• Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"
  • gravid74

Jag kommer att ta Axel till BVC på måndag och hoppas att det finns vaccin till honom då. Han är inte alls sugen på spruta men jag får väl också muta honom.

Idag har Anton och jag varit på barnvagnsbio och såg Trubbel i paradiset. Blev lite stressigt att hämta Axel för filmen började 25 minuter efter utsatt tid och så var den nästan 2 timmar lång och med en paus på 20 minuter mitt i Men det var trevligt att komma iväg på bio.

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Tina Lisa

Vi hade inte tänkt vaccinera oss för vi tror också att vi haft den, men man kan ju ändra sig. Mamma tillhör en riskgrupp, men får inte vaccinera sig för det är för riskfyllt. Vi har precis fått veta att barnens farmor har en stor tumör i ryggen och vi vet inte om hon blir vaccinerad innan behandlingen startar. Så för deras skull kanske vi gör det ändå.

Annars har vi haft magsjuka allihop utom Elina. Hon verkar klara sig, men man ska inte ropa hej.

Nu är det omorganisation på dagis också. De ska gå från 1-5 avdelningar till åldersindelat. Så i januari ska barnen gå på olika avdelningar. Det kommer ju att underlätta lämning och hämtning De får behålla varsin "orginalpedagog" iaf. Det blir säkert bra.

Daggis: Lycka till med tentan. Det går säkert galant!

• Trollsan

Jag funderar mycket på detta med vaccinet också. Jag har inte vacinerat mig. Har fått stå till svars mycket för detta till min BM.
    Jag vågar helt enkelt. som gravid är det ju faktiskt så att man inte vet om det blir några konsekvenser för barnet, det vet man inte förrän det är föddt och kanske efter en tid där efter.
    Dock vet jag endå inte om jag gör rätt. Troligtvis kommer jag se till att vaccinera mig så fort barnet är föddt.
    Jag jobbade min sista dag igår och kommer nu gå hemma hela vintern och Tobias kommer jag hålla hemma hos mig. Det faktum att man fråtagit sig ansvar när det gäller vaccinet bara det är en varningsklocka för mig. Ingen kan ju veta konsekvenserna av ett vaccin förrän det blivit testat på många personer och under en längre tid. Så om det är så ofarligt som man säger, det kan bara tiden utvisa.

Jag är jättekluven när det gäller vaccin till Tobias. Det finns inget som säger att det är farligt, det finns helelr inget som säger att det är ofarligt. Känsn som det är som att sigla slant.
    Jag har suttit mitt uppe i vaccinationsdiskussioner på jobbet och pratat mycket med vår MAS. Tror jag slukat i mig allt på nätet som finns om svininfluensan, både bra och dåliga saker, så detta är verkligen inte lätt.

• Calibo

Trollsan - Jag tycker faktiskt inte det är så svårt. Problemet är att det finns så mycket ogrundade åsikter ute på nätet av konspirationsteoretiker etc. Det finns absolut inga skäl att tro att ev. risker med vaccination skulle överväga riskerna med influensan. Vaccinet är inte otestat - den nuvarande formen är testat till viss del men ingående komponenter har funnits i andra vaccin i åratal så det finns mycket säkerhetsdata att stöja sig på.

• gravid74

Ny vecka.
    I helgen hade vi svägerska och hennes familj på besök. Var på Åbybadet en dag och Anton fick bada för första gången på badhus. Han gillade det mycket. Strax efter att vi gått upp ur bassängen fick de stänga av den för någon hade spytt i den. Usch och blä. Men vi verkar inte ha fått något som tur är.

I eftermiddag har jag tänkt att Axel ska bli vaccinerad, hoppas inte att det är allt för långa köer eftersom det är första dagen för barn.

• Calibo

Idag fick Tim äntligen sin vaccination. När han blev stucken sade han "Varför sticker hon nålen i köttet på mig?".

Hoppas bara det inte är för sent - alla tre ordinarie fröknar på dagis var sjuka och det lät som det åtminstone för en av dem handlade om svininfluensan.... N. fick förresten också sin vaccination då de passade på att även ge medföljande förälder.

• Heeso

Calibo: D och A var också på BVC idag och vaccinerade Agens...det blev dock rätt hysteriskt...innan...men efteråt var allt lugnt igen...
    Hur som helst så sa dom att vaccinet till föräldrarna var slut så han fick inget...
    Själv ska jag ta på BMG imorgon.

• gravid74

Axel fick också tagit sin spruta idag och det gick jättebra, han sa ingenting och var glad efteråt för han fick en liten snurra av sköterskan. Hoppas nu bara att han slipper feber imorgon för vi har tänkt att gå på Naturhistoriska imorgon.

Calibo: Härlig kommentar av Tim. Hoppas att han inte har hunnit få det av sin fröken nu bara.

• Solaris

Idag fick Alida sin vaccination, gick bättre än jag trodde, tror hon inte fattade förräns efteråt att hon blev stucken. Sedan pratade vi om det lite innan att hon skulle få välja lite godis(vilket hon annars ALDRIG får) så det var lite "stort"
    Hos oss skulle medföljande förälder få om de hade gott om vaccinet, men när vi kom till VC idag så var vaccinet slut för vuxna(alltså de som tillhörde riskgrupperna).
    Hoppas nu bara att våra barn(som blvit vaccinerade nu och de som kommer bli det) slipper otrevliga biverkningar.
    Har redan"förvarnat"Alidas fröknar om att hon kanske blir hemma ifall hon får feber av sprutan.
    Calibo - Hoppas nu bara inte Tim blir sjuk, underbar kommentar!

Alida 060928 & Knut 090321
  • UllenK

här är en till vars barn fått spruta idag, även här var reaktionen mild. Nina tittade lite förvånat och sa - Aj, det svider ju
    Sen åkte vi till göken där det blev bokmärken till damerna

Var hos Bm igår, allt var bra Förutom järnvärdet så, som jag redan innan misstänkte. Så nu är det niferex som gäller Hjärtljuden var 142, men hoppas de minskar ju längre jag går

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"