• Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"
  • Barbella

Nja, det jag menade var att R säger att han läst att den är inte mer aggresiv, än möjligtvis för de i vår ålder 20-30-åringar.  Jag vet att det inte är logiskt, därav försöker jag samla på mig mer info.

• Barbella

Tack Calibo, ska genast läsa och bli mer övertygande. Såklart förstår jag att R gör det han tror är bäst för barnen, han skulle ju aldrig göra något han tror inte är för barnens bästa. Så om jag lyckas övertyga honom så tror jag ändå han kan ändra sig......

• AmberB

Hoppas att du kan få honom dit du vill då, Barbella.

Jag och A blev också vaccinerade igår förresten, men ingen av oss i familjen har känt några som helst biverkningar ännu. Skönt!

Nu ska vi till bvc för tjejernas vanliga vaccination nr 2, förra gången blev de himla hängiga, hoppas slippa det idag...

~*~Emil, 060913 ~*~Josefin & Filippa, 090603~*~
  • skojsan

Vaccinfrågan fick liv i tråden

Jag kommer inte att vaccinera mig, inte heller Lotta i nuläget. Eftersom jag hade influensa i augusti och ingen annan influensa gick i Göteborg då tror jag att jag hade svininfluensan. Känns onödigt att utsätta mig för vaccin mot något som jag tror att jag har haft. Det tog ca två månader innan jag var nästan helt återställd. Resten av familjen var också sjuka strax före och efter mig, men vet inte om det var samma grej. Vaccination rekommenderas från 3 år, men Lotta är ju inte fysiskt större än en 2,5-åring så jag vill inte att hon vaccineras. T har fått ge sig, med löfte om att jag är beredd att ändra mig längre fram.

Barbella: vi körde 5mm med Lotta vid 5 månader, för vi orkade inte stoppa i nappen en gång i timmen hela natten, jag var ett vrak och förhållandet tog mycket stryk. Vid 8 månader satt hon en kväll i sängen och skrek 2 timmar, då fick hon 10 nappar i sängen och klarade sig själv. Gissa varför vi har jobbat för att Doris skulle bli tumbarn

• LMH33

Angående vaccination är jag själv vaccinerad redan, men jag har väl velat lite vad gäller Simon. Men när det första man möts av på svensk mark (kom hem från London sent igår) är - Simon 3 död i svininfluensan! - så blir valet lättare på nåt vis....

Ska ringa till min faster - barnläkaren också - fast jag är ganska säker på att jag vet vad hon kommer att säga.

Tack för länkarna Calibo.

• Daggkåpa

Vilken fart det var nu då - hinner ju inte läsa ikapp som ni skriver.

Ang. vaccin har vi tänkt vaccinera Juni snarast. Själv är jag vaccinerad, fick ont i armen, men mår annars bara bra

Vårt hem ser ut som mvc i miniformat, har tenta på fredag och det ligger grejer ÖVERALLT - kopparspiral på sängbordet, p-pillerbroschyrer i bokhyllan, amnings- och kostråd lite här och var, graviditetsinfo i köket, suck....

När tentan är över ska allt röjas undan

SKa läsa lite vad ni har haft för er de senaste dagarna, kram på er.

• stina73

Jag och Oliver är vaccinerade då vi tillhör riskgrupper, vi tvekade inte och R ska få sin så snart han får. Vi tänkte att riskerna är större om man får influensan och drabbas ordentligt än om man vaccinerar sig. Speciellt för oliver som har så känsliga lungor.
    Jag fick jätteont i min arm efter sprutan, kunde knappt röra den första kvällen, hade ont i ca två dagar men det var visst en vanlig biverkning. Oliver verkade inte ha några problem alls efteråt.

Barbella hoppas ni kommer överens.

• Calibo

Barbella - Lite mer argument för dig. I Stockholm är det en tredjedel av alla som är inlagda för svår svininfluensa (ca 140st) barn under 10 år. Det är mao inte alls så att det bara är från 20 år och uppåt den drabbar.....

• Heeso

Vi tänker också vaccinera oss...som gravid tillhör man ju en riskgrupp och sen när Aktuellt sa att barn under 5 år drabbas hårt så bestämde vi att Agnes också kommer att få vaccin så fort det går.
    Jag missade första vändan för gravida då jag åt pencillin då...men ska gå nästa vecka. David har nog inte besämt sig än men han går säkert också.

• UllenK

Kikar in. Här är fullt upp m hantverkare och allt annat. Roligt men stressigt.

Tina: TAck för senaste, vad fint ni bor

Även jag är ju som sagt vaccinerad, och har bestämt att barnen ska göra det, från o med nästa vecka är det da, så jag ska ringa BVC imorgon och kolla tiden. Barnen vet inget än, iom att de vet att jag fick lite ont så tror jag itne det kommer mottagas med glädje. Blir att muta med pet shop leksak som är det stora nu

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"