Jag funderar mycket på detta med vaccinet också. Jag har inte vacinerat mig. Har fått stå till svars mycket för detta till min BM.
Jag vågar helt enkelt. som gravid är det ju faktiskt så att man inte vet om det blir några konsekvenser för barnet, det vet man inte förrän det är föddt och kanske efter en tid där efter.
Dock vet jag endå inte om jag gör rätt. Troligtvis kommer jag se till att vaccinera mig så fort barnet är föddt.
Jag jobbade min sista dag igår och kommer nu gå hemma hela vintern och Tobias kommer jag hålla hemma hos mig. Det faktum att man fråtagit sig ansvar när det gäller vaccinet bara det är en varningsklocka för mig. Ingen kan ju veta konsekvenserna av ett vaccin förrän det blivit testat på många personer och under en längre tid. Så om det är så ofarligt som man säger, det kan bara tiden utvisa.
Jag är jättekluven när det gäller vaccin till Tobias. Det finns inget som säger att det är farligt, det finns helelr inget som säger att det är ofarligt. Känsn som det är som att sigla slant.
Jag har suttit mitt uppe i vaccinationsdiskussioner på jobbet och pratat mycket med vår MAS. Tror jag slukat i mig allt på nätet som finns om svininfluensan, både bra och dåliga saker, så detta är verkligen inte lätt.