• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Leos och Vincents mamma

Ja, här ska jag oxå gå o sussa nu..

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:22:02 följande:

Åh, duktiga Willam då. Kan han lära Vincent lite vett Så mamma kan få shoppa..
    Wille är oxå ganska snabb på att stjäla min plånbok o slänga mina kort så så där jätteduktig kan jag ju inte säga han är... maskopi med pappa minsann
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-09 22:33:57 följande:
    Har du syskon vagn? eller har du Molgan i sele? Måste nog erkänna att Max inte var söt och underbar när han var i den åldern. Höll på att bli tokig på honom. Nuförtiden kan man göra ett argt ansiktsuttryck på skoj och då garvar han bara åt mig.
    nej jag har syskon, babytravel twin jogger, sen har jag en enkelvagn om jag bara har med mig ett barn med.. och en sele med om det skulle vara så... hahahah..

nä Molgan va absolut inte söt eller charmig han heller när han hade sin tid, men det va ju inte hans fel stackaren med koliken, nu däremot ler han mest hela tiden o skrattar o vill vara uppe o prata o dreggla.. 2 månader o redan världens charmigaste när han lägger den sidan till..
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-09 22:37:11 följande:
    nej jag har syskon, babytravel twin jogger, sen har jag en enkelvagn om jag bara har med mig ett barn med.. och en sele med om det skulle vara så... hahahah..nä Molgan va absolut inte söt eller charmig han heller när han hade sin tid, men det va ju inte hans fel stackaren med koliken, nu däremot ler han mest hela tiden o skrattar o vill vara uppe o prata o dreggla.. 2 månader o redan världens charmigaste när han lägger den sidan till..
    Skönt att koliken har gått över för eran del.

Det tvärvände för oss när Max var 3 månader. Nu blir han bara uttråkad och vill aboslut inte vara själv så det är bara att ha honom i selen när man sitter på toan . Mammas trogne följeslagare.
    LittleMee skrev 2009-09-09 22:41:35 följande:
    Skönt att koliken har gått över för eran del.Det tvärvände för oss när Max var 3 månader. Nu blir han bara uttråkad och vill aboslut inte vara själv så det är bara att ha honom i selen när man sitter på toan . Mammas trogne följeslagare.
    Ungefär som här då. Vincent har alltid haft ett stort närhetsbehov, ända sen den sekund han föddes, så jag har burit med honom överallt. Det är först nu han börjar bli mera självständig o kan vara själv, så nu har jag så lyxigt att jag till o med kan duscha själv medans han leker med sin storebror.
    Leo var inte alls sådär när han var liten, utan den enklaste bebisen man kan tänka sig. Glad hela tiden, sov bra ända från start o har alltid gjort o alltid kunnat vara själv o leka. Mina barn är såå lika till utseendet men såå olika till sättet.
  • Firstandhappy

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 09:14:27 följande:

Ungefär som här då. Vincent har alltid haft ett stort närhetsbehov, ända sen den sekund han föddes, så jag har burit med honom överallt. Det är först nu han börjar bli mera självständig o kan vara själv, så nu har jag så lyxigt att jag till o med kan duscha själv medans han leker med sin storebror. Leo var inte alls sådär när han var liten, utan den enklaste bebisen man kan tänka sig. Glad hela tiden, sov bra ända från start o har alltid gjort o alltid kunnat vara själv o leka. Mina barn är såå lika till utseendet men såå olika till sättet.
    samma här...
  • MyPlace
    LittleMee skrev 2009-09-08 11:55:25 följande:
    Vart bor ni nu?
    Just nu bor vi i åtvvidaberg, stora dottern trivdes inte i ryd pga av dåligt med svenska barn att leka med och kamrater i övrigt.. Så hon ville tillbaka till sina gamla klasskamrater.. bodde i ryd och hade graflunds so mhyresvärd och de har ja inte igen..
    playmate86 skrev 2009-09-08 12:13:49 följande:
    hade du trevligt i lkpg igår??? försökte nå dig men du svara inte
    Pengarna är slut på mob, men imorgon blir de pengar i mängder så då ska ja ladda på telen igen och höra av mig till dig.. sen ska vi SHOPPA mat i mänger på maxi..

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-08 14:07:26 följande:
    Ja! Det tycker jag vännen! Då kan vi ju ses jätteofta
    MM, mannen och ja prata om de ,frågan är ju om man får med sig barnen på de, samtala med Liam häromkvällen hihi han är för gå, han ville inte flytta för att tyckte inte vi skulle behöva bära alla tunga möbler:-P...Sen har vi ju Olivia med och hennes pappa bor ju inte åtivid med sin familj,, men men inget besämt ännu men kikar gör vi ju
  • MyPlace

Är de någon som ska till brandstationen på lördag i lambohov?? Vi ska ditt ifall nån vill och hinner ses... F Lindvall: hör av mig imorgon

• LittleMee
    MyPlace skrev 2009-09-10 10:58:43 följande:
    Just nu bor vi i åtvvidaberg, stora dottern trivdes inte i ryd pga av dåligt med svenska barn att leka med och kamrater i övrigt.. Så hon ville tillbaka till sina gamla klasskamrater.. bodde i ryd och hade graflunds so mhyresvärd och de har ja inte igen..

Pengarna är slut på mob, men imorgon blir de pengar i mängder så då ska ja ladda på telen igen och höra av mig till dig.. sen ska vi SHOPPA mat i mänger på maxi..Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-08 14:07:26 följande:
    MM, mannen och ja prata om de ,frågan är ju om man får med sig barnen på de, samtala med Liam häromkvällen hihi han är för gå, han ville inte flytta för att tyckte inte vi skulle behöva bära alla tunga möbler:-P...Sen har vi ju Olivia med och hennes pappa bor ju inte åtivid med sin familj,, men men inget besämt ännu men kikar gör vi ju
    Var det dåligt med utländska barn att leka med också?
    MyPlace skrev 2009-09-10 10:58:43 följande:
    Just nu bor vi i åtvvidaberg, stora dottern trivdes inte i ryd pga av dåligt med svenska barn att leka med och kamrater i övrigt.. Så hon ville tillbaka till sina gamla klasskamrater.. bodde i ryd och hade graflunds so mhyresvärd och de har ja inte igen.. Pengarna är slut på mob, men imorgon blir de pengar i mängder så då ska ja ladda på telen igen och höra av mig till dig.. sen ska vi SHOPPA mat i mänger på maxi..Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-08 14:07:26 följande: MM, mannen och ja prata om de ,frågan är ju om man får med sig barnen på de, samtala med Liam häromkvällen hihi han är för gå, han ville inte flytta för att tyckte inte vi skulle behöva bära alla tunga möbler:-P...Sen har vi ju Olivia med och hennes pappa bor ju inte åtivid med sin familj,, men men inget besämt ännu men kikar gör vi ju
    Vad söt han är Liam

Vi hade tänkt åka till brandstationen på lördag då båda våra barn tokälskar polisbilar, brandbilar o ambulanser.
    Men tyvärr så hinner vi inte det för jag o sambon ska åka på kryssning på lördag så vi åker tidigt på lördag o lämnar barnen i Norrköping hos min mamma.
Svar på tråden vi i linköping 1