• Åttan

Syskonlängtan 4

Hmm... att vaccinera eller inte vaccinera mot svin influensan..

Jag har precis fått reda på att jag får vaccinera mig gratis mot svininfluensan genom min arbetsgivare.. men frågan är om man ska göra det eller inte medtanke på vad man går igenom med alla behandligar..

• Åttan
    Prisssan skrev 2009-09-16 09:43:50 följande:
    Jeskan: Jag får nog också gratis vaccin..men jag vet inte om jag vill. Är det forskat tillräckligt? Ska jag vaccinera Roxy fast jag inte vill göra det på mig själv?Många frågor...
    problemet är att jag måste bestämma mig inom en vecka... snabba puckar... suck..
  • Åttan
    Prisssan skrev 2009-09-16 09:55:30 följande:
    Aouch...tja, jag vet inte. Vill arbetsgivaren att ni alla ska vaccinera er? För för de flesta är ju influensan väldigt mild.
    nej det är frivilligt..
  • Åttan

men det är väl det att vi jobbar på en flygplats.. å träffar väldigt många människor som kommer från olika länder...

• Åttan
    Trollmor skrev 2009-09-16 10:00:03 följande:
    Här blir det nog vaccin. Tror jag... Ska till BVC nästa v och tänkte prata med vår sköterska lite till om det. Både mamma o min syster är riskgrupper så de ska väl vaccinera sig. Nu tänker jag som så att vaccinet ger ju inte 100% skydd, men om alla i familjen är vaccinerade så behöver vi kanske inte oroa oss vid minsta lilla symptom. TEX Alltså om jag inte är vaccinerad finns det ju en risk att jag smittar dom även om dom är vaccinerade. Om jag är vaccinerad så är ju risken mindre. Lite svårt att förklara mitt resonemang. Låter logiskt när jag tänker på det men det ser lite konstigt ut när jag läser Jeskan: Antar att det inte finns en endaste studie i hur vaccinet påverkar vid IVF. Så det blir väl en chansning. Jag tror det är bättre o vaccineras innan en graviditet iaf än precis i början. Men att vänta med ert FET känns ju inte så lockande misstänker jag... När ska du vaccinera dig i så fall?

vet inte när det blir vaccinering men vi var tvugna å bestämma oss innan 22 september.. jag tänker som du att det kan ju vara bra å vara vaccinerad innan man blir gravid men vet inte hur det går ihop med behandlingarna.. om vaccinet kanske kan göra så att embryonet stöts bort lättare.. måste nog ringa å hör med kliniken se om dem vet..
  • Åttan

testade imorse å det blev som jag trodde "inte gravid" så jag ska ringa idag tänkte jag så att jag kan få komma in på ett VUL, har en sån fruktansvärd älvärk el vad det är- mycket kraftigare än vad jag brukar ha, känns ungefär som den värken jag hade samma dag som ÄP... skumt! Bävar lite för att ringa in bara då jag inte tycker om att behöva förklara mig gång på gång på gång på gång!

• Åttan

Nu har jag pratat med kliniken å jag ska få komma in på måndag kl 15 på VUL.. om jag fick ondare el börja må sämre i helgen så skulle jag åka in akut till gyn akuten tyckte de...

• Åttan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-17 09:51:11 följande:
    Någon som sett serien om Lyxhustrun Anna Anka?! Kolllar man på bilder på henne på google, och sen söker på "Miss Inga" så tycker jag att vissa av bilderna så är de väldigt lika *fniss*
    aaa hahaha.. ja jag tyckte hon var lik någon hahaha..
  • Åttan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-17 10:06:29 följande:
    Sa dem vad de kunde bero på?!
    nee.. det dem sa var att om det låg kvar nå gammal skit så borde jag ha inflamations symtom.. men men jag vet inte.. kanske därför jag har dubbelt så ont nu än vad jag brukar ha vid äl
  • Åttan

Oktober kanske är en lycko månad.. då är det ett års jubileum i IVF svängen

Svar på tråden Syskonlängtan 4