• Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"
  • LMH33

Simon tackar för grattis.

Idag ska jag hämta Simon lite tidigare och gå och skaffa vinterskor till honom. Tycker det är urjobbigt att det blivit så kallt så fort. Annars gillar jag hösten - men inte när det är minus fem på morgonen i oktober

Tänk för tre år sedan då vad det nästan sommarvärme så här års. Kommer ihåg att det inte var förrän efter Simon kom som det kändes att det blev höst på allvar. Och nu har jag redan tagit fram vinterjackan.

Fast jag är oerhört frusen just nu också, trötthet, graviditet och säkert dåligt järnvärde tror jag är orsaken.

Hoppas att ni har det bra allihop och att  frånvaron av aktivitet i tråden beror på att alla har fullt upp med roliga saker att göra

• AmberB

Jag är också här!

Här händer det mycket, men jag hinner ju nästan aldrig sitta vid datorn... Har börjat introducera gröt på kvällarna för tjejerna, men det är inte så poppis ännu. Hoppas att de ska kunna stå sig lite bättre på det. Sen har vi varit på bvc och mätt och vägt, 63 cm långa båda två och väger 6200 g resp 6380 g. Rätt så jämnstora.

Har fått lämna bort katterna med, fick inse att vi inte hinner med dem så som vi skulle önska att vi gjorde, så för deras skull så har en kompis i Stockholm fått låna dem ett tag. Det är sååå tomt! Jag och A har haft katt ända sen vi flyttade ihop för 13 år sen (shit vad gammal jag verkar nu när jag skrev så... ) så jag saknar dem!!

Ikväll ska vi hem till ett par kompisar som fick en bebis för en vecka sedan, ska bli mysigt! Sen tror jag att A har fixat barnvakt imorgon kväll trots att han smugit lite med det, jag hoppas på bio och den nya Stieg Larsson filmen!

Ullen: Skitsnygg vagn!

Heeso: Åh vad skönt att allt såg bra ut med bebben!

~*~Emil, 060913 ~*~Josefin & Filippa, 090603~*~
  • LMH33
    Ullen trodde du svarat i fel tråd - men det är faktiskt snäppet värre att svara i helt fel socialt nätverk
  • Daggkåpa

Jagär också här, men mest som läsare - och då märks jag ju inte

• Solaris

Äntligen lite mer tid till att skriva och inte bara läsa Här går livet sin gilla gång. Knut växer och frodas och Alida går på förskolan 3 dagar i veckan,där hon stormtrivs, på hennes avdelning går det totalt 5 15-timmarsbarn,vilket känns skönt för då är dom flera som kommer & går samtidigt.
    Hur går det med smakisar & mat för er andra, gravid, Barbella, Stina & Amber? Vi kör stenhårt med vällingen och det börjar ge lite resultat.

LMH- Jag tänkte på det häromdagen att jag hade en tunn sommarjacka när jag åkte hem från BB när ALida var född
    , inte att tänka på nu.

Amber - Skönt att höra att det inte bara Knut som är lite skeptisk till gröten. Härligt att höra hur de växer och frodas. Förstår att det känns tomt utan kissarna. Hoppas ni får en riktigt mysig biokväll.

Alida 060928 & Knut 090321
  • stina73

Tittar in från Åkersberga....Grattis i efterskott Simon.

läser oftare än jag skriver...

har börjat lite försiktigt med smakisar på Isabella, hon gillar gröt och potatis med majs går ner idag blir det lite morot och palsternacka, hon har väldigt känslig mage och har ofta ont så tar det väldigt långsamt, oliver åt redan måltider vid denna ålder. (5mån)
    Hon har haft en ful ovana att vägra flaskan i snart 2 mån, men jag fortsätter truga och lyckas ofta få i henne en flaska genom att lura i henne den när hon dåsar vid tutten, vet inte när jag ska gå över till välling istället för ersättning.

Idag ska vi till Bergas öppna förskola, ska bli skoj varit där några ggr nu, Oliver klarar inte en vecla med bara mig och lillasyster, tänker jag mig iallafall...
    Kul att vara här uppe men oj vad jag längtar hem till min egna säng nu. Ska bli skönt att åka på söndag.

• gravid74

Solaris: Vi kör gröt till frukost och puré till både lunch och middag och så välling blandat med ersättning (än så länge) till kvällen och så blir det lite amning däremellan.

Amber: Hoppas att ni ska se filmen ikväll. Vill också se den men det får väl bli på DVD sen.

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Tina Lisa

Jag läser också mer än att skriva och för min del är det ju inget nytt. Men som nån smart sa en gång, skriver ingen så finns ju inget att läsa.

Här rullar vardagen på. Elina har sin andra öroninflammation på en månad och Julian har varit snorig i en månad, så allt är väl som det ska

Vi har haft lite konflikt med en förskollärare. Jag tyckte hon hela tiden påpekade att Julian var så snorig och trött och inte åt bra och allt vad det var. Det kändes som om hon tyckte det var fel av oss att lämna honom. Det kände som om hon ville ge en dåligt samvete. När jag ringde och sa att Elina hade feber en morgon så sa hon att då blir hon hemma imorgon också. Jaha tänkte jag och var hemma en dag extra med en unge som var kärnfrisk och lika pigg som vanligt. En kompis fick veta att hennes son skulle vara hemma 2 dagar extra när han kräkts en dag. När jag pratade med henne om det så förstod hon inte alls, hade aldrig fått höra några klagomål förut och ville absolut inte framstå som den där knepiga fröknen. Sa att hon ringer bara om det är riktigt allvarligt, tempar aldrig utan kollar bara på allmäntillståndet osv. Sa att hon bara ville tala om hur dagen varit för det flesta föräldrar vill ju veta det. Precis som om jag inte ville det. Nu har jag efter lite funderande kommit på att anledningen till att jag reagerat på när hon talat om hur dagen varit är att hon bara talat om det som varit mindre bra medans alla de andra talat om både och. Långt, sorry, men nu fick ni lite att läsa iaf

Fossing: Härligt att bebisin mår fint

gravid: Vad duktig Axel var hos tandläkaren. Elina vägrade öppna munnen så nu har vi en ny tid på fredag.

solaris: Det är aldrig för sent att skola om sig!

Amber: Uj uj, fullt upp, men tänk va kul de ska ha när de blir lite äldre. Klen tröst när man blir väkt mitt i natten, men ändå.

• skojsan

stina: barn är ju olika när det gäller flaska. Doris är ju flaskbarn från början, men ser nu vällingen som ett komplement och föredrar mat. Medan Lotta ser vällingen som huvudmål och mat som något nödvändigt ont

Tina Lisa: låter bra att du har kommit fram till vad du störde dig på. Du kanske kan ta upp det med henne på ett fint sätt, hon kanske behöver höra att du gärna vill höra både positiva och negativa saker. Själv lider jag av ett förskole-mamma-dåligt-samvete som inte alls verkar drabba pappor på samma sätt. Så jag tar åt mig av minsta lilla kommentar som antyder att barnen är där långa dagar. Vi ska förlänga till 7.30-16.00, men lägga schemat 7.00-16.30 så vi kan vara lite flexibla. Vill ju inte sitta hemma och vänta på att klockan ska bli 7.30 om barnen går upp tidigt.

Lotta bygger kulsprutor i lego och säger att hon ska skjuta både mig och Doris Hade inte väntat mig att min 3-åring skulle komma hem och leka krig.

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"