• maggan75

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • AochJsMamma
    Snorky skrev 2009-09-03 11:20:36 följande:
    de finns i gamla bildtråden
    tack, då ska jag kika där
  • solstraalen

Jag har ju inga kläder som behövs till barnen just nu, bara en overallt åt kommande 4åringen.

Så nu funderar jag på vad jag kan göra bättre i barnens rum.

Jag vill ha tips på fiffiga saker att göra i barnens rum för att spara plats, få bättre ordning och reda.

Ingen som har bra tips?

Min grabb på 2år och dotter på 3½år delar rum.
    Dom har den stora bokhyllan expedit där dom har lekman-lådor på nedersta raden, med sorterade leksaker, en låda för dotterns alla handväskor och plånböcker, en med blandade leksaker, en med djur, en med lego och en med tågbanan. Ovanför den raden har dom stora leksaker som grävmaskiner, bultbräda, dockpotta, dockor osv. Sen ovanpå de en rad med lekmanlådor igen, där det ligger en del av deras kläder i. Sen en rad med bara böcker och spel.
    En varsin vit vikaresäng, ett bord med 2 stolar och en varsin mammutbyrå och två vita lackhyllor på ena långa väggen.

Om man går in i deras rum så har man till vänster en kortsida, där står grabbens säng, sen långsidan rakt fram, där är expediten som upptar stor del av väggen. sen kortsidan står dotterns säng och vid hennes fotända står bordet. Sista långsidan står byråerna och på väggen vägghyllorna.

På expediten högst upp hr vi alla gossedjur.

Sen har dom även krokar på väggarna.

Men jag hittar ingen bra lösning på dotterns alla förmodligen 30 halsband hon har gfått i present/ gjort på dagis.

Jag vill ha fiffiga små roliga lösningar på förvaring. Har ni något speciellt hemma hos er?

Såg på ikea att dom satt små korgar under barnboden där man kan äta lunch/fika. Men vet inte om jag ska göra så eller inte.

Vi funderar på att byta ut vikaresängarna mot en våningsäng istället, för att få mera lekyta.

Måste ju hitta på nått att göra då shopping av kläder verkligen INTE behövs=)

• ProViva

Har köpt Lindex vinterbyxor med hängslen till mina tvillingar. Vad är det för skillnad på dem och Fix? Är Fix 100:- bättre? Snålade lite eftersom jag måste köpa två par av allt De har reima overaller och ska bara ha byxor och jacka som ombyte.

• solstraalen

Åh vad köper man för vinterjacka som är snygg och inte för klumpig till en kille som blir 2½ i vinter? Den kommer mest användas när vi handlar, åker till å från dagis osv. Inte ute i lek osv. Gillar stilrent och coola kläder =)

• Xgirl83
    AochJsMamma skrev 2009-09-03 09:44:20 följande:
    ingen som har bild på fjärils leggingsen?Med risk att bli lynchad... är det inte trista pojkkläder just nu? hittar inget fint alls, varken på baby eller pojk..
    Jag tycker över huvud taget att Lindex höstkollektion är trist, även tjejkläderna. Fast hade jag haft pojk hade det nog inte blivit mycket köpt alls på Lindex denna hösten. Var det inte jättemycket fint förra hösten, som igelkottströjorna t ex?
  • Snorky

lindex tycker jag har tappat otroligt mkt det senaste halvåret. Jag handlar knappt nåt där längre mer än till mig själv och velour till ungarna. Har blivit nån tröja åt barnen också... men annars köper jag mest småfolk o meandi nu. Lite från kappahl har det också blivit... de har lite roligt unisex. Pop tycker jag också har tappat massor, är knappt sugen på nåt därifrån. Ändå svämmar ungarnas garderober över, så det gör ju inget precis!

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Pink Muffin
    solstraalen skrev 2009-09-03 12:00:20 följande:
    Åh vad köper man för vinterjacka som är snygg och inte för klumpig till en kille som blir 2½ i vinter? Den kommer mest användas när vi handlar, åker till å från dagis osv. Inte ute i lek osv. Gillar stilrent och coola kläder =)
    NS röda vinterjacka!!
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • solstraalen

pinkie: Den har jag helt missat! Vart hittar jag den?=)

Jag tycker oxå Lindex har tappat.. Jag handlade massor där förut.. Samma med pop, just nu har barnen knappt nått därifrån, förutom sina skalkläder då.

Har nog ingen riktig favoritaffär nu, utan kan gå på stan i timmar innan ja hittar nått snyggt =)

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9