• Prisssan

Syskonlängtan 4

Vad har nu hänt gumman

Åttan skrev 2009-09-25 23:40:55 följande:
    trött på det här nu... suck..
    Höst flickan skrev 2009-09-25 19:22:17 följande:
    he he, så har itne ens jag tänkt jag vill ha tvillingar nu vore så mysigt, dock fruktansvärt jpbbigt oxå..men jo..jag vill Välkommer Takid o stort lycka till. Kram på er alla o trevlig helg
    Men det är skillnad..min dotter kommer vara säkerligen över nio om vi får barn, och får man då tvillingar så blir hon ju helt utanför.
    Det fixar inte jag.
    Skulle någon sagt att jag får välja mellan tvillingar och inga fler barn, så vet jag faktiskt inte vad jag hade svarat. Allt för Roxy.
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Prisssan
    Takid skrev 2009-09-26 09:16:54 följande:
    Jag förstår ditt resonemang - har själv lite ångest nu efter att ha fått två ägg tillbaka... Tänk om båda skulle "ta sig", vad skulle det innebära för min underbara son på 3,5 år? Fast självklart skulle han få mycket glädje av sina två syskon också i så fall. (Fast av 7 insättningar med sammanlagt 9 ägg har inget fastnat så jag behöver nog inte oroa mig allt för mycket för detta ).
    Ja, och min dotter är dessutom åtta om två veckor... hade mitt barn varit 3,5 så hade jag nog inte tvekat lika mkt på tvillingar faktiskt.

Jag hoppas ändå att det fastnar.. någon gång måste man ha tur.
  • Prisssan

Välkommen... frågar som Höstis, har ni gjort mf+ vanlig utredning?

Det är hårt och lite tabu att sörja det faktum att man inte kan bli gravid om man har ett barn. Folk tycker att man ska vara tacksam för det man har och inte tjura över att man inte får fler.
    Det sticker tydligen i ögonen.

• Prisssan

Förresten... hur ser era titthålsärr ut?

Kikade på såren idag, två små fina nere vid livmodern och sen det vid naveln.
    Fast det ligger inte under naveln som han sa, han har liksom öppnat hela navel?
    Det är sytt från sida till sida, lite som ett kors.
    Är det så man göra? Jag har ju inte en enda bristning eller löshud på magen...och nu ser min navel helt misshandlad ut.
    Men nu är det färskt så man kanske inte ska titta... men jag var tvungen att byta bandage.

• Prisssan

Höstis: Min navel ser helt uppfläkt ut, snittad åt alla håll. Jag trodde att de öppnade en precis under naveln. Nåja...det ser nog bättre ut snart.

• Prisssan
    Åttan skrev 2009-09-27 03:40:41 följande:
    Är bara trött på hela situationen... har inte pendlat så här mycket fram å tillbaka i humör någonsin tidigare.. idag har tårarna runnit.. Det är så ORÄTTVIST!!!!
    Fruktansvärt orättvist{#lang_emotions_cry} Lilla gumman...♥
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-28 06:47:47 följande:
    har beräknad mens i dag...så denna dag är otroligt ångestladdad, funderar på att gå o prata med någon akut... kanske ringa st och rådfråga om det finns någon hjälp att få. Har knappt sovit något o mår verkligen dåligt av detta. Är så jävla rädd(ursäkta),känner dock att det börjar kännas bättre nu när jag är på jobbet och gör saker, natten har nämligen varit olidlig.
    Jäklar är det idag! Se om du kan få gå och prata med någon eller se om någon väninna bara kan skämma bort dig idag!
    Tänker på dig.
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-28 07:28:17 följande:
    hur är det med dig cellisen?
    Jodå, det går. Har ont i såret i naveln men annars så är det lugnt.
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-28 11:05:49 följande:
    el, skönt?...det är ju inte skönt när det bara går förlåt, *kramar om dig*
    Haha, jo men visst är det skönt Jag vet ju att jag lever och det läker bra
    Börjar jobba imorgon men jag får nog ta det så lugnt för jag är lite svag fortf.
  • Prisssan

Morron..

Mammiz: Ja jag blev ju inte sjukskriven, alltså måste jag gå och prova. Men om jag tar det lugnt så borde det gå hur bra som helst? Jag har ju bara lite ont över naveln, inga anfall, ingen blekhet eller sådant längre.

Plus att jag suttit stilla i över en vecka, är van att promenera ett par km om dagen och jag har ätit sååå mkt.
    Gått upp två kg eller tre...

Svar på tråden Syskonlängtan 4