• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Leos och Vincents mamma
    Marayah skrev 2009-10-07 16:06:38 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-07 14:10:49 följande: Ja skulle med vilja läsa behandlingsassistent, men något säger mig att läsa klart detta o sen jobba lite.
    Kan vara klokt..annars pluggar du färdigt detta först o sen börjar direkt med nästa sen. Då har du ju bred kunskap sen när du ska söka jobb.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy

jag har ju turen om jag nu börjar plugga att jag inte behöver någon praktik inom vissa ämnen eftersom jag jobbar som undersköterska/personlig ass/ elevassistent så många år..

• Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-10-07 19:57:11 följande:
    jag har ju turen om jag nu börjar plugga att jag inte behöver någon praktik inom vissa ämnen eftersom jag jobbar som undersköterska/personlig ass/ elevassistent så många år..
    Det är samma för mig..jag behövde ingen praktik i social omsorg o inte nu heller i social behandlingsarbete, eftersom jag jobbat som undersköterska så länge.
    Men vill jag ha praktik så får jag det, kan ju iofs vara ganska bra för då kan man ju kanske få in en fot där..får se hur jag gör.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Marayah
    Lövings skrev 2009-10-07 16:19:28 följande:
    Hej =)Hoppar in här lite=9Lisette, 23 år och bor i Svartmål, ca 2,5 mil söder om Linköping.Bor här med min man (gifte oss 1 aug) och våra två hundar=) Pluggar för tillfället inne i Linköping=)Verkar vara väldigt många här inne som studerar, vad studerar ni till?Mvh Lisette
    Wellcome.
    Undersköta is tha shit.
  • Marayah

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-07 20:37:40 följande:

Det är samma för mig..jag behövde ingen praktik i social omsorg o inte nu heller i social behandlingsarbete, eftersom jag jobbat som undersköterska så länge.Men vill jag ha praktik så får jag det, kan ju iofs vara ganska bra för då kan man ju kanske få in en fot där..får se hur jag gör.
    Jag behöver heller inte läsa vissa ämnen och behöver heller inte en av praktikerna då jag jobbat med gamla. Men nu blir det sjukhuspraktik i slutet av året. Me like!!!
  • Firstandhappy
    Marayah skrev 2009-10-07 20:44:26 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-07 20:37:40 följande: Jag behöver heller inte läsa vissa ämnen och behöver heller inte en av praktikerna då jag jobbat med gamla. Men nu blir det sjukhuspraktik i slutet av året. Me like!!!
    ja det låter lite skoj...
  • playmate86

jag studerar tredje terminen till undersköterska

Lövings skrev 2009-10-07 16:19:28 följande:
    Hej =) Hoppar in här lite=9 Lisette, 23 år och bor i Svartmål, ca 2,5 mil söder om Linköping. Bor här med min man (gifte oss 1 aug) och våra två hundar=) Pluggar för tillfället inne i Linköping=) Verkar vara väldigt många här inne som studerar, vad studerar ni till? Mvh Lisette
  • Lövings

va kul=)
    Jag pluggar också att j9obba inom vården.
    Jag studerar till sjuksköterska på hälsouniversitetet, 2:a terminen.

Vad har ni varit ute på för praktiker då??
    Än så länga har jag bara varit ute på neurologiska kliniken men ska nu,
    innan jul ut på BVC!! sks bli kul=)

• Marayah
    Lövings skrev 2009-10-07 22:12:38 följande:
    va kul=)Jag pluggar också att j9obba inom vården.Jag studerar till sjuksköterska på hälsouniversitetet, 2:a terminen.Vad har ni varit ute på för praktiker då??Än så länga har jag bara varit ute på neurologiska kliniken men ska nu,innan jul ut på BVC!! sks bli kul=)
    Åhh! Bvc, så kul.. Jag ska ju rikta in mig på barn och ungdomssjukvåd jag. Men denna praktik ska jag vara på avd 103, mag och tarm.
Svar på tråden vi i linköping 1