Inlägg från: majess |Visa alla inlägg
  • majess

Aga?

SaramedM skrev 2009-09-28 22:08:37 följande:
    ok, där kom det, det satt långt inne va?Anmäll mig för det då, jag garaterer att det inte ledar någon vartBUP vet hur länge vi ammade, HAB vet det, socionomen som stöttar oss i habarbetet vet det ( hon jobbar på familjeenheten på kommunen)ALLA är rörande överens om att långtidsammande barn är bland de tryggaste barnen de träffat
    En sak ska jag säga dej! det satt INTE långt inne,har gett två inlägg men de har blivit borttagna.....

Och mina ungar har inga utredningar runt sig.....undrar varför...???????
    och anmäla,nä sånt sysslar inte jag med,har tillräckligt av det i mitt arbete.....
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-28 22:11:12 följande:
    jag skäms inte en sekund för det, jag sitter just nu och ändrar en massa i min pres.Och nej, det är inte agaDet är så tydligt att ni har slut på argument eftersom ni drar till med detta
    Lilla gumman,slut med argument???? HA Ha Detta argumentet är det mest högprioriterade ....hur kan du sitta där och göra det du gör o sen gnälla på folk som bara försöker uppfostra sina barn???
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-28 22:12:58 följande:
    Någon mått får det ju varaMitt barn har gått igenom utredning eftersom hon har ett svårt funktionshinder .INTE för att jag inte slår henne och INTE för att jag ammade henne länge
    jag kände till en kvinna genom mitt arbete,hon hade nio barn som hon ammade i all evighet...tre!!!av barnen fick diagnoser,man kan inte säkert säga att det berodde på amning till långt efter moraliska rimliga gränserMEN heller inte utesluta. Och det är ju märkligt va...
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:16:32 följande:
    mamma2008 och majess...Var snäll och kliv ur sandlådan, lämna spaden kvar!! Fixar ni inte debatten utan personagrepp, eller!? Det är f*n 5 års varning på en del av era inlägg riktat mot saramedM!!
    Nej,vad detta handlar om är att man får i den här tråden diskutera former av aga,i vissas ögon är det inte ok med en lavett i andras inte med amning tills barnet tar körkortslämp.......
    ger man sig in i leken får man den tåla.
  • majess
    Veladis skrev 2009-09-28 22:21:26 följande:
    Vi diskuterar aga och barnmisshandel enligt så som det defineras i lagen, dvs Brottsbalken och föräldrabalken. Att ni sedan hittar på att amning skulle vara barnmisshandel är ju befängt!
    Vart i himmelens namn står det att det är den enda form av aga som får diskuteras här i denna tråden??? Står det att :här får enbart diskuteras aga som finns registrerat i brottsbalken??? Njae tror icke det
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:23:08 följande:
    Fast att anklaga ngn för att vara pedofil ( iof inte du ) är en straffbar handling!! Att kränka en annan person, genom det sätt du beter dig, är INTE ok! Du som tidigare arbetat inom IFO borde väl veta hur man håller en argumentation utan personangrepp! Slutligen, visst förstår väl du skillnaden mellan en straffbar handling, dvs aga, och att amma länge?? Starta en ny tråd om du vill diskutera långtidsammande, men ge upp i att använda det här som ett slagträ mot person i debatten!!
    Så det kallar du att kränka? men att hoppa på föräldrar som efter bästa förmåga som möjligtvis daskar sitt barn på handen(vilket jag vet bestämt inte leder till straffpåföljd!!!) är det inte????
    Det är DU som får lära dig att ta en diskussion ordentligt.
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-28 22:21:44 följande:

TS: Läs "Ditt kompetenta barn" utav Jesper Juul så gör du dig själv och dina barn en tjänst!
    Jag har 200 högskole poäng i socialt behandlingsarbete och pskykiatri och EN sak vet jag,att jesper juul.....no comments....
  • majess
    Veladis skrev 2009-09-28 22:27:01 följande:
    Det är ju ganska relevant för diskussionen att utgå från den defintin av misshandel och aga som den defineras i lagen, vilken är en väl erkänd defintion. Annars kan man ju börja påstå helt godtyckliga saker att det är barnmisshandel att ha gröna tapeter i barnkammaren, peta sina öron i barnets närvaro eller att sjunga Björnen sover.
    att amma sitt barn tills hjälmaren börjar brinna är INTE samma sak som gröna tapeter.....
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-28 22:29:36 följande:
    Men vad vill du då i denna debatt!?!? Att alla ska hålla med dig i ditt tyckande?? Klart som f*n att man diskuterar, de som är för och de som är emot!! Liksom hela grejen med ett diskussionsforum!!
    precis,men då skall ingen heller antyda att man gör person angrepp,ska hoppa ur forum o dyl...
  • majess
    Veladis skrev 2009-09-28 22:33:48 följande:
    Fast det är ju en viss skillnad när man öppet säger att det är helt OK att daska och slå barn, och när någon annan tycker att amning är pedofili.
    Men veladis,allvarligt nu.
    Att ge sitt barn en dask på handen lite löst är väl i himmelens namn bättre än att amma ett barn alldeles för länge?? Du har ju läst i din utbildning vissa saker,att amma ett barn för länge kan faktiskt få konsekvenser för barnet i form av ett ihopkopplat JAG känsla i symbios med mamman och DET är INTE sunt.
Svar på tråden Aga?