergokuren
    Jobbigt att ni inte hunnit med att sexa så mycke som ni velat.. Är nog ÄL på G. På mig stack det/gjorde ont fr dag 14 tom dag 19 då det gjorde JÄTTEONT och då hade jag ÄL (dagen efter va värken borta).
  • LBS

Mens endast 9-10 dagar efter äl????
    Har ätit pergotime, fick äl efter ca 2o dagar, testade med älstickor och gav utslag förra måndagen. Idag torsdag fick jag mens! Endast9-10 dagar efter äl. Är det inte alltid 14 dagar emllan äl och mens och sen att mellan mens och äl kan det skilja? Har aldrig haft det så här tidigare.

Är det mens eller kan det vara en annan blödning? Tidigt missfall? Fattar ingenting!

Kan tilläggas att jag hade mf i augusti och har haft 1 mens efter det. Sedan åt jag pergo för att veta när jag skulle ha äl, har aft lite rörigt tidigare. Sen försökte vi bli gravid vid äl och nu 9-10 dagars enare fick jag mens....
    Snälla någon som vet vad det är och varför det blivit så här?!

• Utlandssvensk76
    LBS skrev 2009-11-05 11:10:45 följande:
    Mens endast 9-10 dagar efter äl????Har ätit pergotime, fick äl efter ca 2o dagar, testade med älstickor och gav utslag förra måndagen. Idag torsdag fick jag mens! Endast9-10 dagar efter äl. Är det inte alltid 14 dagar emllan äl och mens och sen att mellan mens och äl kan det skilja? Har aldrig haft det så här tidigare.Är det mens eller kan det vara en annan blödning? Tidigt missfall? Fattar ingenting!Kan tilläggas att jag hade mf i augusti och har haft 1 mens efter det. Sedan åt jag pergo för att veta när jag skulle ha äl, har aft lite rörigt tidigare. Sen försökte vi bli gravid vid äl och nu 9-10 dagars enare fick jag mens....Snälla någon som vet vad det är och varför det blivit så här?!
    Jag beklagar missfallet!

Alla har inte en lutealfas pa 14 dagar (dagar mellan AL och nasta mens), jag har tex ca 10 dagar vilket ar for kort. Nu kan det ju vara sa att det blev sa har for dig pga pergon? Hur lang var din lutealfas tidigare manader? Jag har sjalv just avslutat min 1:a pergokur som jag fick starta for att min lakare tror att det ska hjalpa mig med lutealfasen. Jag har annars en valdigt regelbunden cykel sa jag hoppas att den inte rubas alltfor mycket nu. Brukar alltid ha AL pa dag 15, vilket ar i mitten av nasta vecka.
Svar på tråden Pergotime