Jag har ju inga kläder som behövs till barnen just nu, bara en overallt åt kommande 4åringen.
Så nu funderar jag på vad jag kan göra bättre i barnens rum.
Jag vill ha tips på fiffiga saker att göra i barnens rum för att spara plats, få bättre ordning och reda.
Ingen som har bra tips?
Min grabb på 2år och dotter på 3½år delar rum.
Dom har den stora bokhyllan expedit där dom har lekman-lådor på nedersta raden, med sorterade leksaker, en låda för dotterns alla handväskor och plånböcker, en med blandade leksaker, en med djur, en med lego och en med tågbanan. Ovanför den raden har dom stora leksaker som grävmaskiner, bultbräda, dockpotta, dockor osv. Sen ovanpå de en rad med lekmanlådor igen, där det ligger en del av deras kläder i. Sen en rad med bara böcker och spel.
En varsin vit vikaresäng, ett bord med 2 stolar och en varsin mammutbyrå och två vita lackhyllor på ena långa väggen.
Om man går in i deras rum så har man till vänster en kortsida, där står grabbens säng, sen långsidan rakt fram, där är expediten som upptar stor del av väggen. sen kortsidan står dotterns säng och vid hennes fotända står bordet. Sista långsidan står byråerna och på väggen vägghyllorna.
På expediten högst upp hr vi alla gossedjur.
Sen har dom även krokar på väggarna.
Men jag hittar ingen bra lösning på dotterns alla förmodligen 30 halsband hon har gfått i present/ gjort på dagis.
Jag vill ha fiffiga små roliga lösningar på förvaring. Har ni något speciellt hemma hos er?
Såg på ikea att dom satt små korgar under barnboden där man kan äta lunch/fika. Men vet inte om jag ska göra så eller inte.
Vi funderar på att byta ut vikaresängarna mot en våningsäng istället, för att få mera lekyta.
Måste ju hitta på nått att göra då shopping av kläder verkligen INTE behövs=)