• Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"
  • Heeso

Hm...ska ju till BMG imorgon och vaccinera mig. Kanske skulle ta och försöka få tag på min BM då och höra vad hon säger...om det fortsätter ringer jag nog antenatalen...

Ullen: inte kul med sammandragningar. HOppas de går över. Jag har faktiskt inget alls...hade nästan inga alls förra gången heller. Inte ens på slutet. Så jag vet knappt hur det känns

Ja, jag tycker det är lite långt emellan inskrivningen och vecka 25... men, men...nu är jag ju snart där

Härligt Daggkåpa! Snart är du klar

• Solaris

Heeso- Det du beskriver, nåt liknande hade jag när jag väntade Alida, men min BM tyckte inte jag skulle oroa mig, fast jag oroade ju upp mig iallafall

Ullen - Inte kul m sammadragningar i "bara" v.22, får hoppas de avtar. Försök  att vila lite mellan varven, vet att det är lätt för mig att säga,,men,men

Gott, Daggis, då är det ju inte alls långt kvar nu då även om det "bara" är uppsatsen nu då.

Här har vi precis gjort lite nya upptäckter; Alida har ganska länge behövt vila middag, men det känns som vi defenitivt måste sluta med det här och nu för hon somnar inte om kvällarna, eller iaf väldigt sent, igår var det runt 21:30 som hon somnade.
    Knut har börjat krypa och nu går det jättesnabbt så man måste ha stenkoll mest hela tiden. Alida var ju inget krypbarn och satt mest stilla och"lekte", men Knut älskar att krypa in i ALidas rum och "leka" där. Detta har bidragit till att han blivit mer intresserad av riktig mat ochså. Burkmaten ratar han, dock funkar fruktpuréerna.Så han äter samma som oss andra, dock utan salt.
    Där är det ochså skillnad för med Alida var jag "präktig" och lagade massor av barnmat själv som hon ratade till förmån för burkarna, men Knut är tvärtemot, vilket är ju kul att han gillar min hemlagade mat

Alida 060928 & Knut 090321
  • Barbella

Hoppas det löser sig Heeso och att du får svar på dina frågor att du kan stilla din oro.

Max har med börjat krypa nu. Trodde ett tag han skulle bli en rumphoppare som storebror, men icke. Nu kryper han runt och jagar efter Liam och hans leksaker.... så det är en del bråk (från Liams håll som inte vill dela med sig). Men han är ändå oftast väldigt snäll och hämtar Max bebisleksaker i utbyte mot sina kära bilar som det blir mest bråk över.... och Max accepterar det, än så länge

Har varit i Ullared idag med en väninna och det blev shopping på hög nivå. Nu är alla julklappar avklarade samt en hel del annat som inte var inplanerat att köpa Varför blir det alltid så?

Duktiga du Daggis, tänk att du snart är helt färdig med utbildningen! Vad blir det för examensuppsats?

• Daggkåpa

Kul med Ullared, Barbella, jag ska dit nästa vecka och satsa på samma sak, fixa all julklapparna på en dag!

Max växer och blir stor, visst känns det som att man knappt hinner med? Ibland när jag tittar på tjejerna har jag svårt att förstå att de är så stora, Freja är snart lika lång, och jag köper storleken under Junis :)

Uppsatsen handlar om ngt som passar mig rätt bra - "gravida kvinnors användande av internet" Vi har haft ute enkäter i 10 veckor nu på en bvc i stan, en del av de frågorna som du svarade på är med, plus en drös nya.

Idag är jag ledig, bara en alldeles vanlig mammadag - härligt!

• stina73

Ullen: inte skoj med sammandragningar...hade ju själv väldiga sammandragningar från vcka 24. Ta hand om dig och vila så mycket du kan och du kan ju alltid kolla livmodertappen en extra gång om du oroar dig.
    jag kollade min men den var opåverkad. Mina sammandragningar orsakades med största sannolikhet av GBS-viruset som jag hade under graviditeten.

Daggis: mysigt med en mammadag.

Här är det inte långt tills lillan kryper heller, hon tränar varje dag och i förrgår stod hon på alla fyra i några sekunder för första gången.

• AmberB

Äntligen, detta har jag väntat på.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6113110.ab

Även här blir det Ullared, helt utan barn denna gång. Syrran och mamma får tampas med gänget en heeeel dag! Tyvärr har de varit förkylda allihopa, men det verkar bättre idag, så tills imorgon ska de väl vara återställda.

~*~Emil, 060913 ~*~Josefin & Filippa, 090603~*~
  • Heeso

Ullared verkar vara populärt i dessa tider. Jag ska också dit med mamma nästa vecka. Har köpt ett jätte fint dockskåp till A på Blocket så nu ska jag fynda innehåll till det tänkte jag. Och bygga upp en "presentlåda". Har fått tips från alla att det är bra att ha en presentlåda hemma för kommande kalas.

• Solaris

Även om jag var till Ullared tidigt i höstas så hade det vart skoj med en tripp dit ner.

Stina - Då kryper nog Isabella närsomhelst, spännande! Hur går det med smakisar/mat?
    Knut började ochså så, stod och "vägde" på alla fyra innan han kom på hur han kunde ta sig fram. Detta är ju som sagt nytt för mig då ALida satt oftast helt still eller hopapde fram på rumpan, det gjorde hon innan hon vågade gå helt själv utan att hålla någon av oss i handen.

Amber-  Inte en dag för tidigt, kommer abslout hoppa det "tåget" och låta Knut få bli vaccinerad när det finns möjlighet.

Heeso - lite i dom banorna har jag ochså tänkt ang, presenter. Gjorde så på förra ullaredsbesöket att jag köpte alla presenter till de barn vi visste vi skulle på kalas till under hösten, + julklappar till Alida och Knut. Väldigt praktiskt för då slipepr man ut och jaga present i sista stund innan kalaset.

Alida 060928 & Knut 090321
  • gravid74

Idag är U borta hela dagen och kvällen så jag ska klara läggning av båda barnen själv. Har inte gjort det sedan i juli och då slutade det i katastrof så jag är lite nervös, men i värsta fall får väl Axel däcka i soffa.

Har haft några tuffa nätter i helgen , Anton vaknar jätteofta. Inatt var jag upp och ammade 4 ggr. Men nu sover han så nu ska jag passa på att sova lite också.

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Barbella

Hoppas läggningen går bra ikväll Gravid.

Nu har vi i två veckors tid lagt Max i eget rum. De första nätterna var det en massa spring och jag höll på att ge upp. Men sen så började han sova längre och längre perioder. Nu har han som mest sovit 6 timmar i sträck vilket är helt underbart. Han har antagligen störts lite av oss om nätterna. Jag hoppas det här är en trend som fortsätter och blir bättre och bättre.

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"