• Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"
  • Heeso

Ullen: har du redan fått gå till BM för andra gången...? De sa här att de gjort om "standardbesöken" så förutom inskrivning så är första besöket vecka 25. Det är jätte långt emellan och BM verkade tycka det var för länge mellan gångerna. Men sen är det väl oftare efter det.
    Men det betyder i alla fall att jag fortfarande inte varit på besök nr 2. Ska dit om 2 veckor.

• soda74

Här skulle vi också vaccinera idag, men vaccinet var slut så vi får vänta ända tills måndag. Surt. Det känns som om svininfluensan nafsar oss i hälarna Hade velat gå igår men eftersom Allan hade besök hos ögonläkaren på morgonen kändes det lite tufft att toppa det med en spruta också.

Annars är det rätt så bra med oss. Är lite stressad på jobbet och trött på kvällarna. Har sällan ork att hitta på något. Igår lyckades jag i alla fall komma iväg på yoga och ikväll masade jag mig upp efter en tupplur hos Allan. Antar att det är den gråa hösten som gör sig påmind. Nu till helgen är J ledig och vi har inget planerat, det ser jag fram emot.

Allan 060920 Lova 080815
  • UllenK

Detta var mitt tredje besök inkl inskr Heeso. Nästa är dax i början av december så jag antar det är en gång i månaden nu. Fick göra det där roliga blodprovet igår för hiv, gulsot mm. Fick även mitt moderskapsintyg, och havandeskapspapper, så nu ska här knåpas havandeskapspenning papper. Jobbigt men förutsätter att det går igenom denna gången.

Soda: Tråkigt för Allan, men det verkar som de flesta barn knappt märkt av sprutan, eller väldigt lite i vart fall. Hoppas ni kan ta den nästa vecka nu då.

Här är vi hemma ifall barnen skulle reagerat på sprutan, vilket de inte gjort och istället ska vi städa och plocka hela dan. Sen hittade jag gardintyg igår till barnens rum, så tanken är att jag ska passa på att få de sydda också.

• Fossing

Jag var på mitt tredje besök hos BM idag på morgonen, låga hjärtljud 138 {#lang_emotions_innocent}
    Mitt järnvärde var jättebra, 130ngt, men så äter jag Niferex och har ätit Hemofer sedan innan jag blev gravid då jag hade lågt på efterkontrollen.

Thea tog sin spruta i måndags, hon var jättetrött efteråt och igårkväll hade hon 40graders feber, imorse 39,5 och nu låg det på 37,5 så imorgon blir det dagis igen..

~Thea 0609 ~ *Love 0904* ~
  • Heeso

Oj oj vad ni går på besök...jag ska som sagt på mitt andra i v25...då får jag alla papper för föräldrarledighet...har inte riktigt börjat äta några järntabletter än...drar mig för det...men har köpt hemofer och hoppas att det räcker.
    Annars ska jag ju också på mitt extra UL i december för att se om det blir snitt eller inte.

Daggkåpa eller Calibo: ni kanske vet...kan man läcka lite vatten under graviditeten? Förra gången hade jag ju lite vatten i slutet av graviditeten och nu tycker jag det känns som jag "läcker" lite ibland...är detta möjligt? VAd gör man i så fall åt detta?

• Calibo

Heeso - Visst kan det hända att man läcker men det är inte så vanligt. Det är viktigt att veta om det är fostervatten eller inte för att du ska få rätt uppföljning. Oftast så är det snarare så att man har vattniga flytningar pga ökad blodcirkulation där nere. Om du misstänker att det är fostervatten tycker jag absolut att du ska kolla upp det.

• Heeso

Hm...Calibo....hur vet jag om det är vattniga flytningar eller fostervatten då???
    Anledningen till att jag kom att tänka på det är det verkligen kan "kännas" att det rinner ibland...misstänker ju alltid blödning då efter att jag blödde sist. Men sen kom jag ju på att jag hade lite fostervatten fr ca vecka 32 förra gången när vi började kolla på tillväxt UL och så tänkte jag att det kanske var det som läckte ut...men jag har ju ingen aning...man vill ju inte verka nojjig och ta upp något sådant om det inte är möjligt menar jag....

• Calibo

Heeso - du kan nog inte avgöra det själv utan behöver nog en undersökning.

• UllenK

Har som sagt varit hemma idag m barnen, bakat städat och bara smågrejat, gillar inte att jag fått flera småonda sammandrganingar nu på eftermiddan Inte så att jag är orolig, men jag är bara i v22, inte ska jag väl ha sammandragningar av denna "art" redan och inte när jag gjort så "lite"

Heeso, du bör väl kankse kolla av det då? Jag har iofs väldigt blöta flytningar till o från, och förstår din känsla men viss kan det vara värt att ringa BM och kolla.

• Daggkåpa

Heeso - hur har det gått för dig? Jag tycker att du ska höra av dig till Antenatalenheten på dagtid, eler till spec-förlossningen om det är jourtid. Bättre att kolla upp och veta, än att gå runt och undra.

Angående antal besök så varierar det, men det brukar ju vara två inskrivningsbesök eller ett ihopslaget, sen är nästa besök i v. 20 på de flesta ställen, men på vissa ställen inte förrän i v. 25. Lite långt att vänta, blir ju över 3 månader från första besöket.

Gjorde min sista praktikdag idag, nu är samtliga praktikplatser avverkade, nu är det "bara" uppsatsen kvar. Sen väntar verkligheten...

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"