Inlägg från: majess |Visa alla inlägg
  • majess

Aga?

Veladis skrev 2009-09-28 23:27:32 följande:
    ...för barnets förnöjelse kanske?Trodde du ärligt talat att afrikanska mammor och barn skilde ig så mycket ifrån svenska? Att de enbart ammde för att de svalt?
    Nä men jag vet oxå att det är kutym i vissa delar av afrika att våldta ett spädbarn för att bli av med hiv...så jämställ inte afrika med ett land att respektera folktycke...
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 23:34:29 följande:
    Ärligt...tror du inte man kan få väluppfostrade barn som man inte behöver skämmas över, fast man inte daskar dem?Tror du att antingen så har man en strikt, och dikatorisk uppfostran eller så har man ingen alls? Du ser inte utrymme för ngt däremellan?
    läs ovanstående inlägg.Inte alla! Visst finns det mellanting!
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 23:36:23 följande:
    Iaf om man var ute efter en lugn och trevlig pratstund med väninnan!!
    knepigt? Mina ungar och flera andra jag känner har ungar som definitivt har lämpat sig att ha med ut på lunch.......dvs barn med uppfostran
  • majess
    Veladis skrev 2009-09-28 23:38:26 följande:
    Och vad har det med amning att göra?
    att mammorna i afrika inte skillde sig särskilt från kvinnorna i sverige...att med det påståendet anse att de inte är nåt fel på heller och då vet man bekräftat att samma ungar de ammar kanske de senare tillhandahåller till farbrodern för att ngn ubuntuläkare sagt att han har hiv.......
  • majess
    Veladis skrev 2009-09-28 23:40:14 följande:
    Vad är det du anser vara pedagoguppfostran? Är det ngt negativt enligt dig?Självklart ställer man i det läget lunchtallriken utom räckhåll för barnet, om det är för litet för att förstå en tillsägelse.
    inget barn är för liet för en tillsägelse förutom spädbarn o de skallue inta ta i ngn tallrik just pga de är just spädbarn...
  • majess
    Nilsfar skrev 2009-09-28 23:41:47 följande:
    Det kan ju vara värt att fundera på vad man lär ut med våld som "uppfostringsmetod"."Om du inte gör som jag säger så slår jag dig." Det kan ju vara värt att fundera på vilka barns som använder våld när de själva inte får som de vill - eller vilka vuxna som använder våld för att deras partner inte gör som de vill.Som förälder måste man vara medveten om att det vi vill lära ut och det vi verkligen lär ut med vårt beteende inte är samma sak.
    våld ja!
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 23:43:09 följande:
    Då var det det där med att läsa på om barns utveckling! Precis som jag skrev ovan ;)
    men människa,förklara då varför vissa barn klarar av att som 2-3 åringar klara av att ge fan i andras tallrikar och inte skrika som besatta om du nu menar utveckling....utvecklas bara de barn som uppför sig som grisar? o de som verkligen kan uppföra sig de stannar i utveckling ller??
  • majess
    Nilsfar skrev 2009-09-28 23:46:58 följande:
    Det där tolkar jag som att du anser att det lilla barnet skall kunna differentiera mellan olika nivåer av fysisk bestraffning.
    tolka hur du vill men hur vet du att det lilla barnet ens definierar???
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-28 23:46:08 följande:

majess - är det okej att din man daskar till dig om du gör något du inte bör göra?
    nä men jag kan respektera en tillsägelse:)if not då får du gärna daska mej...
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 23:48:46 följande:
    Det kan ju vara så att de barnen är ouppfostrade!! Föräldrarna har kommit till korta mad andra ord, de kanske har föröskt sig på en metod som inte fungerar, ex att daska dem i försök att få dem att lyda blint! Eller så kan det bero på att gränssättningen inte fungerat alls......eller så kan det bero på en mängd andra faktorer! Du har fortfarande inte gett en bra anledning till att man som förälder daskar till sitt barn på handen!
    för att de ska lära sig att ge fasiken i det dem gör med handen enkelt uttryckt.ok?
Svar på tråden Aga?