• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-09 22:04:24 följande:
    usch då... Molgan kan ju iallafall nu när koliken lagt sig ligga o sova i vagnen 3-4 timmar, helt underbart, men när han vaknar däremot är han skrikig som fan en bra stund efter..
    3-4 timmar??? Det skulle Maxen aldrig klara av. När vi kör vårt vanliga promenadrutt på 1,5 h så sover han kanske i en halvtimme och vaknar fast vi inte står still.

Hur sover Molgan på nattetid?
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:05:57 följande:

Så är Vincent nu, hopplös när mamma vill shoppa på stan, men finns nog inte många 1,5 åringar som vill sitta still en längre stund
    Äsch, han är smart som hjälper mamma att spara in lite.
  • Leos och Vincents mamma
    LittleMee skrev 2009-09-09 22:09:17 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:05:57 följande: Äsch, han är smart som hjälper mamma att spara in lite.
    Ja, iofs Har ju blivit så att jag slutat gå på stan med honom o tar det istället när sambon är hemma, vilket resulterar i mindre tid till att shoppa
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-09 22:08:00 följande:
    3-4 timmar??? Det skulle Maxen aldrig klara av. När vi kör vårt vanliga promenadrutt på 1,5 h så sover han kanske i en halvtimme och vaknar fast vi inte står still. Hur sover Molgan på nattetid?
    somnar han som nu ikväll vid 21 så väcker vi honom när vi lägger oss vid 23, blöjbyte o mat, sen sover han till minst 01.30, vaknar igen ca 04.30 o sen går vi upp vid 8. ja äter vid de natt-tiderna med då så klart.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:05:57 följande:
    Så är Vincent nu, hopplös när mamma vill shoppa på stan, men finns nog inte många 1,5 åringar som vill sitta still en längre stund
    hahahaha William gör, han älskar att sitta i vagnen o vara med mamma o shoppa.. fast nu har jag ju Molgan med så det blir ju inte så ofta längre... ska bli skönt när mogglus blir lika stor som wille..
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:11:06 följande:

Ja, iofs Har ju blivit så att jag slutat gå på stan med honom o tar det istället när sambon är hemma, vilket resulterar i mindre tid till att shoppa
    och lite mer i plånboken

Tar ni med honom också så någon kan springa efter i affären eller stannar sambon hemma med honom?

Jag har alltid varit ganska lugn men nu sedan lillen kom har man nästan blivit ett nervvrak. Undrar om det kan vara så att han känner sig av eller ser att jag börjar bli nervös när han gör minsta ljud.
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-09 22:15:53 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:11:06 följande: och lite mer i plånboken Tar ni med honom också så någon kan springa efter i affären eller stannar sambon hemma med honom? Jag har alltid varit ganska lugn men nu sedan lillen kom har man nästan blivit ett nervvrak. Undrar om det kan vara så att han känner sig av eller ser att jag börjar bli nervös när han gör minsta ljud.
    kan jag nästan garantera, barn är super på att känna av stämning på sina föräldrar..
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-09 22:17:27 följande:
    kan jag nästan garantera, barn är super på att känna av stämning på sina föräldrar..
    Det är egentligen jätte idiotiskt att bli nervös för vad andra ska tycka. Står man i kassan och han börjar skrika blir det så att man bara lämnar grejerna och går ut. Därför handlar vi oftast när vi är två. Då kan den ena åtminstone ta ut honom medan den andra står i kassan.
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-09-09 22:15:02 följande:
    somnar han som nu ikväll vid 21 så väcker vi honom när vi lägger oss vid 23, blöjbyte o mat, sen sover han till minst 01.30, vaknar igen ca 04.30 o sen går vi upp vid 8. ja äter vid de natt-tiderna med då så klart.Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:05:57 följande: hahahaha William gör, han älskar att sitta i vagnen o vara med mamma o shoppa.. fast nu har jag ju Molgan med så det blir ju inte så ofta längre... ska bli skönt när mogglus blir lika stor som wille..
    Åh, duktiga Willam då. Kan han lära Vincent lite vett Så mamma kan få shoppa..
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-09 22:19:28 följande:
    Det är egentligen jätte idiotiskt att bli nervös för vad andra ska tycka. Står man i kassan och han börjar skrika blir det så att man bara lämnar grejerna och går ut. Därför handlar vi oftast när vi är två. Då kan den ena åtminstone ta ut honom medan den andra står i kassan.
    ja egentligen så är det ju det, jag brukar inte bry mig om mycket men just det där med skrikiga barn i affärer är ett gissel, är ju jättestressande att stå och vänta medans barnet skriker, o för att inte tala om hur irriterande det är för alla andra att lyssna på..
  • Firstandhappy

missade ju hela saken med att jag inte brukar bry mig!! men till o med jag har lämnat varor o bara gått ut för att det är jobbigt..

Svar på tråden vi i linköping 1