• Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"
  • UllenK
    stina73 skrev 2009-09-05 13:11:14 följande:
    Oliver vill oxå ha en sparkcykel, men vi har ju redan köpt en vanlig cykel. R har bestämt att det blir en bilbana i födelsedagspresent.....Oliver är nu definitivt i kiss & bajs åldern...allt är en bajskorv....mamma, maten, vällingen osv.Med tanke på att R fortfarande är i kiss & bajsåldern så är det väl permanent nu....
    Här har vi också pappa o dotter som är sånna. Men som tur är försvann det på Nina så hoppat att åtminstone Elsa ska sluta senare finns
  • gravid74

Idag har U.s jobb haft familjedag med korv, glass, fiskdamm, clowner och ponnyridning mm. Axel testade att rida för första gången. Han fick rida på en liten Shetlands ponny och han tyckte att det var kul.
    Sedan åkte vi till mina föräldrar där vi lämnade Axel. han ska sova där i natt. Vi ska inte göra något speciellt utan tycker bara att det är bra att han övar på att sova borta ibland. Just nu sover Anton så vi har det lugnt och skönt.

Imorgon ska vi åka till Allum och köpa en cd-spelare till Axel i födelsedagspresent.

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • Solaris

Hej alla.....

Kalasbra att du fixade nya trådar, Stina! Här är det som sagt full rulle mest hela tiden.
     Jag har sakteligen fått inse att Knut inte kan flytta in till Alidas rum redan nu som jag hoppas med tanke på hans matvanor nattetid,.
    Verkar inte spela någon roll att jag ger honom lite ersättning som grädde på moset, men nu har vi börjat med att han får gröt vid 18-tiden så han kanske blir något mättare samt att vi ska testa med välling när han fyllt 6 månader.
    Sedan så är han mkt. mer "mobil" än vad Alida var i den åldern, så vi måste nog snarast inhandla trappgrindar, någon som har erfarenhet av IKEAs sortiment? funderar nämligen på att köpa därifrån.
    Alidas födelsedagspresent är inhandlad och väntar på att hämtas ut, vi har beställt det dockskåp och en dockfamilj det blev detta:   http://www.abcleksaker.se/.
    Hon älskar ju att pyssla med småsaker så jag tror det kan bli bra! Sedan blir det lite kläder ochså. 

Tina Lisa - Håller med om att det även kan vara lite småmysigt att vabba.

Stina - Bilbana blir nog skoj, vet att min kusin fick det när han fyllde 2 och då var det papsen som bestämt det därmed och som hade roiligt med den till en början.

Heeso - A blir nog jätteglad för "sparkecykeln"

Daggkåpa -  Härlig födelsedag med många roliga paket! Underbar kommentar från Juni, häromdagen sa Alida bara helt apropå"inte gnälla, mamma", tror ifs hon hört sin pappa säga det åt mig ngn. gång när jag varit på grinigt humör

gravid - Gott med "bara" 1 barn hemma då & då, ska jag nog"ta efter" min föräldrar passa ju mer än gärna Alidusen och hon har redan framfört önskemål om att få sova över där.

Ullen - Hoppas det är bättre med ryggen! är det "back to work" nu då?

Alida 060928 & Knut 090321
  • Daggkåpa

Skönt med lite halvegen tid med bara ett barn hemma, Gravid!

Fint dockhus, sånt är alltid kul att pyssla med. Juni fick ett av grannen från ikea, lite fräckare design än det gamla jag har från när jag var liten, sånt där klassiskt Lundby. Känns som att ikeas tål lite mer, Lundby har så små pyttemöbler som nog funkar bättre när barnen är några år äldre.

Har nackspärr, känns som det beror på stress och lite för högt pluggtempo.

Är iaf på gott humör, mannen bakar kakor tills imon och jag provsmakar

• stina73

Min kusin i Kalix har en dotter, Ellinor, som är 6 mån äldre än Oliver.
    Innan sommaren fick de en cancer diagnos på henne, hjärntumör.
    Så fruktansvärt hemskt!
    Det tog inte lång tid innan läkarna konstaterade att det inte fanns ngt de kunde göra. De gav henne till jul. Hon har antagligen haft den sedan födseln.
    Nu har dte börjat gå utför, min mormor säger att hon nu har problem med både synen, talet och att gå, de hade fått hem en liten rullstol till henne nu.
    Jag gråter och gråter, har bara träffat flickan en enda gång men som mamma vet man ju hur hemskt det måste vara för min kusin och hennes man. De fick ytterligare en liten tjej för bara 5 mån sedan, hur ska de kunna glädjas åt sitt nya barn när Ellinor tynar bort.
    Mitt sätt att bearbeta detta är att tala om det men det är svårt då R's sätt att hantera det är att totalt blockera all info och inte nämna det högt.
    Han klarar liksom inte av att höra det, och jag förstår honom samtidigt som jag måste prata om det, tur att mamma finns på telefon.

Idag har jag haft alledess för mycket dötid...då kommer tankarna och tårarna.
    Nej om jag skulle ta och dammsuga istället....

Förlåt om jag kom med moln en så här fin dag....

• Barbella
    Stina - Du berättade ju det när vi sågs hos Mia sist, det är rent gräsligt! Förstår att du mår dåligt och lider med din kusin och hennes familj. Som du säger, man blir så illa berör som mamma eftersom man förstår vilka helvetes kval familjen lider. Bra att du har din mamma att prata med.
    Bra att du fixade med trådarna... jag har inte samma koll längre
  • gravid74

Stina: Åh vad hemskt, fick ont i magen när jag läste om det. Sånt känns extra mycket nu när man har egna barn i den åldern.

Idag har vi haft en intensiv dag. Först var vi med Anton på BVC. Han vägde 8590 g och var 68,5 cm. Tyckte väl att han var lite tung. Fick tid till Axels 3-årskontroll nu på fredag. Kommer nog inte gå så bra då han mest satt och var sur där idag och vägrade prata med henne och när jag sa i kväll att han skulle dit och väga och mäta sig sa han att han tänkte minsann inte ställa sig på vågen.
     på eftermiddagen var vi på Barnrytmik för 1-3 åringar. Det är kyrkan som har det så det var gratis och man kan gå när man kan och har lust. Det var riktigt roligt så det lär bli fler gånger för oss. Anton gillade det också.

Vi prenumererar på Bamse till Axel och han älskar när vi läser tidningarna för honom. Jag kan läsa samma tidning 4 ggr på en dag, något tjatigt. Men eftersom vi läser dom så ofta har han lärt sig flera repliker från tidningarna. Han går ofta runt och säger olika saker som han hört.  Idag sa han flera gånger strängt till mig Uppställning! Vore kul om han sa det på dagis För några veckor sedan gick han runt och sa Hurra förtrollningen är bruten .

• Calibo

Hej alla!

Ett snabbt inlägg - måste packa då taxin kommer om 2 timmar. Ska till Salzburg på kongress. Har en grym flygångest och vill inte åka...

Något för idol 2022?

Ha det bra alla!

• stina73

Calibo: Va söt han är!!!!! Speciellt när han ber er klappa händerna när han är klar...hihihihi..... underbar.

• gravid74

Calib: Vilket härligt klipp.

Anton fick hög feber i går kväll pga av sprutorna han fick igår så natten har inte varit så kul. Fick gå upp och amma 4 ggr mellan 22 och 4.30. Hoppas kommande natt blir bättre så att jag orkar gå upp och gratta Axel imorgon.

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"