• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-09 16:13:18 följande:
    Jag har noll tålamod så jag tycker det går fortare att konka på honom är att köra upp och ner vagnen varje gång.Men ni har väl ganska stora barn nu så ni är i behov av större lägenheter?
    ja våra barn är lite större.när de var mindre så bodde vi på botten.fast vi har alltid haft stor lägenhet ändå
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-09 16:13:18 följande:
    Jag har noll tålamod så jag tycker det går fortare att konka på honom är att köra upp och ner vagnen varje gång.Men ni har väl ganska stora barn nu så ni är i behov av större lägenheter?
    ja jag skulle aldrig heller hålla på med en vagn upp o ner, finns en anledning till att nästan alla förråd ligger på markplan.
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-09-09 16:16:39 följande:
    ja våra barn är lite större.när de var mindre så bodde vi på botten.fast vi har alltid haft stor lägenhet ändå
    Jag gillar egentligen inte botten. För mkt insyn och numera går jag runt i bara trosor, för ungen spyr ner mig hela tiden så spar jag åtminstone in på tvätt.

Hur gamla är dina ungar nu?
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-09 16:17:34 följande:
    ja jag skulle aldrig heller hålla på med en vagn upp o ner, finns en anledning till att nästan alla förråd ligger på markplan.
    I mitt fall så har jag det tyvärr inte så.
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-09 16:23:10 följande:
    I mitt fall så har jag det tyvärr inte så.
    DÅ är det skit..
  • Lucille

Trappen är problem pga barnvagn och det fanns ingenstans att ställa den heller. Trappan låg utomhus. Dessutom har jag epilepsi och vill inte riskera något när jag bär barnet upp.

Ja, bästa väninnan bor på Stiglötsgatan, det verkar trevligt, men jag tror det är Graflunds, eller? Det är min far som bestämt sig för att investera i en bostadsrätt och så hyr jag av honom i andrahand.

Mitt enda krav är att det finns balkong/uteplats, inte är klaustrofobiskt litet, inte för hög avgift, ett bra område, och praktiskt för barnvagn. På ett ställe vi kollade på så var hissen så liten att man knappast fick plats två pers med matkassar, och vagn kan man Glömma.

Tack för välkommnandet. :)

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Firstandhappy
    AllieF skrev 2009-09-09 19:07:17 följande:
    Trappen är problem pga barnvagn och det fanns ingenstans att ställa den heller. Trappan låg utomhus. Dessutom har jag epilepsi och vill inte riskera något när jag bär barnet upp. Ja, bästa väninnan bor på Stiglötsgatan, det verkar trevligt, men jag tror det är Graflunds, eller? Det är min far som bestämt sig för att investera i en bostadsrätt och så hyr jag av honom i andrahand.Mitt enda krav är att det finns balkong/uteplats, inte är klaustrofobiskt litet, inte för hög avgift, ett bra område, och praktiskt för barnvagn. På ett ställe vi kollade på så var hissen så liten att man knappast fick plats två pers med matkassar, och vagn kan man Glömma. Tack för välkommnandet. :)
    smart tänkt...
  • Familjetrollet
    AllieF skrev 2009-09-09 19:07:17 följande:
    Trappen är problem pga barnvagn och det fanns ingenstans att ställa den heller. Trappan låg utomhus. Dessutom har jag epilepsi och vill inte riskera något när jag bär barnet upp. Ja, bästa väninnan bor på Stiglötsgatan, det verkar trevligt, men jag tror det är Graflunds, eller? Det är min far som bestämt sig för att investera i en bostadsrätt och så hyr jag av honom i andrahand.Mitt enda krav är att det finns balkong/uteplats, inte är klaustrofobiskt litet, inte för hög avgift, ett bra område, och praktiskt för barnvagn. På ett ställe vi kollade på så var hissen så liten att man knappast fick plats två pers med matkassar, och vagn kan man Glömma. Tack för välkommnandet. :)
    det är graflunds.sen finns ju stångåstaden på skattegården.där är det bra planlösning och rejäl inglasad jättestor balkong med ytterdörr innan själva lägenheten
  • Lucille
    Familjetrollet skrev 2009-09-09 20:04:30 följande:
    det är graflunds.sen finns ju stångåstaden på skattegården.där är det bra planlösning och rejäl inglasad jättestor balkong med ytterdörr innan själva lägenheten
    Jag står i kö på Stångåstaden, så blir det inte bostadsrätt så hoppas jag på de isf. Men på fredag ska vi kolla på denna http://bostad.lanshem.se/Beskrivning.aspx?GUID=3M3ABT62IE85FD03&typ=CMBoLgh
    och så fort vi fixat en visningstid med mäklaren så ska vi även kolla på http://common.capitex.se/common/capitex/misc/popup.aspx?ActivePage=/common/capitex/usercontrols/objbesk/objektbesk.ascx&OBJGUID=3M1A9P4OCTBT3PCI&OBJTYPE=CMBoLgh&skin=LinkopingsMaklarbyra&objds=CAPITEXSS_LOKAL

Graflunds blir lite svårt, för de kräver en jäkla massa. Har ju anmärkning och skulder (som jag betalar av på). Vet inte om min far kan hyra ut i andrahand och stå som borgeman samtidigt... dessutom tar han inte ut lön från egna företaget, medan Graflunds kräver ca 270.000kr i årsinkomst...

Men jag är anmäld typ överallt där det går att anmäla sig, och söker allt möjligt. :) Vi hittar nog någonting snart.

Andra ultraljudet imorgon. Spännande. :) Kommer då även träffa barnafadern för första gången sen jag blev på smällen i maj. Blir inte mycket sova inatt.
    ♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Familjetrollet
    AllieF skrev 2009-09-09 20:23:22 följande:
    Jag står i kö på Stångåstaden, så blir det inte bostadsrätt så hoppas jag på de isf. Men på fredag ska vi kolla på denna bostad.lanshem.se/Beskrivning.aspx så fort vi fixat en visningstid med mäklaren så ska vi även kolla på common.capitex.se/common/capitex/misc/popup.a...Graflunds blir lite svårt, för de kräver en jäkla massa. Har ju anmärkning och skulder (som jag betalar av på). Vet inte om min far kan hyra ut i andrahand och stå som borgeman samtidigt... dessutom tar han inte ut lön från egna företaget, medan Graflunds kräver ca 270.000kr i årsinkomst... Men jag är anmäld typ överallt där det går att anmäla sig, och söker allt möjligt. :) Vi hittar nog någonting snart. Andra ultraljudet imorgon. Spännande. :) Kommer då även träffa barnafadern för första gången sen jag blev på smällen i maj. Blir inte mycket sova inatt.
    det blir lika svårt att få bostad oavsett hyresvärd.oftast vill hyresvärden att man 1-2 borgenärer om man ska hyra i första hand.
    Graflunds har blivit stenhårda,villket man hör när man är uppe på deras kontor och väntar på sin tur
    hoppas du finner en lya

vart bor du nu?
Svar på tråden vi i linköping 1