Veladis skrev 2009-09-28 17:32:09 följande:
Det är mer inställningen att barn är något som är OK att slå på (oavsett "mildhet") som får mig att kalla det barnmisshandel. Har man den inställningen, hur ser man på barn i övrigt då?
Det är svåra diskussioner detta,för jag måste i ärlighetens namn kalla mig själv för dubbelmoralist.
Vad gäller mina barn,så är dem det som fått mitt liv att få mening!jag skulle aldrig kröka ett hår på deras underbara huvuden ens om de hade adhd,aspergers och alla diagnoser tillsammans...
Däremot så har jag varit väldigt noga med att försöka redan från tidig ålder lära dem rätt från fel och tycker att jag lyckats riktigt bra(sedan är de faktiskt till naturen lugna och harmoniska).lite för att även jag vill ju oxå att mina nära och kära skall kunna möta mina barn och tycka att de pojkarna är så fina och väluppfostrade.Jag vill ju inte att väninnor skall tänka att:fasiken,nu ska vi fika med Jessica och då tar hon med de urjobbiga barnen som man bara kräks åt...
Tyvärr har jag väninnor med barn som resten av bekantskapskretsen ryser åt..de är de värsta typer av barn man kan bara fantisera om,de är inte vilda bara(hade det bara varit så är det ju ingenting)
Utan de skriker gråter så fort de inte får som de vill,de har ingen som helst respekt för vare sig vuxna eller andra barn och har ett barn en leksak i handen rusar de fram o river till sig leksaken o fräser "den är MIN" fastän den kan tillhöra det andra barnet.tar mat och kakor från andras tallrikar etc..och det är sorgligt att erkänna det men det blir lite så för mig att jag kan tycka att det barnet skulle behövt en dask på handen.samma med en hund som springer omkring o biter folk,man vet att det är husses fel,men ens känslor förändras ju ändå inte gentemot hunden=man gillar den inte iaf och skulle den få en kanske inte så korrkt tillsöägelse el.dask så FINE