• Åttan

Syskonlängtan 4

Hej tjejer.. Nu e jag tillbaka bakom skärmen igen.. Har haft en datorfri helg.. sorry att jag inte hann in å tala om det för er.. I fredags så satt jag i möte hela dagen å sen var jag så trött på kvällen så jag orka inte når mer än å ligga i soffan å kolla på tv. Sen i lördags fm så åkte jag med fästmannen å kollade när han spelade fotboll och sen åkte vi vidare till svärföräldrarna på kräftskiva å kom hem igår kväll. Jag däckade i sängen så fort vi kom hem så sambon fick lov att komma in å väcka mig kl 20,30 på kvällen, så att jag kunde få i mig lite mat., har ingen aning om varför jag var så trötter å illamående..På söndagen hos svärförädrarna så plockade vi å resande å förvällde kantareller så nu har vi hela frysen full..

Idag så har jag varit på VUL igen för å kolla om det var nå knas.. det läkaren sa som hon kunde se var lite vätska bakom höger äggstock men det kunde man ha sa hon.. hon var lite osäker så hon var tvungen till å hämta en annan läkare som oxå fick kolla å dem stod där å dividerade fram å tillbaka.. fråga 2ggr om jag hade lämnat ett hormonprov för att kolla HCG... jag svarade å sen sa dem inte så mycket mer på ett tag.. till mig utan dem dividerade sins emellan.. jag fick gå upp å klä på mig å sedan sa hon att jag skulle få lämna ett till HCG prov.. å tankarna börja snurra i huvet.. jag frågade om hon kunde se nå cysta eller nått, nej det kunde hon inte, så fråga jag om man bara tog det här provet nu för att vara på den säkra sidan å så var det sa hon.. så ja nu är jag då kanske gravid igen..

jag tänker som så att om de är 100% säkra på att det inte är en graviditet så borde dem inte ordinera att jag ska ta ett till HCG prov..

NU ska jag läsa ikapp lite..

• Åttan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-21 23:11:10 följande:
    Vad har dina 2 hcg prov visat innan?! har du fått reda på halten?! När ska du få svar på detta hcg halt/ hcg provet?!Vätska vid äggstock, du har inte haft ont på den sidan som strålat ner eller upp i kroppen?!Såg de någon tjock slemhinna?! Om du skulle vara gravid hur långt gånget skulle du iså fall vara?!
    Jag har lämnat ett HCG prov tidigare det var den 9/9 och jag hade testdag den 7/9.. då låg mitt värde på deras skala på 2 å för att det skulle vara en graviditet så skulle det tydligen ligga på 5 el över. Jag har haft ont på båda sidorna det å i livmodern det var mycket därav jag ville ha denna kollen som jag var på idag.. det har molt å ilat fram å tillbaka.. angående slemhinnan så vet jag inte om den var tjock.. tänkte mig inte för å glömde av å fråga.. OM jag nu mot allförmoda är gravid så skulle jag vara i V7
  • Åttan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-21 23:33:59 följande:
    jag tror jag friskförklarades med hcg halt på 4 dvs inte gravid. skulle du vara i vecka 7 skulle du ligga på kanske 3000?! och vid vecka 7 skulle man se någon graviditet om du nu inte skulle varamindre gånget, elller om de grav skulle sitta fel. men hoppas du får svar snart. jag ska hålla tyst. förlåt.de hade ingen aning annars vad de skulle kunna vara?!
    jag är i v7 nu så fall.. inte då när jag tog det förra ggr.. jag tror inte att det är nått.. men blir bara konfundersam varför dem ville att jag skulle lämna ett till... jag får veta svaret imorgon.. dem skulle ringa då..

Nej.. annars e det väl inget.. dem såg ju inget som var knas..
  • Åttan

Mammz--> Ursch gumman vad jobbigt du verkar ha det just nu.. vet inte vad jag ska säga.. en stor kram till dig...

cellisen--> hur gick op?

Å till er andra vill jag sända en stor varm kram!!!

• Åttan

Det var negativt provsvaret men jag hade inte väntat mig nått annat heller.. vulet såg bra ut samt att läkaren gjorde en gyn undersökning med som såg bra ut. Så nu är det bara att förbereda sig mentalt å psykiskt inför det andra å sista FET:et för den här ggr.. Det jag har funderat på är om det skiljer mycket i resultatet beroende på om man gör stimulerat FET eller Ostimulerat.. någon som vet?

• Åttan

cellisen---> skönt å höra att allt gick bra å att du slapp bli snittat.. har tänkt på dig..

Mammmiz--> men har du inte någon som kan följa med dig å vara med dig?

• Åttan
    Prisssan skrev 2009-09-26 08:13:25 följande:
    Vad har nu hänt gumman

Är bara trött på hela situationen... har inte pendlat så här mycket fram å tillbaka i humör någonsin tidigare.. idag har tårarna runnit.. Det är så ORÄTTVIST!!!!

Men det är skillnad..min dotter kommer vara säkerligen över nio om vi får barn, och får man då tvillingar så blir hon ju helt utanför. Det fixar inte jag. Skulle någon sagt att jag får välja mellan tvillingar och inga fler barn, så vet jag faktiskt inte vad jag hade svarat. Allt för Roxy.
  • Åttan

Är bara trött på hela situationen... har inte pendlat så här mycket fram å tillbaka i humör någonsin tidigare.. idag har tårarna runnit.. Det är så ORÄTTVIST!!!!

• Åttan

jag fråga min klinik om det här med vaccination.. men dem hade inte nått råd.. dem hade inte fått några restrektioner om det iallafall

Svar på tråden Syskonlängtan 4