• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • MyPlace
    LittleMee skrev 2009-09-10 11:08:29 följande:
    Var det dåligt med utländska barn att leka med också?
    ne j de ver de inte. men dom höll sig ju mest för sig själva på deras gårdar runt omkring vår gård då, där vi bodde fanns de inte så mkt barn i barnens åldrar alls, liam lekte med grannarna som var utlänska med för olivia som var äldre fanns de inte mkt kamrater alls

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:09:38 följande:
    Vad söt han är Liam Vi hade tänkt åka till brandstationen på lördag då båda våra barn tokälskar polisbilar, brandbilar o ambulanser.Men tyvärr så hinner vi inte det för jag o sambon ska åka på kryssning på lördag så vi åker tidigt på lördag o lämnar barnen i Norrköping hos min mamma.
    hihi, visst är han.. OK, gud så skönt med kryss.. kompisarna åkte igår tills idag och idag stod de i corren att de gått och förlovat sig .... tänkte ja skulle köpa nåe fint åt dom tills vi träffas igen...
  • Leos och Vincents mamma
    MyPlace skrev 2009-09-10 11:13:23 följande:
    ne j de ver de inte. men dom höll sig ju mest för sig själva på deras gårdar runt omkring vår gård då, där vi bodde fanns de inte så mkt barn i barnens åldrar alls, liam lekte med grannarna som var utlänska med för olivia som var äldre fanns de inte mkt kamrater allsLeos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:09:38 följande: hihi, visst är han.. OK, gud så skönt med kryss.. kompisarna åkte igår tills idag och idag stod de i corren att de gått och förlovat sig .... tänkte ja skulle köpa nåe fint åt dom tills vi träffas igen...
    Ja, det ska bli såå mysigt att bara få komma iväg jag o sambon. Är ju inte så ofta det händer. Bara få koppla av o rå om varandra o äta god mat o dricka gott o sen ska vi bada o få massage på hemresan. Myspys.

Roligt när de förlovar sig sådär, vi har ett par kompisar som oxå gjorde det på en kryssning för några år sen.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:15:51 följande:

Ja, det ska bli såå mysigt att bara få komma iväg jag o sambon. Är ju inte så ofta det händer. Bara få koppla av o rå om varandra o äta god mat o dricka gott o sen ska vi bada o få massage på hemresan. Myspys.Roligt när de förlovar sig sådär, vi har ett par kompisar som oxå gjorde det på en kryssning för några år sen.
    Ja tänk den som fick de, men som sagt 4a barn är inte lätt at fixa barnvakt åt samtidigt och ja känner inte för att lämna bort dom , höns mamma som ja är.. så har dom hellre hemma ,, brukar mys o soffan med karl när barnen sover och de går bra de me....

Kom på idag att vi firar 3 årig bröllopsdag den 23/9 frågan är ju bara vad man ska hitta på tills dess, inte för att vi brukar fira ,men tycker de är kul att överaska och hitta på saker....
  • LittleMee
    MyPlace skrev 2009-09-10 11:13:23 följande:
    ne j de ver de inte. men dom höll sig ju mest för sig själva på deras gårdar runt omkring vår gård då, där vi bodde fanns de inte så mkt barn i barnens åldrar alls, liam lekte med grannarna som var utlänska med för olivia som var äldre fanns de inte mkt kamrater allsLeos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:09:38 följande:
    hihi, visst är han.. OK, gud så skönt med kryss.. kompisarna åkte igår tills idag och idag stod de i corren att de gått och förlovat sig .... tänkte ja skulle köpa nåe fint åt dom tills vi träffas igen...
    Det är ju trist men kanske lätt hänt om barnen ex inte kan svenska språket så bra så de leker hellre med någon som de kan kommunicera med.
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:15:51 följande:

Ja, det ska bli såå mysigt att bara få komma iväg jag o sambon. Är ju inte så ofta det händer. Bara få koppla av o rå om varandra o äta god mat o dricka gott o sen ska vi bada o få massage på hemresan. Myspys.Roligt när de förlovar sig sådär, vi har ett par kompisar som oxå gjorde det på en kryssning för några år sen.
    Du vet väl vad "myspys" betyder i Sims-världen?
  • MyPlace
    LittleMee skrev 2009-09-10 11:24:16 följande:
    Det är ju trist men kanske lätt hänt om barnen ex inte kan svenska språket så bra så de leker hellre med någon som de kan kommunicera med.
    Ja de är ju de, fast barn brukar ju oxå vara bra att kommunicera utan att de kan varandras språk med hjälp av uttryck med inte ofta de är så heller..
    LittleMee skrev 2009-09-10 11:24:53 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:15:51 följande: Du vet väl vad "myspys" betyder i Sims-världen?
    Haha, nej faktiskt inte
    MyPlace skrev 2009-09-10 11:21:11 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:15:51 följande: Ja tänk den som fick de, men som sagt 4a barn är inte lätt at fixa barnvakt åt samtidigt och ja känner inte för att lämna bort dom , höns mamma som ja är.. så har dom hellre hemma ,, brukar mys o soffan med karl när barnen sover och de går bra de me....Kom på idag att vi firar 3 årig bröllopsdag den 23/9 frågan är ju bara vad man ska hitta på tills dess, inte för att vi brukar fira ,men tycker de är kul att överaska och hitta på saker....
    Förstår att det är svårt med barnvakt då. Vi vill inte heller lämna bort barnen så ofta, så det blir kanske som mest en gång varannan månad, om ens det.
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-10 11:08:29 följande:
    Var det dåligt med utländska barn att leka med också?
    de utlänsda barnen traksera de svenska barnen.våra barn blev misshandlade dagligen till slut av invandrarbarnen.en farsa hotade med polisen för att jag hade skällt ut hans idiotunge!
    han unge sparkade tösen i magen,kallade henne horunge,sparkade sand på kaninen.listan kan göras lång
    jag bad pppan ringa polisen och frågade vad han skulle säga*skratt*han blev skitsur för att jag sa att jag har RÄTT att säga till när han j*kla unge inte fattar att man inte misshandlar och kallar våra barn för hora mm

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:09:38 följande:
    Vad söt han är Liam Vi hade tänkt åka till brandstationen på lördag då båda våra barn tokälskar polisbilar, brandbilar o ambulanser.Men tyvärr så hinner vi inte det för jag o sambon ska åka på kryssning på lördag så vi åker tidigt på lördag o lämnar barnen i Norrköping hos min mamma.
    då får ni ha en bra kryssning
  • Firstandhappy
    MyPlace skrev 2009-09-10 11:33:11 följande:
    Ja de är ju de, fast barn brukar ju oxå vara bra att kommunicera utan att de kan varandras språk med hjälp av uttryck med inte ofta de är så heller..
    märker man jätteväl på William som leker med en liten mörk ursöt grabb på dagis som är i ungefär samma ålder, den killen kan inte ett ord svenska men de är hur söta o samspelta ihop som helst, men sen är det ju skillnad mellan småbarn o lite äldre barn som leker via "ordet"
Svar på tråden vi i linköping 1