• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • Sahana

Jag skulle ha tagit min första tablett i går kväll. Det är min första kur pergo men jag fick kalla fötter!! Jag fattar inte detta! Jag vill så himla gärna. Vi har försökt sedan i maj och jag har fått utskrivet pergotime för att framkalla ägglossning då jag ej har det pga av PCO-s. Jag var så glad att vi äntligen fått hjälpp och att det var dags nu. I går så sa det bara tvärstopp. Jag vågand einte ta den.. Började tänka knepiga tankar. Nu står jag här och nu är det dag 6 i mens cykeln. Är det försent nu? Måste jag vänta till nästa månad? Någon annan som fårr lite "panik" innan första tabletten eller är det jag som är knäpp? När brukar man kunna räkna med ägglossning dvs på vilken dag i cykeln med pergotime?

• bebistre

Beöver lite hjälp!! Har avslutat min andra kur av pergo förra veckan, förra gången fick jag ägglosning på dag 14. Nu är jag på dag 15 idag o ingenting har visats på ägg lossningsstickorna! Nån som har varit med om samma?? Att det bara fungerar i bland...alltså att det blir ägglossning, har bara fått utskrivit till tre ggr. Behöver veta hur det har varit för er!!

• DIFmamma
    Utlandssvensk76 skrev 2009-10-19 16:31:09 följande:
    Ah vad roligt!! Haller tummarna for dig nu!! Hur tjock var slemhinnan idag? Vaxer den pa sig som aggblasorna gor, typ 2mm per dag? Vilken dag var du pa nar den var 5mm? Vilken dagtrodde hon att agget hade slappt?
    Jag fick inget mått den här gången tyvärr, hon sa bara att det nu liknade en ägglossande slemhinna :) När den var 5 mm så var jag på dag 11 och hon trodde att äggen släppt nu i helgen och så har det även kännts så typ dag 12-14...
  • Hk83

Hejsan alla.. Har inte varit inne på ett tag.. Mår pissilla..=)
    Var på vul i fredags för att kolla om jag verkligen var gravid.. Han såg en liten hinnsäck men det var inget i den.. Det kan varit för tidigt eller så väntar jag helt enkelt på missfall..=( Tycker läkaren verkade lite konstig för han sa att eftersom jag plussade 1 okt så var det 14 dagar efter äl och då måste hinnsäcken med "innehåll" vara si och så stor och gravtest visar inte plus tidigare än bim dagen, vilket det visst gör ibland.. Men inte enligt honom. Sen försökte jag förklara att på cd 13 var ju blåsan bara 8 mm och den ska ju växa tills den är ca 20 mm innan något ägg kommer ur den så det måste betyda att jag hade äl låångt senare runt cd 20 kanske. Och då går det ju inte räkna gravlängd från mensen första dag för då stämmer det ju inte alls... Hoppas verkligen att det växer ett litet pyre i magen för jag tror jag har bestämt mej för att inte fortsätta försöka att få ett syskon till mina flickor eftersom jag inte klarar av illamåendet. spydde och mådde illa hela tiden när jag väntade flickorna och är inte bättre nu..=( Så nu har jag klagat färdigt för tillfället...=)

• LAMadde

Hejsan alla. Har inte heller skrivit på ett tag. Är nu i sverige på semester och vill inte behöva tänka på ÄL och Bim och allt annat Var på VUL i torsdags och ägget va kvar och hade växt till 2.4cm. Fick komma tillbaka på fredan och ägget va såklart där då också och hade växt 2mm. suck. Hon trode att ägget va 'normalt' och att hinnorna såg tjocka och fina ut. Hon sa att vi skulle nuppa mycke under semestern haha. Om ja inte är gravid lr fått mens när ja kommer tillbaka till usa om 2v så måste ja gå på vul igen o se så att ägget inte sitter kvar där uppe. Hade jätte ont i höger sida lör-sön och nu ingenting.. så jag hade säkert äl i helgen. Håller tummarna

• Gräddis

Hej alla

Har just fatt utskrivet pergo och ska borja pa dag 2 i menscykeln - invantar mensen vilken dag som helst nu. Men lakaren sa ingenting om vul eller ul - ska man inte kolla med det sa att man inte far trillingar?!

• Kinne79
    Gräddeline skrev 2009-10-20 20:28:22 följande:
    Hej allaHar just fatt utskrivet pergo och ska borja pa dag 2 i menscykeln - invantar mensen vilken dag som helst nu. Men lakaren sa ingenting om vul eller ul - ska man inte kolla med det sa att man inte far trillingar?!
    Jo, man kollar ju om det finns ägg på g, men gyn kollar även så att det inte är allt för många på g. Är många som får sexförbund om det är 3 ägg eller mer.
  • Gräddis
    Kinne79 skrev 2009-10-20 20:46:36 följande:
    Jo, man kollar ju om det finns ägg på g, men gyn kollar även så att det inte är allt för många på g. Är många som får sexförbund om det är 3 ägg eller mer.
    nar borde man kolla det isafall? min lakare sa ingenting om det!
  • Kinne79
    Gräddeline skrev 2009-10-20 20:58:34 följande:
    Vanligast är runt dag 14-15.
  • minbebis76
    Gräddeline skrev 2009-10-20 20:58:34 följande:
    Det verkar vara väldigt olika beroende på vilken läkare som skrivit ut det. När jag åt pergo 06 så kollades ingenting och det kom en pojke. Nu på syskonförsök kollades ingenting heller och det har inte heller blivit någon bebis.
    Nu går vi på en privat klinik och betalar själva men då kollas det på dag 10-14 ungefär.
Svar på tråden Pergotime