södertälje skrev 2009-09-01 16:52:21 följande:
Kyanita-Jag fick först sprutor för att snabbare få upp nivån av b-12,sedan tabletter.Jag var så trött att jag kunde sova hela dagar och ändå vara helt utslagen,känndes som att man inte sovit.Höllt på somna på jobbet flera gånger,hällde i mig energidrinckar till ingen som helst nytta förrutom att magen blev helt i uppror.Fick stora fläckar i hårbotten som var utan hår,såg ut som om man dragit en bit med rakhyvel,samt att jag alltid haft tjockt hår som blev tunt och livlöst,har ännu inte fått tillbaka mitt forna hår och börjar undra om jag någonsin kommer att få
det.Frös fast om fötterna fast det var sommar,gick jämt omkring med raggsockar hemma,orkade ingenting,familjen tyckte jag var astråkig.Började bli glömsk,kom inte ihåg vad jag skulle göra osv.Läkaren berättade att förr itiden innan man kom på b-12 brist så fick många speciellt kvinnor diagnosen senildement.Tappade sexlusten också,vem orkar med sådant när man bara ville sova.Lycka till alla ni med b-12 brist för det finns bot och lösning.Jag har haft det konstaterat i ca 2 år nu.
Vad skönt att höra! Du ger oss hopp i det "trötta"! Hur orkade du? Jag vill ingenting längre! Inte ens lilleman som vi kämpat för så länge ger mig glädje. Vill bara sova men det hjälper inte! Får panik av att gå till jobb, får panik när jag är ledig för då måste jag ta hand om lilleman. Tänk om jag somnar? Usch! Men nu vet jag att det finns bot! Håll tummarna för oss i trötthetsdimman!