• Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"
  • Solaris

Exakt, håller med Stina,stå på dig Fossing!!!!
    Här håller på vi att förbereda inför Alidas födelsedagsfirande, blir litet barnkalas förkompisar som har barn i Alidas ålder idag och imorgon för närmaste släkten. Känns inte jobbigt alls bara kul!
                          {#lang_emotions_sunny}Grattis i efterskott till två nyblivna 3-åringar, Thea & Liam!!!!, hoppas ni haft roliga födelsedagar!!!!{#lang_emotions_sunny}

Alida 060928 & Knut 090321
  • skojsan

Jag skulle "bara titta" på Eklanda barnmarknad idag. Och kom hem en tusenlapp fattigare och en IKEA-säck fylld till brädden. Men oj vad glad Lotta ska bli för den stora gunghästen som jag bara inte kunde motstå

Imorgon blir det barnkalas i skogen.

• gravid74

Grattis Elina på födelsedagen.

Igår var jag på bokmässan utan barn i fem timmar och det var så härligt Mormor och morfar passade Axel och U tog hand om Anton och det hade gått jättebra.

Idag ska hela familjen gå och bada på Valhalla. Tror nog inte att Anton ska bada det är ju inte så varmt i deras bassänger och han är inte så förtjust i att bada.

Fossing: Stå på dig! Man borde veta bättre själv än en apparat. Särskilt som det hände förra gången borde de vara mer tillmötesgående.

Skojsan: Kul att du hittade så mycket. Jag valde bokmässan i stället men vi skickade bud med kompisar som köpte ett pussel och ett par regnbyxor för sammanlagt 20 kr. Regnbyxorna jag köpte förra helgen på barnmarknaden visade sig vara för små. Tur att jag bara gav 10 kr då med.

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • stina73

Grattis Elina!

Varför visste inte jag om att det var eklanda marknad???? Typiskt.

• gravid74

Grattis Lotta på 3 årsdagen !!!!

Grattis Alida på 3 årsdagen !!!!

~Axel 060910 + Anton 090331 ~
  • UllenK

Stort GRATTIS alla 3åringar som har fyllt och ska fylla. Ingen nämnd så glömmer jag ingen

Här är fullt upp, Elsa har haft en inte så jobbig magsjuka, men långdragen, så vi var hemma hela förra veckan.
    Fullt upp m snickare, rörmokare och annat så just nu är det inte mycket data tid alls. Men allt är bra i vart fall. Lyssnade hjärtljud i veckan hos BM, känns skönt och min misstankar om att något "rör" sig på vänster sida stämmer då hjärtljuden fanns där. Sen var det ju det där med svininfluensan, hur ska ni göraT rollsan,  Fossing o Heeso, o om det är någon mer som vill tillkännage sig ???? JAg vaklar fram o tillbaka. Calibo eller Daggis kankse vet nått av värde?

Nu vet de flesta runt om kring oss i vart fall, dagis, jobb och familj o vänner givetvis. Känns skönt då jag fortfarande har en trötthet utan dess like och fogar som spökar med jämna mellanrum. Billetande pågår för fullt och vi har insett att för vår del är vanlig kombi utesluten. Så nu är vi på jakt efter en 5+2 bil. Vi får väl sen.....

Kramkram

• AmberB

Grattar oxå alla som fyllt och fyller idag!

Vi har haft fullt upp med kalas och dop, så orken har inte varit på topp. Småtjejerna har även varit förkylda ett par gånger redan... Funderar oxå lite ang svininfluensan,  oroar mig inte för egen del, men eftersom tjejerna är så små och Emil har förkylningsastma så... Efter vad jag förstått så kommer man inte att vaccinera barn under tre.

Fossing: Skönt att allt verkar bra! Jobbigt att de inte lyssnar på dig dock, stå på dig gravzilla!

Ullen: Härligt att få höra hjärtljud, och vad mysigt att du redan kan känna rörelser. Ang. bil så kan jag rekommendera Ford S-Max, vi är supernöjda. 7-sitsig men är mer bil än buss ändå. Tycker även att Grandisen som Calibo har är snygg.

Inser att babyskydden som tjejerna har kanske funkar några månader till, sen blir det byte. Om någon ska sälja eller vet nån som ska sälja en Maxi Cosi Mobi så hojta gärna till!

De små snäckorna har precis upptäckt varandra, det är så mysigt att kolla på dem när de ligger och snackar. Tänk vilken lycka att få ha varandra så som de kommer att ha hela livet, nästan så man blir lite avundsjuk...

Hej syrran!

~*~Emil, 060913 ~*~Josefin & Filippa, 090603~*~
  • Heeso

oj oj, grattis alla nyblivna 3-åringar. Fattar inte att alla kidsen blivit så stora.

Här går allt i ett som vanligt. Får i stort sett boka tid med maken för ett vanligt samtal numer för att få in det i tidschemat....lite tragiskt faktiskt men denna veckan har vi nåt varje kväll...

Ullen, jag fick också lyssna på hjärtljud i förra veckan...kändes bra. Min tanke är att jag skall vaccinera mig. En god vän till oss är barnläkare och hon hade iofs ingen jätte kunskap just kring gravida och vaccinationen. Men hon sa att om läkemedelsverket rekommenderade det så är nog ändå bra. Oftast har de ju rätt. Jag antar att bedömningen är att risken är större att man blir riktigt sjuk än att fostret skulle skadas på något sätt. dessutom säger ju vissa att fostret också får ett visst skydd och immunförsvar...så tänker jag...hur skall ni andra göra?

Idag sjung A för bäbisen i magen....bä, bä vita lamm. Fast hon sjung bara första raden...sen sa hon: "nu vill inte bäbisen höra mer"
    Antagligen för att hon inte ville sjunga mer utan gå och "trolla" istället

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"