• Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"
  • gravid74
    Grattis Tobias och jag hoppas att vi snart ser dig här igen Trollsan.

Idag har vi haft städdag i området. Inte det bästa vädret men det var uppehåll för det mesta medan vi rensade ogräs.

Nu ska jag snart över till en kompis/granne som har tjejkväll, ska bara få Anton att somna först.
    ~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Trollsan
    Tobias tackar för gratulationerna.{#lang_emotions_nalle}

{#lang_emotions_flower}Grattis till alla underbara barn som har fyllt och snart fyller 3 år.

Tänkte ge ifrån mig ett livstecken.
    Livet segar vidare, jag kämpar varje dag. Min man och jag går på Familjerådgivning, började redan i somras med rådgivaren var hemsk, fick bytt till en jättebra kvinna.
    Ibalnd kan det gå en dag utan jag funderar på allt hämskt som hänt, liksom att det finns dagar då jag inte tänker på annat. Men som sagt, vi kämpar. Men jag vet bara inte hur man skall överleva riktigt.
    Min man mår jättedåligt, jag mår jättedåligt, men vi fungerar förvånansvärt bra i vardagen. Grälar ingen ting.

Graviditeten flyter på. Har gått hos Aurora ett par gånger och har nu fått tid tillsnittläkare. Går hos psykolog på MVC för att arbeta med att knyta an till detta barn som jag idag inte vill ha.
    Jag får mcyekt stöd och hjälp både på jobbet och MVC så jag känner mig väl omhändertagen. I morgon skall jag träffa läkaren på MVC och få medicinering, dels för min nuvarande depression och i förebyggande för förlossningsdepression.
    Fördelen med graviditeten är att hade jag inte haft den, trotts att jag inte vill ha barnet. Hade jag varit borta sedan länge, så illa är det tyvärr. Därför har jag en stor rädsla för vad som kommer hända då barnet är ute och jag börjar focusera på allt annat.
    Men som sagt, inget ont som inte har något gott med sig.
    Jag har haft en lätt graviditet, foglossningarna har hållt sig i schack, inte ett massa illamående. Men förra veckan förändrades det. Fick smärtsamam sd så fort jag röde på mig. Har ständigt värk imagen, och idag har jag haft mensliknande värk hela dagen tillsammans med värk i ryggen. Så, det kanske blir en vanlig förlossning för mig i varjefall denna gång.
    Skall få min livmodertap kontrollerad imorgon så det inte har börjat ske förändringar på den.

Förutom allt detta... är det ganska bra :)
  • stina73

Håller tummarna för dig trollsan att allt ska gå bra och att du snart får må bättre!

På torsdag åker jag till sthlm i 1 1/2 vecka....ska bli lite tråkigt faktiskt vad ska jag göra med barnen alla dessa dagar????

• gravid74

Stina: Åker du tåg? Jag och Anton åker också till Stockholm på torsdagförmiddag.

Trollsan: Kul att se dig här igen. Hoppas att allt löser sig till det bästa även om det känns tungt nu.

Ikväll har Anton varit jätteledsen och skrikit så vi har fått ha hörselkåpor på oss. Stackaren har nog ont i magen. Men nu sover han i sin vagn efter att U gick en sväng med honom.

• stina73

Gravid: Nej jag flyger på eftermiddagen, hur länge är du uppe? vart ska du? Jag ska ju till mamma i Åkersberga.

• Solaris

En bamsekram till dig Trollsan, vet inte vad jag ska skriva men det är bra iaf att ni går på familjerådgivning och trivs med terapeuten där. Hoppas verkligen du kommer ur depressionen och får må bättre snart.
    Kan berätta att jag mådde psykiskt dåligt innan jag väntade Alida, men när Alida låg i magen mådde jag bättre än vad gjort på många år faktiskt och ingeting av det har kommit tillbaka nu.

Gravid- Vilket underbart kort på lille Anton, sicken sötnos!

Soda- Ang bilstol så köpte Alidas morföräldrar en Brio zento som sätter in när Alida åker med dem och den är som, LMH, säger väldigt rymlig, synd bara att den fick bottenbetyg i Råd & rön,menvi är ju jättenöjda som sagt, så  jag skulle ochså våga rekommedera den. Själva har vi en Britax freeway i "min"bil och en Acta graco i C:s bil.

Jag efterlyser lite råd & tips om bilstolar jag med. Knut växer så det knakar, så vi får nog vid Jul ta undan babyskyddet och så får han en riktigt bilstol, tanken är att han ska få Alidas och Alida en framåtvänd, har för mig att de egentligen ska vara 4 år när de är framåtvända, men hur är det egentligen? någon som vet?

Alida 060928 & Knut 090321
  • skojsan

Solaris: 5 år är rekommendationerna.

Trollsan: stor kram, bebisen kommer att behöva dig även när den kommit ut, så jag hoppas att du kommer att kunna fokusera på den då också. Och grattis till Tobias i efterskott

Lotta ritade sin första huvudfoting igår, den första jag såg i alla fall, vi har ju alltid våra pennor inlåsta. Tyvärr ritade hon på sin magnettavla, så den försvann direkt.

• gravid74

Stina: Stannar till lördag. Ska hälsa på en kompis som har en son som är 1 vecka äldre än Anton. Hon bor i Enskede gård.

Idag däckade Axel redan klockan 19 fast han ville lägga sig innan maten. Han hade en kompis på besök i förmiddags och på eftermiddagen var vi på rytmiken och att han vaknade redan 5.30 imorse gjorde väl sitt.

Ikväll är det säsongspremiär för Desperate housewifes, hoppas att jag orkar vara vaken till dess.

• UllenK

Hej Töser.

Ett livstecken. Här är jobb, familj o allt annat runt omkring som vanligt. Men livet är bra härligt. Just nu är jag inne i en period då allt flyter på och känns helt ok. Visst är man trött och så men herregud, vad vore livet utan lite trötthet.

Solaris: Som du vet har vi rdan bytt för Elsa av flera olika anledningar. Men innan ni gör det, kolla så att hon sitter bra med det stora bältet så det inte ligger mot halsen, det är det viktigaste tycker jag. Sen vet jag också hur det är med rekomendationer osv. Men det ska funka rent praktiskt också

Trollsan: Kram

Gravid o Stina: Trevlig resa, alltid roligt m utflykt även om det kan vara jobbigt m små barn.

LMH: Grattar dig här med

Här har det shoppat en del det sista, dels lite jackor och skor till barnen. Men sen har jag ju fyndat. Jag har köpt barnvagn Igår var jag i kungälv o tittade och föll som en fura givetvis. Bildbevis nedan En 06:a för 4500kr med ståbräda och nya framhjul bla. Basen på sittdelen är samma som liggdelen, mörkgrå. Och jag är jättestolt över min vagn. Som jag köpt alldeles själv utan att M har nått med det att göra, även om han tycker att jag är lite tidigt ute

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"