-
Op går säkert bra. Jag menar vad kan gå fel? Går det inte med titthål så gör de väl bara ett litet snitt. Bör inte ta så mkt längre tid.Cybele skrev 2009-09-21 10:00:49 följande:Cellisen - håller tummarna! -
UschMammiztill2 skrev 2009-09-21 10:21:26 följande:Vi får lägga planerna på is. Man måste få reda på hur tumören är.. jag vill ha något fint att tänka på. Men även hur mkt vill än vill göra ett ivf så kommer ingen tillåta mig/oss göra ivf för ens man vet vart man landar.. Ngt opassande som min man nog inte tänkte sig för i helgen var då vi var på en loppis, fanns där en gamal kista, och han sa, Den här kanske vi skulle ta o köpa, sa ngt att lägga mig där i.. ja blockerade vad han sa, och sa bara -ja men de passar ju jätte bra nu då jag har tumör. Han var ledsen och hade inte tänkt så, och inte på något elakt sätt. men allt blev så fel. idag i telen då jag rngde han o berättade vad som väntade mig nu, så sa han bara : de var då f*n o verkade så ledsen i tele.
Hoppas att jag inte gjorde dig för ledsen mes min fråga
Menade absolut inget illa. Din man var ju lite klumpig där men det var säkert ett försök att lätta upp stämningen.
Tror du inte det? -
Jag fattar inte, hur kan de låta dig vänta så om du har en tumör? Tänk om liksom...Mammiztill2 skrev 2009-09-21 10:53:10 följande:Nej ja vet att han inte menade något illa, ja är ju lika dum som säger så tillbaka, för då inser han liksom jag att vi ska/ måste tänka positivt. men emellan åt och tiden jag får vänta, irritationen att inte få KLARA och tydliga svar fr sjukvården. men nu har jag iaf ringt och fått reda på att de kommer gå vidare, så de bokade inte bara en tele tid. Men tyvärr kommer de ta minst 2 veckor innan ja får komma dit, sa hon då de har minst 2 veckors framförhållning, då tiderna är uppbokade iom de har möte varje fredag med nya pat. Men får jag vara kvar hos er, trots att jag inte kan bli gravid av mig själv, och fast jag inte får göra ivf nu.. livet är så tomt & ensamt. -
Min svörmor också och dem var alla godartade.Höst flickan skrev 2009-09-21 10:58:05 följande:förstår inte det heller, vet dom att den är godartad el? har ju 2 i familjen som fick cancerbesked i våras..o dom kom på behandling nästan dirrekt. -
Åh gud.. min svärmor har tumörer i lymfkörtlarna (?) i armhålan. Hon går på strålbehandling men har hemskt dåligt hjärta och blodtryck. Därför är det långt ifrån säkert för henne. Men om det händer något så är det ju säkerligen pga komplikationerHöst flickan skrev 2009-09-21 11:01:08 följande:okej..ja, det var det ju inte i vårt fall tyvärr men dom har överlevt båda..den ena lite mindre dock en hjärntumör och en bukspottskörteltumör....båda väldigt aggresiva och ovanliga
-
UschHöst flickan skrev 2009-09-21 11:10:46 följande:ja, usch...komplikationerna är inte att leka med Hon som har hjärntumör har fått flera livshotande infektioner det är så sorgligt att se henne, en så underbar männsika som verkligen vill leva, o så bara faller hon Den andre, har klarat sig mycket bättre dock och känner sig stark just nu, hoppas så att han kan få göra det ett tag till, tror han kommer f¨å reda på mer om operationen och framtiden om några månader.....
Jag har så svårt att föreställa mig sådant, vi har alltid varit hemskt friska i min familj.
-
*Kramar Mammiz*
Oftast kan man se på tumörer om de är goda eller onda på hur de är uppbyggda. Så har de inte sagt något så är det bara att hoppas
*Ont i huvudet* Har nog stressat och druckit för lite vatten idag. Jag ska vara på op kl 9 och då ska läkaren träffa mig, prata och göra vul.
Är cystan kvar så får jag sitta ner och vänta på op. Det kan dröja typ två timmar trodde dem men de vet inte.
-
Här är jag... igår var jag där kl 9 för att göra vul, cystan hade såklart växt. Och han berättade för mig att det var stor risk för att han behövde snitta mig då den är fast.
Men han sa att det beror på hur fast den var, kunde möjligen vara en tvillingcysta och då gick det inte att dela den.
Iaf så fick jag vänta till 14 30 innan op sattes igång. Jag var rätt ledsen, rädd och frustrerad vid det laget. Fick sådan klaustrofobiska känslor när de satte på mig den masken att andas i.
Iaf sen försvann jag och vaknade två minuter senare
(Läs 1,5 timme) Op tog lite längre tid för att han tog sig tiden för att skära cystan istället för att snitta mig.
Han berättade att han tog mig som sista patient så att han hade tid och kunde göra allt för att slippa snitt.
Så det blev titthål
Vilket jag är glad över. Med tanke på hur ont jag har så är jag glad över att han fixade det utan snitt.'
Trodde nog inte att tre 2cm hål kunde göra så ont. Trött är jag också men det är väl normalt, har inte sovit i natt. Vaknade en gång i halvtimmen för att jag fick ont när jag rörde mig och så behövde jag kissa.
Fick kateter så jag kunde liksom bara kissa lite i taget igår kväll så jag gick väldigt ofta på toa.
Iaf... op gick bra. Han skulle skicka iväg cystan på någon koll då han misstänker att jag har endo. Så jag ska i framtiden hålla koll på min cykel och strular mensen så ska jag komma på koll.
Pergo ska jag börja med femte dagen nästa mens och han hoppas nu på att jag kan bli gravid. Det beror ju helt klart på C´s simmare också men eftersom han hade nattjobb då proverna togs på honom så kan det bero mkt på det att de var trötta och kraftlös liksom.
Så han tyckte att vi skulle ta våra vitaminer och hoppas. Lite oproffesionella/inte fakta baserade uttalande men ändå skönt att höra.
Jag var hemma vi 20 igårkväll så det tog i princip hela dagen. Efter op var jag så inställd på att åka hem direkt att de fick hejda mig
Väl hemma började jag må illa och må dåligt, hade väl knuffat undan det så att de på opavd. trodde att jag var redo att åka hem.
-
Han såg inga öar men han sa att jag har förmåga(?) att bilda cystor som endo men han visste inte säkert förrän efter han kollat cystan.Mammiztill2 skrev 2009-09-23 11:42:13 följande:Cellisen, de skickar cystans innehåll till Patalogen som kommer undersöka de. Helt otroligt att du,liksom många andra klarar av att åka hem samma dag.. Men skönt för dig. Visst smakade/luktade de konstigt äckligt i masken?! Skönt att han slapp att öppna upp dig, och att de blev laparskopi.. Han såg inte om du hade tecken på tex livmodern på om de var endo?! min läkare brände bort lite "öar" gamalt blod på mig. Skönt du är tillbaka här
Ska lägga mig lite vi ses. -
Igår kväll fick jag riktigt panik ont i hö axel, revben och ända ner i såren. Vet inte vad som hände men hela överkroppen nästan krampade.
Antar att jag hade glömt att ta värktabletterna men ska det fortfarande gör så ont?
Man får ont i nacken och axlen eftersom de tippar en lite på op bordet så att underkroppen ligger högre än överkroppen. Och så trycks då axlen och nacken mot något sorts stöd på op bordet.
Jag har fortfarande ont, men inte så riktigt panikont, jag blev skiträdd. Vuxet va?
Nåja, lite värktabletter och en sömnis sen sov jag gott resten av natten.