Trollmor skrev 2009-09-16 10:00:03 följande:
Här blir det nog vaccin. Tror jag... Ska till BVC nästa v och tänkte prata med vår sköterska lite till om det. Både mamma o min syster är riskgrupper så de ska väl vaccinera sig. Nu tänker jag som så att vaccinet ger ju inte 100% skydd, men om alla i familjen är vaccinerade så behöver vi kanske inte oroa oss vid minsta lilla symptom. TEX Alltså om jag inte är vaccinerad finns det ju en risk att jag smittar dom även om dom är vaccinerade. Om jag är vaccinerad så är ju risken mindre. Lite svårt att förklara mitt resonemang. Låter logiskt när jag tänker på det men det ser lite konstigt ut när jag läser Jeskan: Antar att det inte finns en endaste studie i hur vaccinet påverkar vid IVF. Så det blir väl en chansning. Jag tror det är bättre o vaccineras innan en graviditet iaf än precis i början. Men att vänta med ert FET känns ju inte så lockande misstänker jag... När ska du vaccinera dig i så fall?
vet inte när det blir vaccinering men vi var tvugna å bestämma oss innan 22 september.. jag tänker som du att det kan ju vara bra å vara vaccinerad innan man blir gravid men vet inte hur det går ihop med behandlingarna.. om vaccinet kanske kan göra så att embryonet stöts bort lättare.. måste nog ringa å hör med kliniken se om dem vet..