• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • liten12

Min läkare kollar inte heller och sa inget om det. Så det verkar som sagt vara väldigt olika.

• Kinne79

Kollar inte era gynekologer blodprov heller?

• Gräddis

Okej, skont att hora att det inte bara ar jag da...verkar ju som en relativt lag risk att fa flerbörd trots allt. Sa jag far val lita pa att lakaren vet vad hon gor...

• LAMadde
    Gräddeline skrev 2009-10-20 20:58:34 följande:
    nar borde man kolla det isafall? min lakare sa ingenting om det!
    När ja va hos läkaren och fick mitt recept så sa han ingenting om det. Men sen när jag började läsa på internet så verkade det rätt vanligt att man får komma på koll så jag ringde till mottagningen där jag går och frågade. Då sa dom att: Jomenvisst ska du komma på koll (eee varför sa dom inte de fr början isf?). Iaf så fick jag gå på VUL på dag 14, 17, 20 och 21 (dom trode ja skulle ha ÄL runt 14 så det är nog vanligaste dagen dom tittar). Jag fick komma tillbaka så många ggr för på min mottagning vill dom se att ägget är borta så det inte växer till sig och blir jättestort.etc. Blodprov fick jag bara ta för att kolla om jag hade ÄL innan jag började med clomid.
  • Utlandssvensk76
    LAMadde skrev 2009-10-21 12:28:36 följande:
    När ja va hos läkaren och fick mitt recept så sa han ingenting om det. Men sen när jag började läsa på internet så verkade det rätt vanligt att man får komma på koll så jag ringde till mottagningen där jag går och frågade. Då sa dom att: Jomenvisst ska du komma på koll (eee varför sa dom inte de fr början isf?). Iaf så fick jag gå på VUL på dag 14, 17, 20 och 21 (dom trode ja skulle ha ÄL runt 14 så det är nog vanligaste dagen dom tittar). Jag fick komma tillbaka så många ggr för på min mottagning vill dom se att ägget är borta så det inte växer till sig och blir jättestort.etc. Blodprov fick jag bara ta för att kolla om jag hade ÄL innan jag började med clomid.
    Hade du egen AL innan Clomid?
  • Gräddis

LAMadde - knepigt att man inte far all information! Sarskilt som de verkar vara ganska viktigt!! Ska definitivt boka tid igen da. Suck och ston, vad jobbigt. Vad ska jag nu komma med for ursakt till jobbet...och alla dessa tider man maste vara borta pa vul och ul...far val kanske hitta pa en stor vit logn om att jag har problem med nagot annat :/

• Utlandssvensk76
    Gräddeline skrev 2009-10-21 12:54:51 följande:
    LAMadde - knepigt att man inte far all information! Sarskilt som de verkar vara ganska viktigt!! Ska definitivt boka tid igen da. Suck och ston, vad jobbigt. Vad ska jag nu komma med for ursakt till jobbet...och alla dessa tider man maste vara borta pa vul och ul...far val kanske hitta pa en stor vit logn om att jag har problem med nagot annat :/
    Jag borjar tanka att jag ocksa kommer att masta gora det....Ar relativ ny pa jobbet sa det sista man vill saga ar ju att man gar pa fertilitetsutredning/behandling....
  • Gräddis
    Utlandssvensk76 skrev 2009-10-21 13:45:48 följande:
    Jag borjar tanka att jag ocksa kommer att masta gora det....Ar relativ ny pa jobbet sa det sista man vill saga ar ju att man gar pa fertilitetsutredning/behandling....
    Ellerhur!! En annan tjej i mitt team har precis berattat att hon ar gravid, i tredje manaden nu, sa det sista min chef vill ar att jag ska forsoka bli det ocksa! Och man vill ju inte bli ifrantagen massa ansvarsomraden for att de tror att man anda blir gravid snart - det kanske inte hander annu pa ett tag ju.

Sa man kanske far komma med nan nodlogn...fast det blir svart om de borjar fraga efter detaljer och sant om nagot man inte vet ett dyft om. Kanske jag kan saga att det handlar om hormonnivaer och att jag har smartsamma cykler osv. Da halvljuger jag ju bara och min manliga chef kommer nog knappast att fraga om mer info da det handlar om "kvinnliga grejor"...
  • Utlandssvensk76
    Gräddeline skrev 2009-10-21 13:49:34 följande:
    Ellerhur!! En annan tjej i mitt team har precis berattat att hon ar gravid, i tredje manaden nu, sa det sista min chef vill ar att jag ska forsoka bli det ocksa! Och man vill ju inte bli ifrantagen massa ansvarsomraden for att de tror att man anda blir gravid snart - det kanske inte hander annu pa ett tag ju. Sa man kanske far komma med nan nodlogn...fast det blir svart om de borjar fraga efter detaljer och sant om nagot man inte vet ett dyft om. Kanske jag kan saga att det handlar om hormonnivaer och att jag har smartsamma cykler osv. Da halvljuger jag ju bara och min manliga chef kommer nog knappast att fraga om mer info da det handlar om "kvinnliga grejor"...
    Ja det kanske vore nat, har ocksa manlig chef Onskar bara att lakaren var narmare jobbet, tar en timma bara att kora fram och tillbaka till sjukhuset sa besokstid mitt i dagen ar ju inte direkt mojliga...
  • LAMadde
    Utlandssvensk76 skrev 2009-10-21 12:35:07 följande:
    Hade du egen AL innan Clomid?
    Nej det hade jag inte.
Svar på tråden Pergotime