Inlägg från: majess |Visa alla inlägg
  • majess

Aga?

krabbanoss skrev 2009-09-28 22:35:31 följande:
    Men du matar ju bara på, och på och på!! Klarar du inte av diskussionen utan angrepp på person alá 5 åring så kanske du heller inte ska diskutera!! Är du så här IRL också??
    jag upplever att alla aktiva matar på.....annars hade jag ju inte haft ngt att svara på...right?
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:36:21 följande:
    Men ingen behöver väl antyda ngt gällande dina inlägg riktat mot saramedM!! De talar ju för sig själva!!
    Visst ok guilty...men det har varit person angrepp på mamma2008 oxå!Var finns rättvise madamerna då? eller förtjänar inte vissa stöd härinne bara för att de tror mer på att daska än amma ihjäl sig??
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:41:04 följande:
    Skippa amningstjafset och diskutera aga istället då!
    wake up and smell the coffee,det är ju det jag gör! diskuterar AGA
  • majess
    Veladis skrev 2009-09-28 22:43:44 följande:
    Det finns ingen entydig forskning på att långtidsamning skulle var skadligt varken för barnet eller för relationen med modern. Däremot finns det gräsligt mycket forskning på vilka ödesdigra konsekvenser aga kan få. Så du fiskar efter halmstrån, är jag rädd.
    inte entydig NEJ men vågar du riskera????? När det är med i diskussioner???
    Vem vet om 3 år kanske det finns tydliga bevis på hur osunt beteende det verkligen är...
    dessutom vwet du med att daska ett barn INTE ger ngn straffpåföljd undrar varför??? att köra bil utan att ha kortet med sig ger ju iaf 1000 spänn i böter....
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:46:35 följande:
    Jasså, jag är rätt säker på att du diskuterat saramedM´s långtidsamning under de sista inläggen du skrivit!!
    precis:) A..G...A
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:48:52 följande:
    Varför hakar du upp dig på om det är straffbart, eller inte!?!?Det spelar väl som helst ingen roll, man kränker sitt barn när man slår...oavsett om man slår på rumpa, kind eller hand!! Det finns andra sätt att uppfostra på! Inget barn gör sig förtjänt av dask!!
    jag anser att det är lika kränkande att amma sitt barn för länge.
  • majess
    Veladis skrev 2009-09-28 22:51:38 följande:
    Alltså, du kan ju gärna skapa en egen tråd där du beskriver din egen defintion av aga. Absurt att det är OK att tillfoga barn smärta, men inte att ge dem närhet och mat på det naturligaste sättet i världen!
    alla får vi tycka olika,men en helt ärlig fråga.anser du att det är bra och fint att amma ett barn på 4 år?

Få se nu om du kan ge ett rakt svar.
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:53:42 följande:

Hur många mammor i afrika tror ni inte agar sina barn med amning? Hör ni hur det låter? löjligt!
    mm mysigt va,ha Afrika som utgångsläge.....lite malaria,undernäring,svält.ta o tänk efter varför de ammar i alla herrans år...de är ju fattiga!!!
  • majess

alla har ju rätt till sin åsikt,men det är makalöst vad mycket dubbelmoral här existerar....

• majess

P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:59:47 följande:

ja de är fattiga, men fattigdom är inte någon ursäkt för AGA, de har inte rätt att slå sina barn för att de är fattiga. Men att amma är dvs inte att aga!
    nu är det så här att jag anser det är lika illa/äckligt att amma ett fyraårigt barn som det är illa att slå ett barn.
    bägge får konsekvenser fysiska och psykiska...
    att daska är INTE aga enligt mig.
Svar på tråden Aga?