• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Marayah
    MyPlace skrev 2009-10-12 08:53:24 följande:
    va gooo du är då... låter mkt trevligt, kan skicka ett sms sen när ja vet hur almas inskolningstider blir och så..
    Kalajs!! Vill juh att du ska med. Nu ska ja skyyyynda mig lite. SKa vara på skolan kl 10. Har just kommit från duschen så de känns lite stressa.
  • Firstandhappy

bor med i lambohov....

dags att skicka ansökan till skolan kanske?? bara vänta på ehh ahhhh äh det där pappret från skatteverket som visar vem man är, just det personbevis heter det ja..

• Leos och Vincents mamma
    Indratvillingmamma skrev 2009-10-12 06:12:28 följande:
    Det verkar som att vi hamnade ganska rätt då när vi tog Lambohov. När vi valde att flytta hit så hade jag varit i Linköping en enda gång och det var på "anställningsintervju", så vi hade verkligen noll koll på den här stan. Vi hyr ett radhus av Stångåstaden. Blev så glad när jag hittade det och när vi efter några samtal hade blivit lovad förskoleplatser också i närheten så var det inget att fundera på. Men det var en chansning verkligen för vi visste inte alls var vi hamnade egentligen. Vi trivs jättebra här nu faktiskt. Det är så lugnt och fridfullt här hela tiden. Har i och för sig bara bott här i snart 2 månader men hittills har allt varit så lungt så.Fika vore jättetrevligt tycker jag!
    Vilken gata bor ni på? Vi hyr oxå radhus av stångåstaden.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    MyPlace skrev 2009-10-12 08:42:21 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-11 19:29:17 följande: ja med vill,,, men får vänta tills alma börjar 6 år, för hon börjar dagis idag och vill inte riva upp henne från ett nytt dagis igen... men vänta bara en dag kommer ja till er oxå
    Det förstår jag Men snart då om några år så joinar du lamobohovsligan

Jag skulle oxå jättegärna vilja fika, men har mycket i skolan nu. Men bestäm en dag så får vi se om jag kan följa med
    För mig blir det dock lättast att fika på stan, tar en timme för mig att komma ut till tornby när jag ska byta buss o krångla.

• LittleMee

Vi kommer nog också att trivas i Lambohov. Tror det är 3 av 4 lägenheter i den porten som ska flytta, så vi får hoppas att vi får bra grannar också.

• drever

men får jag följa med på eran fika tjejjer fast jag inte vart så långvarig i era trådar :) bara en nybliven mama som är extremt sällskapsjsuk

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-10-12 09:18:51 följande:
    bor med i lambohov....dags att skicka ansökan till skolan kanske?? bara vänta på ehh ahhhh äh det där pappret från skatteverket som visar vem man är, just det personbevis heter det ja..
    DET SKREV JA UT SJÄLV.. HAR INTE DU BANK-ID?

å så va det det där igen... fan min caps har ju cprycket!
  • LittleMee

Nu vill jag byta vagn. Frågan är vilken vi ska välja. Är lite sugen på Brio Spin men tycker det är lite väl tidigt för honom att sitta framåtvänd. Vi lånade en Race när vi var på Ullared och han gjorde inte ett ljud ifrån sig under hela dagen där, så det kanske bara är jag som är övernojig.

När började era barn sitta framåtvänd?

drever skrev 2009-10-12 10:14:59 följande:
    men får jag följa med på eran fika tjejjer fast jag inte vart så långvarig i era trådar :) bara en nybliven mama som är extremt sällskapsjsuk
    Klart att du får följa med
Svar på tråden vi i linköping 1