• DIFmamma

Pergotime

Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.

• Svar på tråden Pergotime
  • Lindström
    bebistre skrev 2009-10-19 17:39:38 följande:
    Beöver lite hjälp!! Har avslutat min andra kur av pergo förra veckan, förra gången fick jag ägglosning på dag 14. Nu är jag på dag 15 idag o ingenting har visats på ägg lossningsstickorna! Nån som har varit med om samma?? Att det bara fungerar i bland...alltså att det blir ägglossning, har bara fått utskrivit till tre ggr. Behöver veta hur det har varit för er!!
    Jag har aldrig haft ägglossning exakt samma dag, så ingen fara. Hoppas att du nu fått utslag på stickorna.
  • YouILove

Hej tjejer!

Vilken CD fick ni ägglossning med Pergo? Inne på dag 19 nu men fortfarande ingen ägglossning enligt stickan :( Har egen ägglossning lite titt som tätt så jag trodde verkligen Pergo skulle fungera för mig. Blir så deppig, får man ingen ägglossning har man ju inte ens en chans!

(Får inte komma på vul och kolla blåsor for min läkare tycker inte det behövs)

• Hjärtat längtar
    YouILove skrev 2009-10-21 20:18:00 följande:
    Hej tjejer!Vilken CD fick ni ägglossning med Pergo? Inne på dag 19 nu men fortfarande ingen ägglossning enligt stickan :( Har egen ägglossning lite titt som tätt så jag trodde verkligen Pergo skulle fungera för mig. Blir så deppig, får man ingen ägglossning har man ju inte ens en chans!(Får inte komma på vul och kolla blåsor for min läkare tycker inte det behövs)
    jag är på dag 15 och har inte fått ÄL än, jag får inte heller komma på VUL
  • LAMadde
    YouILove skrev 2009-10-21 20:18:00 följande:
    Hej tjejer! Vilken CD fick ni ägglossning med Pergo? Inne på dag 19 nu men fortfarande ingen ägglossning enligt stickan :( Har egen ägglossning lite titt som tätt så jag trodde verkligen Pergo skulle fungera för mig. Blir så deppig, får man ingen ägglossning har man ju inte ens en chans! (Får inte komma på vul och kolla blåsor for min läkare tycker inte det behövs)
    Jag tror det är väldigt vanligt att få ÄL senare med pergo. Som jag skrev tidigare idag så fick jag komma på VUL några ggr under min cykel, och mitt ägg va fortfarande kvar på dag 21 (alltså ingen ÄL ännu). Jag är rätt säker på att jag hade ÄL dagen efter sista VUL:et (dag 22 lr 23), för jag hade så jäkla ont i magen och tappen va öppen. Nu är jag på dag 26 och värken i äggledarna är helt borta och jag är inte öm längre. Nu är det väntan på BIM som gäller
  • YouILove

Hoppet kanske inte är helt ute då *håller tummarna*

Åh jag hoppas verkligen allt går vägen för dig den här gången LAMadde!

Är det er första kur (LAMadde och GreenGal)?

• LAMadde
    YouILove skrev 2009-10-22 07:02:29 följande:
    Hoppet kanske inte är helt ute då *håller tummarna* Åh jag hoppas verkligen allt går vägen för dig den här gången LAMadde! Är det er första kur (LAMadde och GreenGal)?
    Ja, det är min första kur.. så håller tummarna att det fungerar som det ska. Jag har ju ett ägg iaf och det är ju en början

Hoppas alla i tråden plussar snart !
  • bebistre

Jag är på dag 18 idag o ingen stegring på stickorna, detta är min andra kur med pergo, sist hade jag äl på dag 14. Hus sent har ni haft det? Mina stickor är slut o vet inte om det är nån ide att köpa nya. Vad tycker ni??

• Lindström
    bebistre skrev 2009-10-22 16:58:49 följande:
    Jag är på dag 18 idag o ingen stegring på stickorna, detta är min andra kur med pergo, sist hade jag äl på dag 14. Hus sent har ni haft det? Mina stickor är slut o vet inte om det är nån ide att köpa nya. Vad tycker ni??
    Jag har haft ägglossning på dag 17 med Pergo och dag 22 utan Pergostimulering. Så köp fler tester :)
  • Hjärtat längtar
    YouILove skrev 2009-10-22 07:02:29 följande:
    Hoppet kanske inte är helt ute då *håller tummarna* Åh jag hoppas verkligen allt går vägen för dig den här gången LAMadde! Är det er första kur (LAMadde och GreenGal)?
    Ja det är min första kur! är på dag 16 idag.
  • Lizz

Verkar vara en hel del här inne som ätit pergo en eller flera ggr! Hur kännde ni mellan äl och BIM???

Tycker det känns som jag ska få mens när som helst, seden bara några dagar efter äl. Har BIM om 8-9 dagar.

Kan pergo göra att man får sådan här stark mensvärk så långt innan? Tänker att det kanske är så här det känns när man faktiskt haft äl????

Svar på tråden Pergotime